بازدید سایت : ۳۷۰۰۴

اختصاص سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به راه آهن گلستان

در سه سال اخیر سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه راه آهن شمال شرق ۲ و اینچه برون اختصاص یافت.

اختصاص سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به راه آهن گلستان
تین نیوز

معاون فنی اداره کل راه آهن شمال شرق ۲ مستقر در گلستان در حوزه ریلی گفت: در سه سال اخیر سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه راه آهن شمال شرق ۲ و اینچه برون اختصاص یافت.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، عیسی نصیری اظهار کرد: از سال ۱۴۰۰ تا سال ۱۴۰۳، افزون بر یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالا در حوزه راه آهن شمال شرق ۲ در گلستان حمل شد که عمده این جابه جایی از مرز ریلی اینچه برون انجام شده است.

نصیری با اشاره به انجام بیش از ۵۳ اقدام توسعه ای در راه آهن شمال شرق ۲ افزود: همچنین در دولت شهید رئیسی بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر از طریق ناوگان ریلی در ناوگان شمال شرق ۲ گلستان جابه جا شدند.

وی تهیه و نصب باکس های بتنی، حذف گذرگاه های غیرمسطح و افزایش ترانزیت ریلی در خصوص بارهای روسیه به سمت هند و کشورهای حاشیه خلیج فارس را از دیگر اقدامات دولت سیزدهم در گلستان برشمرد و تصریح کرد: همچنین افزایش ترانزیت ریلی چین به کشورهای اروپایی و حاشیه دریای خزر برنامه ریزی شده و مذاکرات آن در حال انجام است.

وی با بیان اینکه بازسازی بیش از ۱۶ کیلومتر خط ریلی قدیمی از دیگر اقدامات دولت سیزدهم در حوزه راه آهن شمال شرق ۲ بود، متذکر شد: این خطوط در طول ۶۰ سال گذشته فرسوده شده بودند که ۱۶ کیلومتر از مسیر ریلی بین سبزدشت و بندرترکمن بازسازی و خطوط جدید احداث شد.

نصیری گفت: بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال از منابع داخلی راه آهن به توسعه اینچه برون اختصاص پیدا کرده که برخی از پروژه های این بخش افتتاح شده و برخی دیگر از پروژه ها نیز در مرحله اجرا قرار دارد.

گلستان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که علاوه بر ظرفیت مسافری آن، موقعیت جغرافیایی و مرزی جهت ترانزیت کالا و بار کشورهای آسیای میانه و شرق آسیا و همچنین ظرفیت تولیدات بخش کشاورزی این استان شمالی که حدود ۶ میلیون تُن است شرایط خوبی برای توسعه راه آهن و پروژه های ریلی دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.