◄ معرفی پروژهای سرمایه گذاری زیر بنایی راه آهن
تین نیوز | با توجه به اینکه بنا به گفته مسئولین کشور برنامه فعلی راه آهن تا سال 1400 این است که بتواند ظرفیت راه آهن را به چهار برابر توسعه دهد، شناخت و معرفی فرصت های سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران یک ضرورت است.
به گزارش تین نیوز، راه آهن ازجمله فعالیت های پرسابقه اقتصادی در ایران است به نحوی که می تواند اقتصادی ترین نتیجه را با توجه به سرعت توان حمل بالا و مصرف اندك انرژی به بار آورد.
در این راستا دولت یازدهم مانند دولت های دیگر از ابتدای فعالیت خود تاکنون برای تحقق وعدههای اقتصادی خود و مطالبات مردمی بر سیاستهای مختلفی از جمله تمرکز بر جذب سرمایه گذاران در جهت توسعه حمل و نقل ریلی تاکید کرده است.
در این راستا کاهش حق دسترسی، تصویب بند "و" و... نمونه هایی از انداختن فرش قرمز برای صاحبان سرمایه توسط دولت است.
در این خصوص محسن پور سید آقایی مدیر عامل راه آهن می گوید: ما 70 هزار میلیارد تومان سرمایه برای 7 سال تعیین شده نیاز داریم که از این رقم، دولت پرداخت 24 هزار میلیارد تومان از بوجه عمومی را قطعی و مصوب کرده است که بر این اساس تا سال 1400، سالانه 500 میلیارد تومان بودجه عمومی راه آهن است.
وی ابراز دارد: با این حساب 24 هزار میلیارد باقی مانده که باید فکری به حال آن کرد. یعنی سالی 3500 میلیارد تومان باید سرمایه گذاری شود. رقمی که باید با سرمایه گذاری بخش خصوصی تامین شود.
حال سخن این است که کدام پروژهای صنعت حمل و نقل ریلی و با چه شرایطی قابلیت جذب سرمایه را دارند؟
دراین راستا برای شناخت پروژه های سرمایه گذاری زیر بنایی راه آهن جمهوری اسلامی ایران اینجا کلیک کنید.