واگذاری ارائه خدماتدریایی و بندری به بخشخصوصی
تیننیوز| معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، با اشاره به اینکه بالغ بر ۳۰۰ شرکت کارگزار خدمات دریایی و بندری در مجتمع بندری امام خمینی(ره) به ثبت رسیده است، از آغاز بررسی و ارزیابیکیفی این شرکت ها از طریق سامانه مکانیزه کارگزاری دریایی و بندری خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی مرجع دریایی کشور و متولی ارائه خدمات دریایی و بندری به مشتریان است، اظهار داشت: با واگذاری بخش عمده ای از فعالیت های این سازمان در زمینه ی ارائه خدمات دریایی و بندری به بخش خصوصی، شرکت های کارگزار خدمات دریایی و بندری به عنوان بازوهای اجرایی این سازمان در بنادر ایفای نقش می نمایند.
گرایلو افزود: نظارت و ارزیابی کیفیت ارائه خدمات دریایی و بندری به مشتریان از اهمیت خاصی برخوردار است، لذا با مشارکت شرکت های کارگزار دریایی و بندری در بنادر، تلاش میشود خدمات با کیفیت مطلوبی به مشتریان ارائه و حداکثر رضایت آنان جلب شود که در این راستا سامانه مکانیزه کارگزاری دریایی و بندری، ابزار مؤثری برای ارزیابی توان این شرکتها و ارائه خدمات مطلوب به مشتریان محسوب می شود.
معاون دریایی و بندری با اشاره به اینکه بالغ بر ۳۰۰ شرکت کارگزار خدماتدریایی و بندری در مجتمع بندری امام خمینی(ره) به ثبت رسیده است، بررسی و ارزیابی کیفی آنان را از طریق این سامانه مهم عنوان کرد.
وی با اشاره به آغاز قریب الوقوع بهره برداری از نسخه ی جدید و مکانیزه این سامانه، بیان داشت: این دوره ی آموزشی- توجیهی از طریق اداره امور کارگزاران دریایی و بندری سازمان بنادر و دریانوردی برای آشنایی شرکت های ارائه دهنده ی خدمات دریایی و بندری فعال در مجتمع بندری امام خمینی(ره) با آخرین تغییرات، قابلیت ها و مزیت های مختلف نسخه ی جدید طی ۲۹ فروردین ماه سال جاری برگزار شد.
گرایلو افزود: در این نسخه ی مکانیزه، زمینه ی لازم برای تسهیل در مدیریت فرآیند های عملیاتی، امکان ارزیابی توان و عملکرد شرکت ها و رتبه بندی آنها و یکپارچه سازی وظایف حاکمیتی در بنادر مهیا شده و امکانات متعدد و متنوعی در اختیار مدیران شرکت ها جهت تسهیل پیگیرهای اداری قرار می گیرد.
وی همچنین اعمال قوانین تجاری، بازرگانی و ثبتی، تغییر ساختار پروفایل، برخورداری از قابلیت مراجعه به سوابق شرکت ها، امکان نظارت مستمر، سهولت گزارش گیری، امکان تبادل اطلاعات با کارشناسان سازمان بنادر و دریانوردی و کاربر پسند بودن را از دیگر مزیت های نسخه ی جدید این سامانه برشمرد.
وی با اشاره به همت نمایندگان سازمان بنادر و دریانوردی در جریان برگزاری این دوره آموزشی– توجیهی اظهار داشت: در ادامه این دوره، نشست پرسش و پاسخ با حضور این مهمانان به منظور رفع ابهامات و روشن ساختن جوانب مختلف این سامانه و مزایای بهره گیری از آن نیز برگزار شد.
یادآوری میشود مجتمع بندری امام خمینی(ره) نخستین میزبان برگزاری این دورههای آموزشی– توجیهی است که طی آن نحوه ی بهرهگیری از امکانات و مزایای آن به شرکتهای ارائه دهندهی خدمات دریایی و بندری آموزش داده شد.