بازدید سایت : ۳۵۸۹۲

آیا شرکت های دانش بنیان قادر به رفع مشکلات سرویس مدارس یزد هستند؟

تامین سرویس مدارس یکی از مهم ترین دغدغه خانواده های یزدی در روزهای آغاز سال تحصیلی است، هزینه سنگین و کمبود راننده از جمله دغدغه های این حوزه است؛ به تازگی یکی از شرکت های دانش بنیان و استارتآپ یزد برای رفع این مشکل وارد میدان شده است.

آیا شرکت های دانش بنیان قادر به رفع مشکلات سرویس مدارس یزد هستند؟
تین نیوز

تامین سرویس مدارس یکی از مهم ترین دغدغه خانواده های یزدی در روزهای آغاز سال تحصیلی است، هزینه سنگین و کمبود راننده از جمله دغدغه های این حوزه است؛ به تازگی یکی از شرکت های دانش بنیان و استارتآپ یزد برای رفع این مشکل وارد میدان شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، بسیاری از دانش آموزان که والدین آنها به هر دلیلی امکان انتقال آنها به مدارس را ندارند با سرویس عازم مدرسه می شوند؛ اما این موضوع نگرانی ها و دغدغه های بسیاری را برای خانواده ها به وجود آورده است، آنها همیشه نگران هستند که فرزندانشان پس از آنکه خانه را ترک کرد و سوار سرویس شد چه زمانی به مدرسه می رسد و چه ساعتی به منزل باز می گردد.

مدارس نیز هر سال در کنار وظیفه اصلی خود یعنی برنامه ریزی برای تعلیم و تربیت، با حواشی و مشکلات متعددی در زمینه ارائه خدمات و سرویس مدارس روبرو هستند. این مسائل گاهی اینقدر متعدد و پیچیده می شود که در چند ماه شروع سال تحصیلی، ظرفیت زیادی از وقت مجموعه را برای حل آن تحت تاثیر خود قرار می دهد.

حال یکی از شرکت های دانش بنیان یزد وارد این عرصه شده اما آیا این شرکت ها می توانند این مشکل را حل کنند؟ و آیا این معضل به کمک استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان قابل رفع است؟ در این زمینه یکی از شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری یزد با طراحی "سامانه سرویس هوشمند مدارس" که به دعوت کمیسیون هوشمند شورای اسلامی شهر یزد و با همکاری سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد انجام شده وارد این حوزه شده تا حل مشکلات سرویس مدارس را با همراهی کارشناسان مرتبط این شرکت طراحی کند.

شرکت مورد اشاره، این طرح را برای کاهش این دغدغه و حل مسائلی همچون دغدغه های فرآیند حضوری، پرداخت هزینه سرویس، سرویس بندی، جذب راننده، موسسه و نظارت بر سرویس ها با استفاده از دانش روز و فناوری، طراحی و به صورت پایلوت اجرایی کرده است.

مدیرعامل این شرکت تحت عنوان شرکت دانش بنیان طرح سرویس هوشمند مدارس اخیرا در جمع خبرنگاران گفته بود: سامانه سرویس هوشمند مدارس، سال گذشته در ۱۰۰ مدرسه استان اجرا شده و ۱۰ هزار دانش آموز از طریق این سامانه خدمات دریافت کردند.

عباس باروتکوب زاده افزود: تمام خدمات سرویس مدارس اعم از ثبت نام، محاسبه نرخ، سرویس بندی، نظارت و کنترل از طریق سامانه یاد شده صورت گرفت.

باروتکوب زاده اظهار داشت: از ویژگی های این سامانه هوشمند این است که علاوه بر دانش آموزان، امکان استفاده در جابجایی دانشجویان، کارگران و حتی کارمندان را دارد.

وی گفت: بر اساس اظهارات اداره کل بازرسی کل استان، سامانه هوشمند سرویس مدارس منجر به کاهش شکایات خانواده ها در این حوزه شده اما امسال برای ارائه خدمات به دلیل برخی قوانین دست و پا گیر با مشکل روبرو شده است.

وی ادامه داد: برای اجرای این سامانه در سال تحصیلی پیش رو با معضلاتی روبرو شدیم که از مسوولان می خواهیم در این زمینه ما را حمایت کنند.

بارتکوب زاده با بیان اینکه استان یزد به عنوان پایلوت بهره برداری کشور انتخاب شده است گفت: با هوشمندساز سرویس مدارس، دیگر مدیر و کادر مدرسه، درگیر تامین سرویس و مسائل مرتبط با آن نمی شوند.

این فعال در حوزه دانش بنیان ها از مسئولان خواست با توجه به اهمیت تبدیل ایده ها به ثروت در راستای رفع مشکلات مردم، شرکت های دانش بنیان را رها نکنند زیرا برخی مسئولان به رغم شعارهایی که در حمایت از دانش بنیان ها برای رشد و توسعه کشور سر می‎دهند، نه تنها در را به روی فعالیت دانش بنیان ها بسته اند بلکه حاضر به مشارکت با آنها جهت بهبود اوضاع و رفع مشکلات نیستند.

شرکت های دانش بنیان (Knowledge enterprise) موسسه های خصوصی یا تعاونی هستند که به منظور افزایش علم و ثروت، توسعه اقتصادی بر پایه دانش و تحقق اهداف علمی و اقتصادی در راستای گسترش اختراع و نوآوری و در نهایت تجاری سازی نتایج تحقیق و توسعه در حوزه فناوری های برتر و با ارزش افزوده فراوان تشکیل می شود و شرکت های فناور و دانش بنیان، نقش مهمی در رشد اقتصاد غیر نفتی، ایجاد اشتغال برای دانش آموختگان دانشگاهی و پیشرفت هر کشوری ایفا می کنند.

امید است با ورود شرکت های دانش بنیان، امسال دغدغه خانواده ها و مدارس در زمینه سرویس دانش آموزان به حداقل ممکن کاهش یابد.

تاکنون ۲۰ هزار دانش آموز برای سرویس مدارس در شهر یزد ثبت نام کردند .

استان یزد ۲۷۰ هزار دانش آموز دارد که در یکهزارو ۵۰۰ مدرسه تحصیل می کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.