بیمه کشتیهای ایرانی توسط موسسات بزرگ بینالمللی
تیننیوز| کلابهای P&I بزرگ بینالمللی از ماههای گذشته ارائه پوششهای بیمهای خود به کشتیهای نفتکش ایرانی را آغاز کردهاند.
کلابهای P&I بزرگ بینالمللی ارائه پوششهای بیمهای خود را از ماههای گذشته برای ناوگان کشتیرانی ایران،شامل ناوگان نفتکش این کشور، آغاز کردهاند.
ایران که برای سالها از دسترسی به بازارهای بینالمللی محروم شده بود، اکنون پس از توافق هستهای سال گذشته تلاش میکند که بهترین استفاده را از برداشته شدن تحریم ها ببرد.
دراین راستا، ایران گفتگوهای فعالانهتری با شرکتهای بیمهای غربی داشته است. ارزش بازار بیمه ایران نزدیک طی سال گذشته حدود 9 میلیارد دلار بود و انتظار می رود این رقم در دهه آینده دو برابر شود.
شرکت های غربی برای از سرگیری روابط خود با ایران به بیمه نیاز دارند. بیمه اعتبار تجاری و کشتیرانی که ریسک عدم پرداخت هزینه کالا را برطرف می کند، نخستین نوع بیمهای است که می تواند ارائه شود.
نایجل کوشنر، حقوقدان انگلیسی، معتقد است: "عموما نگرانی و واهمه کمتری در بخش بیمهای وجود دارد زیرا جریمههای بزرگی که بانکها با آن روبرو میشوند در مورد بیمه ها وجود ندارد."
کوشنر که ریاست اتاق بازرگانی ایران و انگلیس را نیز برعهده دارد ادامه میدهد: "بنابراین در بخش بیمهای حرکت بیشتر و سریع تری را در مقایسه با بخش بانکی، حداقل در لندن و انگلستان، شاهد خواهیم بود."
با در نظر گرفتن این نکته که ایران قصد دارد صادرات نفت خود را افزایش دهد، بیمههای دریایی نقش پررنگی در ابن بخش پیدا می کنند. در این راستا از ماههای گذشته کلابهای P&I بزرگ بینالمللی ارائه پوششهای بیمهای خود را به نفتکشهای ایرانی آغاز کردهاند.
کلابهای P&I پوششهای بیمهای خود را برای ناوگان کشتیرانی ایران، شامل ناوگان نفتکش این کشور، آغاز کرده اند. جاناتان اندروز، از شرکت بیمه ای Steamship Mutual انگلیس، اظهار کرد که شرکتش، کشتیهای شرکت ملی نفتکش ایران (NITC) و کشتیهای باری کشتیرانی جمهوری اسلامی (IRISL) را بیمه کرده است.
اندروز به خبرگزاری رویترز گفت:"ما از مدتها قبل کشتیهای ایرانی را تحت پوشش بیمه قرار میدادیم و اکنون خوشحالیم که بتوانیم یکبار دیگر به اعضای سابق خود خدمات بیمه ای ارائه دهیم."
از سوی دیگر، شرکت بیمه ای Skuld P&I The نروژ نیز اعلام کرد که در حال گفتگو با شرکت IRISL برای بیمه ناوگان کشتیهای باری ایران است. این شرکت نروژی پیش از این موفق به بیمه ناوگان نفتکش ایران شده بود.
شرکت بیمه Standard P&I Club The انگلیش نیز اظهار کرده است که کشتیهای خارجی که به ایران رفت و آمد میکنند را بیمه میکند.
در همین حال، بیمهگران کشتی میگویند که هنوز مشکل در پرداختها وجود دارد چراکه طرفین نمیتوانند از سیستم مالی آمریکا استفاده کنند.
اندرو باردوت، مدیرعامل International Group، گفت: "مشکلات هنوز در زمینه پرداختها از طریق سیستم بانکی وجود دارد. این مشکل هم در زمینه پرداخت حق بیمه و هم در پرداخت خسارت است." وی عنوان کرد که دلیل این امر عدم تمایل بانکها و موسسات مالی برای انجام چنین تراکنشهایی است. این موضوع به مهمترین نگرانی بیمه گران در رابطه با بازار ایران بدل شده است.
بردوت افزود: "راه حلهایی در این باره وجود دارد اما روند سختی است که به زمان نیاز دارد."
ایران که برای سالها از دسترسی به بازارهای بینالمللی محروم شده بود، اکنون پس از توافق هستهای سال گذشته تلاش میکند که بهترین استفاده را از برداشته شدن تحریم ها ببرد.
دراین راستا، ایران گفتگوهای فعالانهتری با شرکتهای بیمهای غربی داشته است. ارزش بازار بیمه ایران نزدیک طی سال گذشته حدود 9 میلیارد دلار بود و انتظار می رود این رقم در دهه آینده دو برابر شود.
شرکت های غربی برای از سرگیری روابط خود با ایران به بیمه نیاز دارند. بیمه اعتبار تجاری و کشتیرانی که ریسک عدم پرداخت هزینه کالا را برطرف می کند، نخستین نوع بیمهای است که می تواند ارائه شود.
نایجل کوشنر، حقوقدان انگلیسی، معتقد است: "عموما نگرانی و واهمه کمتری در بخش بیمهای وجود دارد زیرا جریمههای بزرگی که بانکها با آن روبرو میشوند در مورد بیمه ها وجود ندارد."
کوشنر که ریاست اتاق بازرگانی ایران و انگلیس را نیز برعهده دارد ادامه میدهد: "بنابراین در بخش بیمهای حرکت بیشتر و سریع تری را در مقایسه با بخش بانکی، حداقل در لندن و انگلستان، شاهد خواهیم بود."
با در نظر گرفتن این نکته که ایران قصد دارد صادرات نفت خود را افزایش دهد، بیمههای دریایی نقش پررنگی در ابن بخش پیدا می کنند. در این راستا از ماههای گذشته کلابهای P&I بزرگ بینالمللی ارائه پوششهای بیمهای خود را به نفتکشهای ایرانی آغاز کردهاند.
کلابهای P&I پوششهای بیمهای خود را برای ناوگان کشتیرانی ایران، شامل ناوگان نفتکش این کشور، آغاز کرده اند. جاناتان اندروز، از شرکت بیمه ای Steamship Mutual انگلیس، اظهار کرد که شرکتش، کشتیهای شرکت ملی نفتکش ایران (NITC) و کشتیهای باری کشتیرانی جمهوری اسلامی (IRISL) را بیمه کرده است.
اندروز به خبرگزاری رویترز گفت:"ما از مدتها قبل کشتیهای ایرانی را تحت پوشش بیمه قرار میدادیم و اکنون خوشحالیم که بتوانیم یکبار دیگر به اعضای سابق خود خدمات بیمه ای ارائه دهیم."
از سوی دیگر، شرکت بیمه ای Skuld P&I The نروژ نیز اعلام کرد که در حال گفتگو با شرکت IRISL برای بیمه ناوگان کشتیهای باری ایران است. این شرکت نروژی پیش از این موفق به بیمه ناوگان نفتکش ایران شده بود.
شرکت بیمه Standard P&I Club The انگلیش نیز اظهار کرده است که کشتیهای خارجی که به ایران رفت و آمد میکنند را بیمه میکند.
در همین حال، بیمهگران کشتی میگویند که هنوز مشکل در پرداختها وجود دارد چراکه طرفین نمیتوانند از سیستم مالی آمریکا استفاده کنند.
اندرو باردوت، مدیرعامل International Group، گفت: "مشکلات هنوز در زمینه پرداختها از طریق سیستم بانکی وجود دارد. این مشکل هم در زمینه پرداخت حق بیمه و هم در پرداخت خسارت است." وی عنوان کرد که دلیل این امر عدم تمایل بانکها و موسسات مالی برای انجام چنین تراکنشهایی است. این موضوع به مهمترین نگرانی بیمه گران در رابطه با بازار ایران بدل شده است.
بردوت افزود: "راه حلهایی در این باره وجود دارد اما روند سختی است که به زمان نیاز دارد."