بازدید سایت : ۸۳۱۳۷

سهم ناوگان ریلی کشور از حمل و نقل بار و مسافر کمتر از ۱۰ درصد است

سهم ناوگان ریلی کشور از حمل و نقل بار و مسافر کمتر از ۱۰ درصد است
|

تین نیوز | مدیر عامل راه آهن شمال گفت: سهم ناوگان ریلی از حمل و نقل بار و مسافر کشور کمتر از 10 درصد است که افزایش این سهم به 25 درصد در دستور کار شرکت راه آهن قرار دارد.
 
'یوسف گران پاشا' روز یکشنبه در حاشیه بازدید از خط آهن شهرستان فیروزکوه افزود: متوسط هزینه جابجایی بار و مسافر از طریق شبکه ریلی کشور حدود یک هفتم هزینه حمل و نقل جاده ای است.
 
وی گفت: هزینه حمل و نقل جاده ای کشور سالانه حدود 20 میلیارد دلار است، در حالی که استفاده از شبکه ریلی برای حمل و نقل کالا و مسافر موجب کاهش این هزینه به سه میلیارد دلار خواهد شد.
 
گران پاشا افزود: صرفه جویی در هزینه ها، کاهش آلاینده های صوتی و جوی و همچنین کاهش تصادفات جاده ای از جمله مزیت های بارز استفاده از شبکه ریلی در حمل و نقل بار و مسافر است.
 
وی با اشاره به برنامه های دولت و مجلس برای توسعه حمل و نقل ریلی کشور، تصریح کرد: راه آهن شمال سالانه ظرفیت حمل و نقل سه میلیون تن بار را دارد که در حال حاضر میزان حمل و نقل بار این شبکه سالانه حدود 1.8 میلیون تن است.
 
مدیرعامل راه آهن شمال وی با اشاره به افتتاح خط آهن اینچه برون، گفت: با افتتاح این شبکه مهم ریلی امکان حمل و نقل کالا بین سه کشور ایران، ترکمنستان و قزاقستان فراهم شده و تعهد اولیه راه آهن شمال جابجایی سه تا پنج میلیون تن گندم در سال است.
 
مدیرعامل راه آهن شمال در جریان سفر به شهرستان فیروزکوه از ایستگاه های راه آهن فیروزکوه روند اجرای طرح توسعه برخی نیم ایستگاه های طول مسیر و بازسازی و نوسازی ایستگاه ها و مساجد راه آهن منطقه دیدن کرد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.