بازدید سایت : ۳۸۹۸۹

اجرای سیستم برخط‌سازی صدور برگ معاینه فنی در سراسر کشور

تین نیوز |  مدیر کل دفتر آمار و ایمنی ترافیک سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کشور گفت: به منظور نظام‌مند کردن فعالیت مراکز معاینه فنی خودروهای عمومی سنگین و جلوگیری از تخلفات این مراکز، سیستم برخط‌ سازی صدور برگ معاینه فنی بزودی در سراسر کشور و در تمامی مراکز مورد نظر به مرحله اجرا در می‌آید.
 
جواد هدایتی صبح امروز در کارگروه ایمنی و ترافیک اداره کل حمل ونقل و پایانه های استان کرمان با اعلام این خبر گفت: علاوه بر برخط سازی صدور برگ معاینه فنی، اقدام‌های کنترلی دیگری نیز مانند اجرای طرح نصب حفاظ ایمنی جانبی کامیون ها در دستور کار سازمان متبوع قرار دارد که تدوین نظام نامه ای مشخص، از این جمله است.
 
وی افزود:عنایت ویژه ای در وزارت راه و شهرسازی به مساله ایمنی حمل ونقل جاده‌ای بوجود آمده است و به دستور وزیر راه و شهرسازی کمیته آموزش و فرهنگ سازی با هدف ارتقاء ایمنی حمل و نقل تشکیل شده است که بزودی به استانها ابلاغ خواهد شد تا دز زمینه فرهنگ سازی با موضوعات اجتماعی فعالیت های گسترده ای را آغاز کنند.
 
فرامرز مداح، مدیر کل دفتر فن آوری اطلاعات سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور هم در این جلسه از توسعه سیستم های ITS در بخش حمل ونقل جاده ای کشور خبر داد و افزود: استان کرمان در سالهای گذشته جزو استانهای موفق وپیشرو در اجرای طرح های ITS بوده است که عملیاتی نمودن سیستم CTMS پایانه بار کرمان، نصب دوربین های کنترل متغیر سرعت در برخی محور های استان، تهیه بانک اطلاعات سوانح جاده ای و.. از جمله برنامه های موفقی بوده اند که به دیگر استانهای کشور تعمیم داده شده اند.
 
مداح به برگزاری نخستین همایش سیستم های حمل ونقل هوشمند جاده‌ای(ITS) با مشارکت 14 سازمان دولتی و دانشگاه از30 دی تا یکم بهمن ماه93 در محل مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما خبرداد و افزود: علاقمندان جهت تمایل به ارسال مقاله و اخذ موضوعات می توانند به نشانی اینترنتی WWW.ITSCONGRESS.RMTO.IR مراجعه نمایند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.