بازدید سایت : ۱۳۰۶۹۵

سرویس مدرسه دانش آموزان همچنان در بلاتکلیفی کامل!

مسئولان همچنان در بحث ساماندهی سرویس مدارس به جمع بندی نرسیده اند و همکاری لازم تعامل لازم را ندارند.

سرویس مدرسه دانش آموزان همچنان در بلاتکلیفی کامل!
تین نیوز |

در حالی که بلاتکلیفی سرویس مدارس، والدین شاغل و دارای چندفرزند دانش آموز را با مشکلات متعددی مواجه کرده است، مسئولان همچنان در بحث ساماندهی سرویس مدارس به جمع بندی نرسیده اند و همکاری لازم تعامل لازم را ندارند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، این مساله باعث شده که خانواده ها علاوه بر دغدغه های معیشتی زندگی و مسائل مرتبط با تحصیل فرزندشان، بلاتکلیفی سرویس مدرسه فرزندانشان نیز به لیست دغدغه های آنها در آستانه بازگشایی مدارس از باب نبود خودرو برای جابه جایی دانش آموزان نه از باب هزینه های کلان افزوده شود.

«غلامحسین عبدی پور»، رئیس خدمات حمل و نقل شهرداری یاسوج  در این رابطه به خبرنگار ایسنا گفت: تاکنون ۵ شرکت حمل و نقل بریا ساماندهی سرویس مدارس شهر یاسوج ثبت نام کرده اند که موظفند نیرو و ابزار کار لازم را جذب کنند.

وی افزود: طبق ماده ۲۷ آیین نامه سرویس مدارس آموزش و پرورش باید به منظور امکان برنامه ریزی اطلاعات دانش آموزان، والدین و مدارس را جهت اجرای طرح سرویس مدارس به شهرداری بدهند که تاکنون این مهم محقق نشده و همکاری لازم را نداشته اند. 

عبدی پور با بیان اینکه تا این لحظه ۱۲۷ دستگاه خودرو مختلف شامل؛ ۷ دستگاه ون، ۶ دستگاه مینی بوس، ۹۹ دستگاه سورای و ۱۵ دستگاه تاکسی جهت سرویس مدارس ثبت نام کرده اند، اظهارکرد: همچنین تاکنون تنها یک هزار و ۷۹۹ دانش آموز در سامانه سپند برای سرویس مدارس ثبت نام کرده اند.

رئیس خدمات حمل ونقل شهرداری یاسوج خاطرنشان کرد: در صورتی که موضوع سرویس مدارس در شهر یاسوج با همین وضعیت پیش برود قطعا به نتیجه نخواهد رشید و به شکست می انجامد.

«محمد جمالی»، سرپرست اداره کل آموزش پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد  نیز در این خصوص گفت: اطلاع رسانی های لازم در چند مرحله به مدارس و دانش آموزان انجام شده و جز این، وظیفه دیگری بر عهده آموزش و پرورش نیست.

همچنین  «میلاد نوشادی»، رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد  نیز در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه در رابطه با سرویس مدارس هیچ گونه دسترسی به سامانه «سپند» نداریم، گفت: صفر تا ۱۰۰ سرویس مدارس به شهرداری ها واگذار شده است.

وی افزود: شهر یاسوج حدود ۷۰ هزار دانش آموز دارد که پیش بینی می شود در این شهر حداقل ۱۰ هزار دانش آموز متقاضی سرویس مدارس باشند.

نوشادی با بیان اینکه تاکنون شهرداری یاسوج هرگونه اطلاعات و همکاری خواستند  همکاری داشتیم، اظهارکرد: طبق بخشنامه، تمام عواقب طرح سرویس مدارس متوجه شهرداری است و آموزش و پرورش هیچ گونه مسئولیتی در این زمینه ندارند بلکه تنها ناظر است.

همچنین  «شهرام مهدوی مطلق»، فرماندار شهرستان بویراحمد  نیز در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: در رابطه با سرویس مدارس شهردار یاسوج که اصلا تشریف ندارد و همکاری لازم را ندارد و در آستانه بازگشایی مدارس رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر خود را تغییر داده است و همچنین سرپرست آموزش و پرورش نیز تغییر کرده است که نشان می دهند برای آموزش و پرورش و شهرداری یاسوج سرویس مدارس و اصلا مدارس و مردم معنا و مفهوم ندارد و دنبال تغییر تحولات مدیران هستند.

وی افزود: هم اکنون دغدغه و مساله شهرداری و آموزش و پرورش این است که «چه کسی مدیر شود»؟

فرماندار شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: از مرداد ماه تاکنون یک شنبه هر هفته را به جلساتی با موضوع سرویس مدارس اختصاص داده ایم، از یک شرکت دانش بنیان از استان یزد دعوت کردیم که تجربه موفق خود را با سامانه "اینوبال"در شهر یاسوج اجرا کند که باید فرهنگ سازی در این خصوص شود و مساله بعد اینکه با موانعی مواجه شده است.

مهدوی مطلق تصریح کرد: در صورتی که آموزش و پرورش و شهرداری پای کار بیایند تا اواسط مهرماه سرویس مدارس عملی خواهد شد.

وی ادامه داد: تاکنون حدود ۵ هزار نفر در شهر یاسوج در سامانه های مختلف جهت درخواست سرویس مدارس ثبت نام کرده اند، در این راستا مینی بوس های راهداری استان بخاطر اینکه نمی خواهند از سامانه «سپند» استفاده کنند همکاری لازم را نداشتند.

فرماندار شهرستان بویراحمد بیان کرد: دنبال و پیگیر جدی سرویس مدارس شهر یاسوج هستیم.

پیش بینی می شود که امسال حدود ۷۰ هزار دانش آموز در سطح شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد مشغول تحصیل شوند.

طبق ماده ۲۴ آیین نامه اجرایی حمل و نقل دانش آموزی، وظیفه اطلاع رسانی به اولیای دانش آموزان برعهده آموزش و پرورش است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.