خط دوم جاده یاسوج –سمیرم ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
با پیگیری های صورت گرفته تزریق اعتبار و رفع مشکل قیر، عملیات اجرایی احداث خط دوم جاده بابامیدان – یاسوج- سمیرم ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مدیر کل راه و شهر سازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با پیگیری های صورت گرفته تزریق اعتبار و رفع مشکل قیر، عملیات اجرایی احداث خط دوم جاده بابامیدان – یاسوج- سمیرم ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، عبدالمجید نژاد صفوی اظهار داشت: با توجه به حجم بالای ترافیک و تردد در این جاده ارتباطی اقدامات مطلوبی در زمینه تعریض و چهارخطه شدن در دست اجراست.
وی تصریح کرد: عملیات اجرایی باند دوم چهارخطه یاسوج -سمیرم به طول ۱۲ کیلومتر و با پیشرفت فیزیکی ۹۶ درصد هم اینک در دست اجرا است.
نژاد صفوی بیان کرد: امید است، با توجه به اینکه قیر پاشی و یک خط آسفالت آن انجام شده، این جاده ارتباطی ظرف چند روز آینده به بهره برداری برسد.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اعتبار این طرح ۲۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی بوده است.
مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: این طرح ۴۲ دهنه پل به طول کمتر از ۱۰ و یک دهنه پل به طول بالای ۱۰ متر دارد.
نژاد صفوی گفت: با اجرای هفت کیلومتر از این طرح که حد فاصل پل تلگاه تا مسجد بین راهی از یاسوج بوده، مسیری چهار خطه را خواهد داشت که تمامی روستاهای بخش مارگون و لوداب و همچنین ١٠٠ درصد ساکنان شهرستان دنا، و در مجموعه جمعیتی بالغ بر ۱۹ هزار خانوار این مسیر نیز بهره مند خواهند شد.
وی عنوان کرد: این جاده ارتباطی ترانزیتی بوده و به طور کلی این قطعه بخشی از کریدور جنوب به شمال کشور است.
وی کاهش میزان تصادفات، زمان سفر، مصرف سوخت، آلودگی هوا، کاهش استهلاک وسایل نقلیه و از میان برداشتن نقاط حادثه خیز را از مزایای این طرح بیان کرد.
هم اکنون افزون بر ۶ هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل بزرگراه، جاده های اصلی، فرعی و روستایی در این استان وجود دارد.
۱۵۹ کیلومتر بزرگراه، ۹۸۶ کیلومتر راه اصلی، یک هزار و ۹۹۸ کیلومتر راه فرعی و بیشتر از چهار هزار کیلومتر راه روستایی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
۷۰ درصد راه های کهگیلویه و بویراحمد کوهستانی و بقیه تپه ماهوری بوده که راهسازی در این شرایط سخت با همت مضاعف انجام شده است.
به گفته مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد هزینه های راهسازی این استان سه تا چهار برابر استان های دیگر است.
استان کهگیلویه و بویراحمد تا قبل از انقلاب اسلامی در بن بست کامل به سر می برد و بخش عمده ای از جاده های ارتباطی غیراستاندارد و ناایمن بود.