بازدید سایت : ۱۲۸۹۱۸

روند تکمیل بزرگراه کربلا در استان کرمانشاه

تکمیل بزرگراه کربلا در استان کرمانشاه به ۲۳ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

روند تکمیل بزرگراه کربلا در استان کرمانشاه
تین نیوز |

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به پیشرفت ۸۱ درصدی احداث پروژه باند دوم محور اسلام آباد غرب قصرشیرین (بزرگراه کربلا) گفت: برای تکمیل بزرگراه کربلا از ورودی استان به سمت کنگاور و خسروی به ۲۳ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، رامین الماسی افزود: بزرگراه کربلا از سمت استان همدان و شهرستان کنگاور آغاز می شود و پس از عبور از شهرهای کنگاور و صحنه به شهر بیستون و از طریق کنارگذر شرقی کرمانشاه، وارد محور کرمانشاه اسلام آبادغرب می شود.

الماسی افزود: این بزرگراه بعد از شهرهای اسلام آباد غرب، کرند غرب، سرپل ذهاب، قصرشیرین و در نهایت شهر خسروی به کشور عراق متصل می شود.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه از سال ۱۳۷۶ آغاز شده است، تصریح کرد: مرحله اول طی سالیان گذشته تا شهر اسلام آباد غرب تکمیل و بهره برداری رسیده و فاز دوم در دست احداث سالیان اخیر از سال ۱۳۸۵ آغاز شده است.

الماسی ادامه داد: از اسلام آباد غرب تا قصرشیرین و به طول ۱۲۵ کیلومتر است که ۹۴٫۵ کیلومتر حدفاصل شهرهای اسلام آباد غرب سرپل ذهاب و بخشی از محور ارتباطی سرپل ذهاب قصرشیرین در حال تکمیل و بهره برداری است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر قطعه ۹ به طول ۱۶ کیلومتر و قطعه ۱۰ به طول پنج کیلومتر در قالب ۲ پیمان در دست اجرا بوده و پیشرفت فیزیکی کلی طرح بدون لحاظ تقاطع های غیرهمسطح مورد نیاز مسیر به ۸۱ درصد رسیده است.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۰ روستا، بیش از هشت هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.