بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

◄ در سفرهای هوایی طولانی چه‌طور زمان را مدیریت کنیم؟

با مدیریت زمان در سفرهای هوایی، می‌توانید سفر طولانی‌مدت خسته‌کننده را به تجربه‌ای خوشایند و فراموش‌نشدنی تبدیل کنید.

در سفرهای هوایی طولانی چه‌طور زمان را مدیریت کنیم؟
تین نیوز

بعضی از سفرهای هوایی به خصوص سفرهای میان‌قاره‌ای، ممکن است چندین ساعت به طول بیانجامد.

به گزارش تین نیوز، اگر راهکارهایی برای مدیریت زمان‌مان را در طول مدت پرواز نداشته باشیم، به احتمال زیاد این­گونه سفرهای طولانی‌مدت، خسته‌کننده شده و گذراندن ساعت‌های طولانی در درون کابین کم‌جای هواپیما به یک کابوس بزرگ، تبدیل خواهد شد. پیشنهاد حرفه‌ای‌ها، آشنایی با مدیریت صحیح زمان در طول سفر، قبل از خرید بلیت هواپیما است.

با مدیریت زمان در سفرهای هوایی، می‌توانید سفر طولانی‌مدت خسته‌کننده را به تجربه‌ای خوشایند و فراموش‌نشدنی تبدیل کنید. در این مقاله، سعی شده است تا راهکارهای ساده و مؤثری برای تحمل پروازهای طولانی مدت و مدیریت زمان به شما ارائه شود:

1- در انتخاب صندلی دقت کنید

توصیه می‌شود که نقشه صندلی‌ها را در هنگام خرید بلیت هواپیما به دقت بررسی کرده و مناسب‌ترین صندلی را برای جلوگیری از کسالت در هنگام پرواز انتخاب کنید. اگر ترجیح می‌دهید که در راهروی هواپیما حرکت کرده و به توالت دسترسی آسان‌تری داشته باشید، صندلی‌های کنار راهرو را انتخاب کنید؛ در غیر این­ صورت اگر ترس از ارتفاع ندارید، صندلی‌های کنار پنجره را انتخاب کنید تا چشم‌انداز زیبای بیرون از هواپیما شما را سرگرم کند و امکان تکیه به دیوار را داشته باشید.

البته برای انتخاب صندلی باید بعد از خرید بلیت هواپیما اقدام کنید. یعنی زمانی که برای چک این به فرودگاه می‌روید، به مسئول چک این بگویید چه جور جایی را ترجیح می‌دهید؛ مثلا در راهرو یا نزدیک پنجره!

2- خواب و استراحت را جدی بگیرید

اگر فکر می‌کنید بهتر است با بیدار ماندن در شب قبل از پرواز، بتوانید به راحتی در طول سفر بخوابید باید این نکته را هم در نظر بگیرید که ممکن است با شرایطی در داخل هواپیما مواجه شوید که خواب شما را مختل کند. اگر برای خواب راحت نیاز به چشم‌بند خواب، بالش‌گردنی، گوش‌گیر و یا لوازم دیگر دارید، قبل از پرواز به فکر آن باشید.

3- وسایل ضروری به همراه داشته باشید

به همراه داشتن یک سری از وسایل شخصی برای پروازهای بلندمدت ضروری به نظر می‌رسد. از جمله این لوازم می‌توان به مواردی اشاره کرد که به خواب راحت در طول سفر کمک می‌کند که پیشتر توضیح داده شد. بهتر است غذای حاضری یا اسنک‌هایی مثل خشکبار و میوه‌های خشک نیز به همراه داشته باشید تا در صورت نپسندیدن غذای هواپیما، هم گرسنه نمانید و هم به گذشتن زمان‌تان کمک کنید. در ضمن به همراه داشتن هدفون، چراغ قوه و مسواک هم در طول سفر می‌تواند مفید باشد.

4- تحرک داشته باشید

نشستن بلند مدت روی صندلی هواپیما، علاوه بر کسل کردن شما، برای سلامتی‌تان نیز مضر است و سبب جمع شدن خون در پاهای شما می‌شود. بهتر است که در طول سفر، حرکات کششی ساده‌ای را، حتی در حالت نشسته انجام دهیم یا به بهانه رفتن به دستشویی از جای خود بلند شده و در طول راهرو راه بروید.

5- دوست پیدا کنید

سفرهای هوایی، فرصت خوبی را برای آشنایی با افراد جدید فراهم می‌کنند. با آغاز یک مکالمه ساده با همسفران و مصاحبت و معاشرت با آنان در زمینه‌های مختلف، نه تنها می‌توانید به گذر زمان در طول سفر و کاهش احساس خستگی و کسالت خود کمک کنید، بلکه موفق می‌شوید دوستان جدیدی پیدا کنید که حتی در صورت برخورد با مشکل در طول سفر به شما کمک کنند.

6- کتاب بخوانید، پادکست بشنوید و فیلم ببینید

اگر دچار بیماری حرکت نیستید و به راحتی می‌توانید به مطالعه در هواپیما یا وسایل نقلیه در حال حرکت بپردازید، مطالعه کتاب به عنوان بهترین وسیله وقت‌گذرانی در طول سفر توصیه می‌شود. در صورتی که نمی‌توانید کتاب بخوانید، راه‌حل دیگر، استفاده از کتاب‌های صوتی و پادکست است. تماشای فیلم هم گزینه دیگر موجود برای گذراندن مفید وقت است.

8- از مناظر لذت ببرید و عکاسی کنید

برای افرادی که با هواپیما به مسافرت می‌روند، تماشای چشم‌اندازها و همچنین ابرها از پنجره هواپیما یکی از لذت‌های سفر به شمار می‌رود. حتی می‌توانید با دوربین موبایل یا دوربین عکاسی، تصاویر بی‌نظیری از ابرها و کوه‌ها بگیرید و حتی با دوستانتان این لحظه‌ها را به اشتراک بگذارید.

9- مسیر پروازتان را ردیابی کنید

اگر دوست دارید بدانید در چه موقعیت و لوکیشینی قرار دارید، با استفاده از اپلیکیشن‌های ردیابی مسیر پرواز می‌توانید در طول پرواز، مسیر حرکت هواپیما را روی نقشه دنبال کنید. این اپلیکیشن‌ها نه تنها اطلاعات اولیه در مورد موقعیت، سرعت و ارتفاع را به مسافر نشان می‌دهند، بلکه مکان‌های دیدنی در طول مسیر و حتی اطلاعات هواشناسی را نیز نمایش می‌دهند.

10- با مراقبه و ریلکسیشن به خودتان آرامش دهید.

یکی از راهکارهای مهم برای تحمل پروازهای طولانی استفاده از روش‌هایی است که ذهن‌تان را از موضوع سفر دور می‌کند. این روش‌ها به ویژه برای کسانی موثر است که ترس از پرواز دارند و برای منحرف کردن ذهن آن‌ها بسیار مفید است. ساده‌ترین روش، نفس کشیدن عمیق و شمردن آن‌هاست. فکر کردن به مقصد سفر و کارهایی که قصد انجام آن را دارید روش دیگر است. مرور نمودن خاطرات شاد و شیرین و فکر کردن به افرادی که از صمیم قلب دوستشان داریم هم برای کاهش اضطراب مفید است. بستن چشمان و گوش دادن به موسیقی آرام‌بخش مناسب هم در این مورد بسیار مناسب خواهد بود.

11. درباره غذا مطمئن شوید

زمانی که بلیت هواپیما را می‌خرید، اطلاعاتی درباره ایرلاین‌تان به دست بیاورید. اگر کیفیت غذاها و خوراکی‌هایی که در طول پرواز سرو می‌شوند، مناسب نیست، فکر دیگری بکنید. مثلا کمی تنقلات، آجیل و میوه خشک با خود داشته باشید تا گرسنه نمانید.

12. همه باتری‌ها شارژ باشند

وقتی مجبورید زمانی طولانی را در پرواز تحمل کنید، بهتر است تمام دستگاه‌هایتان کاملا شارژ باشند. موبایل، لپ‌تاپ و غیره را کاملا شارژ کنید. اگر پاوربانک دارید حتما همراه خود ببرید.

با انجام این اقدامات ساده دیگر دیدن بلیت هواپیما برای سفری که مثلا 8 ساعت طول می‌کشد، برای شما کابوس نخواهد بود. حتی می‌تواند به زمانی دلپذیر و فرصتی برای انجام کارهای عقب‌افتاده تبدیل شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.