بازدید سایت : ۵۳۱۴۷

ورود دومین قطار کانتینری چین از مرز ریلی اینچه برون به کشور

دومین قطار کانتینری چین پس از توافقات اخیر با کشورهای چین، قزاقستان و ترکمنستان از مرز ریلی اینچه برون وارد کشور شد.

ورود دومین قطار کانتینری چین از مرز ریلی اینچه برون به کشور
تین نیوز |

دومین قطار کانتینری چین پس از توافقات اخیر با کشورهای چین، قزاقستان و ترکمنستان از مرز ریلی اینچه برون وارد کشور شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از راه آهن، محمدهادی ضیایی مهر سرپرست معاونت بازرگانی و بهره برداری راه آهن گفت: با هماهنگی های انجام شده بین راه آهن ایران و کشور چین در اردیبهشت ماه سال جاری برای تقویت کریدور ریلی چین ایران و از سرگیری فعالیت قطارهای کانتینری چین، دومین قطار کانتینری پس از توافقات مذکور، از مبدا چین وارد کشور شد.

ضیایی مهر افزود: این قطار با ۲۴ واگن حامل ۴۶  کانتینر لوازم و قطعات خودرو با عبور از کشورهای قزاقستان و ترکمنستان از مرز اینچه برون، وارد و پس از انجام تشریفات گمرکی از ایستگاه اینچه برون به مقصد جلفا اعزام شد.

وی ادامه داد: براساس توافقات فی مابین، بناست قطارهای کانتینری چین به صورت منظم و بر اساس برنامه ماهانه سیر کنند که با افزایش تقاضا، تعداد تردد این قطار بصورت هفتگی و چند روز یکبار قابل افزایش خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سيدمرتضي ناصريان پاسخ

    از زحمات همه دست اندركاران تشكر مي شود. البته چون مقصد اين محموله جمهوري نخجوان بوده تقريبا ناچار به انتقال از طريق ايران بوده است. بايد بارهايي كه قادر به انتقال از كريدورهاي رقيب هستند را هم جذب كنيم. وجود قطار برنامه اي كه آقاي ضيايي مهر اشاره نمودند يكي از مهمترين روشهاي جذاب نمودن كريدور مي باشد.

  • اسدبیگی - اسداله پاسخ

    ورود دومین قطار کانتینری چین به ایران پس از توافقات اخیر، رویدادی است که ابعاد گسترده و پیامدهای مهمی برای اقتصاد و سیاست ایران دارد. در ادامه، به تحلیل عمیق‌تر این رویداد و بررسی ابعاد مختلف آن می‌پردازیم.
    ابعاد کلان و استراتژیک
    • توسعه کریدور شمال-جنوب: فعال شدن کریدور شمال-جنوب، ایران را به یکی از قطب‌های مهم ترانزیتی در منطقه تبدیل می‌کند و به این کشور امکان می‌دهد تا در تجارت جهانی نقش پررنگ‌تری ایفا کند.
    • تقویت روابط اقتصادی با چین: افزایش حجم مبادلات تجاری با چین، می‌تواند به تقویت روابط اقتصادی دو کشور و ایجاد وابستگی متقابل کمک کند.
    • کاهش وابستگی به بنادر جنوبی: با توسعه کریدور شمال-جنوب، ایران می‌تواند وابستگی خود به بنادر جنوبی را کاهش داده و از ریسک‌های ناشی از تنش‌های منطقه‌ای بکاهد.
    • پیوستن به زنجیره ارزش جهانی: ایران می‌تواند با توسعه کریدور شمال-جنوب، به زنجیره ارزش جهانی کالاها و خدمات پیوسته و از مزایای آن بهره‌مند شود.
    ابعاد اقتصادی
    • ایجاد اشتغال: توسعه زیرساخت‌های ریلی و افزایش حجم حمل‌ونقل، می‌تواند به ایجاد اشتغال در بخش‌های مختلف اقتصاد کمک کند.
    • افزایش درآمدهای دولت: افزایش حجم حمل‌ونقل ریلی، می‌تواند به افزایش درآمدهای دولت از طریق عوارض و مالیات کمک کند.
    • کاهش هزینه‌های تولید: کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل، می‌تواند به کاهش هزینه‌های تولید کالاها و افزایش رقابت‌پذیری محصولات ایرانی کمک کند.
    • توسعه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی: با فعال شدن کریدور شمال-جنوب، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران می‌توانند نقش مهم‌تری در تجارت بین‌المللی ایفا کنند.
    ابعاد سیاسی
    • تقویت جایگاه ایران در منطقه: فعال شدن کریدور شمال-جنوب می‌تواند به تقویت جایگاه ایران در منطقه و افزایش نفوذ سیاسی آن کمک کند.
    • تنش‌زدایی در روابط بین‌الملل: توسعه همکاری‌های اقتصادی با چین و سایر کشورهای منطقه، می‌تواند به تنش‌زدایی در روابط بین‌المللی کمک کند.
    • کاهش وابستگی به غرب: توسعه کریدور شمال-جنوب می‌تواند به کاهش وابستگی ایران به غرب و تنوع‌بخشی به روابط اقتصادی آن کمک کند.
    چالش‌ها و فرصت‌ها
    چالش‌ها:
    • توسعه زیرساخت‌ها: نیاز به سرمایه‌گذاری کلان برای توسعه زیرساخت‌های ریلی، از جمله خطوط آهن، ایستگاه‌ها و ترمینال‌های باربری.
    • هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف: هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف دولتی و بخش خصوصی برای تسهیل حمل‌ونقل ریلی ضروری است.
    • رقابت با سایر مدهای حمل‌ونقل: حمل‌ونقل ریلی باید با سایر مدهای حمل‌ونقل مانند جاده‌ای و دریایی رقابت کند.
    • تحریم‌ها: تحریم‌های اقتصادی علیه ایران می‌تواند بر توسعه حمل‌ونقل ریلی تأثیرگذار باشد.
    فرصت‌ها:
    • توسعه تجارت الکترونیک: با افزایش حجم حمل‌ونقل ریلی، امکان توسعه تجارت الکترونیک بین ایران و چین فراهم می‌شود.
    • جذب سرمایه‌گذاری خارجی: توسعه زیرساخت‌های ریلی می‌تواند فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران خارجی فراهم کند.
    • ارتباط با کشورهای منطقه: توسعه کریدور ریلی شمال-جنوب می‌تواند به افزایش ارتباطات ایران با کشورهای منطقه کمک کند.
    پیشنهادات برای آینده
    ب توسعه زیرساخت‌های ریلی: سرمایه‌گذاری در توسعه خطوط آهن، ایستگاه‌ها و ترمینال‌های باربری
    • تسهیل تشریفات گمرکی: ساده‌سازی تشریفات گمرکی برای تسریع در ترخیص کالا
    • توسعه ناوگان ریلی: افزایش تعداد واگن‌ها و لوکوموتیوهای باری
    • هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف: ایجاد یک کمیته هماهنگی برای توسعه حمل‌ونقل ریلی
    • حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی: ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بخش حمل‌ونقل ریلی
    • ترویج فرهنگ استفاده از حمل‌ونقل ریلی: آگاه‌سازی مردم از مزایای استفاده از حمل‌ونقل ریلی
    ن توجه به مسائل زیست‌محیطی: رعایت استانداردهای زیست‌محیطی در توسعه حمل‌ونقل ریلی
    نتیجه‌گیری
    ورود قطار کانتینری چین به ایران، نقطه عطفی در توسعه حمل‌ونقل ریلی ایران و تقویت روابط اقتصادی با چین است. با وجود چالش‌های موجود، این رویداد فرصت‌های بی‌نظیری را برای توسعه اقتصادی و اجتماعی ایران فراهم می‌کند. برای بهره‌برداری حداکثری از این فرصت‌ها، نیاز به برنامه‌ریزی دقیق، سرمایه‌گذاری مناسب و همکاری همه دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی است.

    • مخاطب

      آقای اسد ، اینجا را برای ارایه نظر در مورد خبر کنتشر شده گذاشته اند نه درج یک مقاله جدید. آخه این چیه نوشتی، واقعا جای نوشتن مطلب به این. بلندی اینجاست؟ فکر می کنی کسی می خونه. از تین نیوز درخواست دارم، برای بخش نظرات محدودیت کلمه بگذارید تا افراد نتوانند اینقدر طولانی بنویسند. خدایا خودت به ما رحم کن ، گیر افتادیم در این کشور عجایب