بازدید سایت : ۵۳۱۴۷

لزوم افزایش ظرفیت مسیر ریلی گرگان گرمسار

|

وبلاگ تین نیوز، محسن پورسید آقایی | با افزایش ظرفیت در راه‌آهن گرگان ـ اینچه برون باید مسیر ریلی گرگان ـ گرمسار را هم افزایش ظرفیت بدهیم در واقع با افزایش حمل و نقل در کریدور شرق دریای خزر به سمت اروپا یا خلیج‌فارس، ترانزیت از گلوگاه گرمسار ـ گرگان افزایش پیدا می‌کند که در حال حاضر این خط، ظرفیت محدودی دارد و باید توسعه پیدا کند. 

در حال حاضر در این مسیر، خط آهن سرخس را هم داریم اما مسیر سرخس بیشتر مورد استفاده بخش شرقی قزاقستان قرار می‌گرید، لذا کریدور جدید این مزیت را دارد که قطارهای قزاقستان بدون عبور از کشور دیگری وارد ترکمنستان شود. 

همچنین انتظار داریم بخشی از بار را از مقصد قزاقستان به سمت ایران بیاوریم، در قزاقستان 1600 کیلومتر خط ساخته شده که مکمل این کریدور است و اتصال به کشور چین را بسیار راحت کرده است. این کریدور در مرکز قزاقستان و در شرق دریای خزر، امکان ترانزیت را به سمت اروپا و خلیج‌فارس فراهم می‌کند،ضمن این که کالاهای چین به خصوص در استان‌های غربی این کشور می‌تواند از این مسیر به سمت اروپا و آب‌های خلیج‌فارس جابجا شود. 

البته در صورت بالا بودن حجم بار و ترانزیت در این کریدور شاید، به احداث یک خط جدید هم باید فکر کرد ولی در حال حاضر منتظریم تا عملکرد خط ریلی ایران ـ ترکمنستان ـ قزاقستان را از نزدیک ببینیم و به محض آنکه ترانزیت شکل بگیرد، برقی کردن مسیر ریلی گرگان ـ گرمسار را شروع می‌کنیم تا ظرفیت مسیر به شش میلیون تن افزایش یابد.

برگرفته از خبر تین نیوز

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.