بازدید سایت : ۱۲۸۹۱۸

◄ تردد بیش از ۱۷۹ هزار دستگاه کامیون حامل کالاهای صادراتی در گمرکات کرمانشاه

۸ نقطه پرحادثه جاده های کرمانشاه ایمن سازی می شود

تردد بیش از ۱۷۹ هزار دستگاه کامیون حامل کالاهای صادراتی در گمرکات کرمانشاه
تین نیوز |

ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک کرمانشاه گفت: در پنج ماه سپری شده از سال جاری ۱۷۹ هزار و ۳۳۰ دستگاه کامیون حامل کالاهای صادراتی از طریق گمرکات مرزی استان کرمانشاه کالای خود را به کشور عراق صادر کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، علی اصغر عباس زاده افزود: از این تعداد کامیون عبوری حامل کالای صادراتی از حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه، گمرک پرویزخان با تردد ۸۶ هزار و ۵۲۴ دستگاه بیشترین سهم را در بین گمرکات استان کرمانشاه به خود اختصاص داده است.

عباس زاده سهم گمرک خسروی از کامیون های حامل کالای صادراتی در پنج ماه سپری شده از سال جاری از گمرکات استان کرمانشاه را ۳۲ هزار و ۵۸۹ دستگاه و تعداد کامیون های حامل کالاهای صادراتی از گمرکات سومار را ۳۲ هزار و ۹۲ دستگاه در این مدت عنوان کرد.

وی افزود: تعداد کامیون های حامل کالاهای صادراتی از گمرک شوشمی ۱۱ هزار و ۲۰ دستگاه و گمرک شیخ صله ۱۷ هزار و ۱۰۵ دستگاه بوده است.

وی حجم کالاهای صادراتی توسط این تعداد کامیون را سه میلیون و ۷۵ هزار تن به ارزش ۲ میلیارد و ۶۸۴ میلیون و ۹۹ هزار دلار بیان کرد و عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان را میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف نام برد.

استان کرمانشاه در مجموع ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرز ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرزی فعال است و سالانه بیش از سه میلیارد دلار کالا از این مرزها به خارج از کشور صادر می شود.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرزها، ۲ مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با بخش حکومت مرکزی و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

مرز رسمی پرویزخان قطب اقتصادی غرب کشور و از مرزهای فعال است و ۴۵ درصد صادرات کالاهای غیر نفتی از کشورمان به کشور عراق از طریق این مرز صورت می گیرد.

هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می شود.

۸ نقطه پرحادثه جاده های کرمانشاه ایمن سازی می شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه با اشاره به شناسایی ۱۹ نقطه پر حادثه در جاده های کرمانشاه، گفت: یازده نقطه اصلاح شده و اصلاح هشت نقطه دیگر نیز در دستور کار است.

سید شهرام کهریزی گفت: ۱۹ نقطه پرحادثه مصوب در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه شناسایی شده که تاکنون یازده نقطه با اعتباری بیش از ۴۶ میلیارد تومان اصلاح شده است.

کهریزی افزود: هشت نقطه پرحادثه باقی مانده با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد و با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان در حال اصلاح است.

به گفته وی هشت نقطه پرحادثه باقی مانده در محورهای کنگاور به فش، بیستون به صحنه، بیستون به کرمانشاه، کرمانشاه به قزانچی، کرمانشاه به بیستون و کرمانشاه به کوزران بوده که توسط کارشناسان راهداری در حال رفع و اصلاح است.

کهریزی گفت: علاوه بر اصلاح و رفع نقاط حادثه خیز، آشکارسازی، ایمن سازی نقاط پرتگاهی، نقاط پرحادثه و مستعد حادثه، به روزرسانی سیستم روشنایی و ارتقای روشنایی، نصب انواع تابلو وعلائم ایمنی، نصب و تعمیر حفاظ های ایمنی شامل گاردریل، هندریل و نیوجرسی و ایمن سازی تقاطع های هم سطح از جمله اقداماتی است که توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه برای ایمن سازی محورهای مواصلاتی انجام می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد یک راه ایمن و مناسب برای کاربران جاده ای با هدف کاهش تصادفات رانندگی همواره جزو برنامه های اصلی راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه بوده، یادآور شد: از این رو سعی کرده ایم تمام امکانات و تجهیزات لازم را برای تسهیل تردد مردم فراهم کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.