بازدید سایت : ۳۶۱۸۷

گردشگری انبوه، ونیز را گران کرده است

پروژه آزمایشی پرداخت هزینه در ازای بازدید از ونیز که برای جلوگیری از گردشگری انبوه انجام شد تاکنون باعث کاهش علاقه در بین بازدیدکنندگان نشده است و به همین علت مسئولان قصد دارند سفر به ونیز را گران تر از قبل کنند.

گردشگری انبوه، ونیز را گران کرده است
تین نیوز

پروژه آزمایشی پرداخت هزینه در ازای بازدید از ونیز که برای جلوگیری از گردشگری انبوه انجام شد تاکنون باعث کاهش علاقه در بین بازدیدکنندگان نشده است و به همین علت مسئولان قصد دارند سفر به ونیز را گران تر از قبل کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، معرفی هزینه ورودی پنج یورویی، از علاقه گردشگران برای بازدید از ونیز کم نکرده است. مقامات محلی با درک این موضوع که هنوز از نظر قیمت گذاری فضای بیشتری وجود دارد تصمیم گرفته اند این مالیات را در سال آینده به ۱۰ یورو افزایش دهند.

هدف این کار در واقع کاهش تعداد بازدیدکنندگان سالانه این شهر مردابی به عنوان راهی برای کاهش اثرات اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی است که به همراه دارد.

ونیز 1

بی انگیزه سازی گردشگری

افزایش بیش از حد گردشگری به عوامل بسیاری مانند جهانی شدن، ظهور طبقه متوسط جهانی، افزایش تبلیغات از طریق رسانه های اجتماعی و حتی FOMO (ترس از دست دادن) مرتبط است. به عبارت دیگر، افراد بیشتری در سراسر جهان بازدید از مکان هایی مانند ونیز را به عنوان یک کار ضروری در لیست گردشگری خود می بینند.

مشکل اینجاست در حالی که تقاضا به طور تصاعدی رشد می کند، فضای شهر ثابت و محدود مانده است. به همین دلیل است که مقامات به یکی از موانع کلاسیکی که علم اقتصادی فراهم می کند متوسل می شوند؛ گرانی یک رویکرد و کاهش علاقه.

به گفته سیمون ونتورینی، مشاور گردشگری شهر «ونیز هنوز خیلی ارزان است و روزهایی که بازدید از کل شهر بدون هزینه بود، دیگر گذشته است.»

مسئولان شهر امیدوارند که از ورودهای بی رویه به داخل شهر جلوگیری شود. اولین مرحله آزمایشی که شامل ورودی پنج یورویی بود اثرات بازدارنده چشمگیری را نشان نداد، اما با افزایش بلیت به ۱۰ یورو وضعیت تغییر خواهد کرد.

هزینه ورودی پنج یورویی فعلی فقط برای گردشگران در سفرهای یک روزه اعمال می شود، نه بازدیدکنندگانی که یک شب در ونیز می مانند یا ساکنان شهر. این طرح تاکنون دو میلیون یورو برای خزانه شهر سه برابر بیشتر از انتظارات اولیه- درآمد داشته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.