بازدید سایت : ۳۷۸۲۷

پیشنهاد فلسطینی‌ها برای ساخت یک گذرگاه دریایی با نظارت اروپا در غزه

پیشنهاد فلسطینی‌ها برای ساخت یک گذرگاه دریایی با نظارت اروپا در غزه
|

تین نیوز| "کمیته مردمی مبارزه با محاصره غزه" پیشنهاد ساخت گذرگاه دریایی برای غزه با استفاده از یک بندر واسط را به عنوان راه حلی سریع و ممکن برای لغو محاصره دریایی غزه داده است.
 جمال الخضری، رئیس کمیته مردمی مبارزه با محاصره غزه و نماینده شورای قانونگذاری فلسطین طرح ساخت این گذرگاه دریایی را با هدف ارتباط غزه با دنیای بیرون ارائه کرده و پیشنهاد داد که کشتی‌ها ابتدا به یک بندر ثالث به عنوان بندر واسطه منتقل شوند و سپس به سمت غزه حرکت کنند و اروپا بر این طرح نظارت داشته باشد تا دیگر جایی برای بهانه‌گیری‌های اسرائیل نباشد.
الخضری اظهار داشت: این طرح نمی تواند جایگزینی برای طرح ساخت بندر دائم در غزه باشد و تنها راه‌حلی فوری برای لغو محاصره است.

رئیس کمیته مردمی مبارزه با محاصره غزه افزود:‌ کشتی‌هایی که در سال 2008 با هدف لغو محاصره غزه خود را به این منطقه رساندند، در مرحله اول ماموریت خود موفق شدند یکی از مهم‌ترین اهدافشان یعنی فراهم کردن امکان ساخت گذرگاهی دریایی میان غزه و دنیای بیرون را تحقق بخشند اما اسرائیل مانع از اجرای این طرح شد و پس از آن نیز اجازه نداد کشتی‌های حامی مردم غزه خود را به این منطقه برسانند.
وی با اشاره به اهمیت وجود گذرگاهی امن برای ارتباط غزه با کرانه باختری طبق تواقفنامه‌هایی که پیشتر به امضا رسیده،‌ بر لزوم ادامه فشارها بر اسرائیل برای پایان دادن به محاصره کامل غزه و نیز ساخت بندر، بازسازی فرودگاه،‌ بازگشایی گذرگاه‌های تجاری بدون استثناء و امکان ورود تمامی لوازم بدون وجود لیست وسایل ممنوعه تاکید کرد.

الخضری گفت: کشتی‌های همبستگی با غزه باید به ماموریت خود که همان پایان دادن به محاصره دریایی غزه و ساخت یک گذرگاه دریایی برای ارتباط با دنیای بیرون است، ادامه دهند.
رژیم صهیونیستی به بهانه‌های مختلف با اجرای این طرح مخالفت می‌کند.
این رژیم مدعی است امکان دارد گروه‌های فلسطینی  از بندر مذکور برای قاچاق اسلحه و یا مواد ممنوعه به غزه استفاده کنند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.