لزوم اتصال خطآهن بم-جیرفت به راهآهن سراسری
معاون اول رئیس جمهور در سفر به شهرستان جیرفت گفت: راهآهن بم-جیرفت باید به راهآهن سراسری، جاسک و خلیج فارس و دریای عمان نیز متصل شود.
![لزوم اتصال خطآهن بم-جیرفت به راهآهن سراسری](https://cdn.tinn.ir/thumbnail/c0s0sh9m1bSb/U7Ccvlt33jn-OqlMlImgutVLjEcw-jhlF2WJsSK4fMDDVSZN8IEX4Zd7jkGxwBqLJ5jM-fGYwhs1w24HZ1koLGYF_oHL5cZy/%D8%B1%D8%A7%D9%87+%D8%A2%D9%87%D9%86+%D9%82%D8%B2%D9%88%DB%8C%D9%86+%D8%B2%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%86+%D8%B1%DB%8C%D9%84.jpg)
معاون اول رئیس جمهور در سفر به شهرستان جیرفت گفت: راهآهن بم-جیرفت باید به راهآهن سراسری، جاسک و خلیج فارس و دریای عمان نیز متصل شود.
به گزارش تیننیوز به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی کرمان جنوب، اسحاق جهانگیری در سفر به شهرستان جیرفت به لزوم توسعه زیرساختهای جنوب استان کرمان، اشاره کرد و گفت: نه تنها باید جیرفت به راهآهن سراسری وصل شود، بلکه باید از طریق کهنوج به جاسک و خلیج فارس و دریای عمان نیز متصل شود.
وی تاکید کرد: این مسیر میتواند از طلائیترین مسیرهای حمل و نقل کشور تلقی شود.
راهآهن بم- جیرفت از راهآهن کرمان –زاهدان منشعب و بعد از عبور از مناطق دهبکری و جبالبارز در مسیری به طول ۱۱۳ کیلومتر و ۶ ایستگاه احداث خواهد شد.
قطعه اول این پروژه ۲۷ کیلومتر است و با قراردادی به مبلغ ۴۵ میلیارد تومان توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشوری منعقد شده است.