بازدید سایت : ۳۸۸۳۲

اقدامات سازمان هواپیمایی بر نحوه فروش بلیت هواپیما برای جلوگیری از سوداگری و گران فروشی

سازمان هواپیمایی کشوری به منظور جلوگیری از سوداگری و گران فروشی بلیت هواپیما، به صورت مستمر برگر نحوه فروش بلیت و همچنین فعالیت شرکت های هواپیمایی و خدمات مسافرت هوایی نظارت دارد.

اقدامات سازمان هواپیمایی بر نحوه فروش بلیت هواپیما برای جلوگیری از سوداگری و گران فروشی
تین نیوز |

پیرو نامه معاون تولیدی سازمان بازرسی کل کشور به وزارت راه و شهرسازی، پیرو شکایات واصله از سوی مسافران سفرهای هوایی مبنی بر عدم رعایت حقوق آنان و مناسب نبودن خدمات ارائه شده توسط برخی شرکت های هواپیمایی و همچنین رصد و پایش عملکرد این شرکت ها؛ و تاکید بر ضرورت نظارت بر شرکت های هواپیمایی در ایام سفرهای نوروز ۱۴۰۴؛ سازمان هواپیمایی کشوری توضیحاتی منتشر کرد.

به گزارش تین نیوز، سازمان هواپیمایی کشوری به دنبال انتشار خبری مبنی بر شکایت های متعدد از سوی مسافران سفرهای هوایی و ضرورت نظارت بر عملکرد شرکت های هواپیمایی در ایام نوروز و برخورد با عرضه بلیت از کانال های غیررسمی توضیحاتی به شرح ذیل منتشر کرد:

سازمان هواپیمایی کشوری به منظور جلوگیری از سوداگری و گران فروشی بلیت هواپیما به صورت مستمر به نظارت و بازرسی از نحوه فروش و نظارت شرکت های هواپیمایی بر فروش بلیت و فعالیت دفاتر خدمات مسافرت هوایی اقدام می کند.

 همچنین با توجه به قرار داشتن در دوره اوج سفرهای نوروزی و به منظور پایش و نظارت بر بازار فروش بلیت هواپیما، بازرسی مشترک دفتر نظارت سازمان هواپیمایی کشوری و واحد بازرسی وزارت صمت به صورت سرزده از شرکت های هواپیمایی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی آغاز شده است و تا پایان تعطیلات نوروز ادامه خواهد داشت و در صورت محرز شدن هرگونه تخلف، شرکتها و دفاتر متخلف ضمن برخوردهای قانونی بر اساس قوانین و مقررات این سازمان، جهت برخوردهای مقتضی به دادسرای ویژه فرودگاه های تهران و سازمان تعزیرات حکومتی معرفی خواهند شد. در این راستا در ۹ ماه گذشته تاکنون بالغ بر  ۵۰۰  سایت و دفتر خدمات مسافرت هوایی تعلیق شده اند.

لازم به ذکر است؛ برخی کانالهای و سایت های غیرمجاز فاقد مجوز نسبت به فروش بلیت هواپیما اقدام می کنند که در این صورت به مسافران تاکید می شود از سایت های معتبر خریداری و بلیت خود را از طریق سایت شرکتهای هواپیمایی صحت سنجی کنند.

گفتنی است؛ براساس الزامات سازمان هواپیمایی کشوری شرکت ها ملزم شدند نسبت به رعایت دستورالعمل حقوق مسافر پایبند باشند و به منظور آشنایی بیشتر مسافران بخش حمل و نقل هوایی، کارتکس دستورالعمل حقوق مسافر تحت عنوان "دانستنی های پرواز" در دو بخش ایمنی و حقوق مسافر در باکس جلوی صندلی پرواز و محیط فرودگاهی قرار داده شود تا مسافران بیش از پیش به حقوق خود در بخش حمل و نقل هوایی آگاه شوند.

همچنین با توجه به آغاز پروازهای نوروزی و به منظور بهبود شرایط سفر و افزایش رضایتمندی مسافران و نظارت دقیق بر رعایت حقوق مسافر، مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروزی (OCC) با هدف کاهش تاخیر پروازها، مانیتورینگ تمامی فرودگاه ها به ویژه فرودگاه های پرتردد، هم پوشانی مشکلات شرکت ها، پردازش اطلاعات و ارتقای سطح خدمات هوایی، به صورت مجازی راه اندازی شده است.

لازم به ذکر است؛ به دلیل محدودیت در برخی فرودگاههای کشور در زمان تاخیر و یا لغو پروازها هتل به اندازه کافی وجود نداشته اما اقدامات جایگزین صورت خواهد گرفت.

در پایان از مسافران تقاضا می شود هرگونه شکایت خود در زمینه گرانفروشی یا فروش اجباری را از طریق مراجعه به سایت سازمان به آدرس caa.gov.ir در سامانه حقوق مسافر به همراه مستندات لازم ثبت و پیگیری کنند و با توجه به پایش سامانه مذکور به صورت مستمر در اسرع وقت توسط کارشناسان این سازمان، تا حصول نتیجه پیگیری های لازم به عمل خواهد آمد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.