بازدید سایت : ۹۶۳۲۵

مسیر امیدبخش در توسعه زیرساخت های جاده ای گچساران

جاده یکی از نیازهای اصلی و در عین حال محور اساسی توسعه در هر منطقه است که در دولت چهاردهم بهسازی، ترمیم، توسعه و ساخت جاده های گچساران مورد توجه و شتاب قرار گرفته و روند اجرای برخی طرح های مهم زیرساختی در این شهرستان امید بخش است.

مسیر امیدبخش در توسعه زیرساخت های جاده ای گچساران
تین نیوز |

جاده یکی از نیازهای اصلی و در عین حال محور اساسی توسعه در هر منطقه است که در دولت چهاردهم بهسازی، ترمیم، توسعه و ساخت جاده های گچساران مورد توجه و شتاب قرار گرفته و روند اجرای برخی طرح های مهم زیرساختی در این شهرستان امید بخش است.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، بهبود زیرساخت های ارتباطی در این شهرستان که در مسیر ترانزیتی جاده استان های فارس،خوزستان و بوشهر قرار دارد افزون بر نیاز مردم این خطه به حمل و نقل آسان مردم استان های جنوبی نیز کمک شایانی کرده است.

شتاب بخشی در اجرای طرح بزرگ راهسازی با اعتبار ۲ هزار میلیارد ریال در قالب جاده های چهار خطه، اصلی و فرعی در گچساران چشم انداز روشنی را برای حوزه راه های ارتباطی این شهرستان ترسیم کرده است.

توجه دولت به ارتقای شاخص های توسعه و ایجاد زیر ساخت های لازم از جمله جاده های اصلی، فرعی و روستایی در منطقه محروم و کمتر توسعه یافته گچساران اقدامی مهم برای راهگشایی و هموار کردن مشکلات مردم به ویژه در مناطق روستایی است.

در دولت چهاردهم مشکل برخی از طرح های عمرانی در حوزه راه این شهرستان از جمله راه ارتباطی گچساران- بی بی حکیمه و رگ سفید برطرف شده و هم اکنون با شتاب بیشتری در حال اجراست.

یکی از رانندگان مسیر گچساران به بی بی حکیمه می گوید: در سال های گذشته شاهد سوانح جاده ای زیادی در مسیر این جاده به دلیل شاخ به شاخ شدن خودرو ها و کم عرض کم جاده بوده است.

باقر زارع افزود: با بهره برداری از این مسیر امکان تصادف خودروها در جاده گچساران به بی بی حکیمه بسیار کاهش خواهد یافت.

فعال شدن طرح راه ارتباطی گچساران- بی بی حکیمه و راگ سفید بعد از ۲ سال تعطیلی

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پروژه عمرانی راه ارتباطی گچساران_بی بی حکیمه و رگ سفید که به دلیل ماده ۲۳ در ۲ سال اخیر نیمه فعال بوده هم اکنون با پبگیری های نماینده مردم گچساران و باشت مشکل این پروژه برطرف و ابلاغ آن انجام شده و هم اکنون در قالب طرح کمربندی گچساران نیز در حال اجرا هستند.

محمد راستا افزود: طرح ملی بهسازی و تعریض محور گچساران_ بی بی حکیمه و رگ سفید بطول ۱۵ کیلومتر و ۶۰۰ متر با اعتبار اولیه ۵۵۰ میلیارد ریال در دست ساخت است .

وی ادامه داد: کار زیرسازی این طرح ملی تاکنون انجام شده و آماده آسفالت می باشد و تاکنون بیش از ۲ کیلومتر از این طرح ملی آسفالت شده است.

راستا اظهار کرد: بهسازی راه اصلی تقاطع اصلی شهرک صنعتی چهاربیشه امامزاده جعفر _ باباکلان در قالب قطعه یک بطول ۹ کیلومتر و ۶۰۰ متر در دست اجراست و تاکنون هفت کیلومتر از این مسیر آسفالت شده است.

وی اظهار کرد: ۲ و نیم کیلومتر از این طرح ملی هم اکنون دارای پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد است و پیمانکار آن به دنبال خاتمه پیمان است.

طرح های در حال اجرای دیگر

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بهسازی راه اصلی تقاطع شهرک صنعتی چهاربیشه _ امامزاده جعفر _ بابا کلان در قالب قطعه ۲، بطول ۶ کیلومتر ۳۰۰ متر با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد در دست اجراست.

وی افزود: عملیات اجرایی این طرح با اعتبار ۳۳۰ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۵ عملیات اجرایی آن آغاز شد.

راستا ادامه داد: بهسازی راه اصلی تقاطع شهرک صنعتی چهاربیشه _ امامزاده جعفر در قالب قطعه سه بطول سه کیلومتر و ۴۰۰ متر با اعتبار اولیه ۱۹۱میلیارد ریال در دست اجراست و هم اکنون ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ابراز کرد: عملیات اجرایی طرح تکمیل احداث تقاطع های پشکان _ سرآب ننیز و تکمیل کمربندی گچساران نیز از،سال ۱۴۰۱ آغاز شده و هم اکنون فعال است.

راستا گفت: این طرح ملی با اعتبار ۳۸۰ میلیارد ریال بطول هشت کیلومتر و ۶۰۰ متر مربع با پیشرفت فیکی ۸۴ درصد در دست ساخت است.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: پروژه احداث باند دوم کمربندی گچساران ابتدای فلکه نرگسی به طول ۲ کیلومتر با ۲۴۰ میلیارد ریال و پیشرفت ۶۰ درصد در دست ساخت است.

شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.