بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

اصلاح اساسنامه و تعیین ترکیب جدید هیأت مدیره صندوق توسعه صنایع دریایی

تین نیوز | مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی از اصلاح اساسنامه و تعیین ترکیب جدید هیأت مدیره این صندوق خبر داد.
 
حسین فاضل دراین‏ باره با اشاره به تأیید موارد اصلاح اساسنامه صندوق توسعه صنایع دریایی در دولت و شورای نگهبان به خبرنگار مارین نیوز گفت: طبق این اصلاحیه، مرکزیت صندوق از بندرعباس به تهران منتقل می‏شود.
 
وی با بیان اینکه «صندوق توسعه صنایع دریایی یک دستگاه ملی است»، افزود: مرکزیت صندوق در تهران می‏تواند به بهبود فعالیت‏های آن کمک کند.
 
فاضل با بیان اینکه «شبکه استان‏های ساحلی صندوق توسعه صنایع دریایی را راه‏اندازی خواهیم کرد»، گفت: تعیین بندرعباس بعنوان مرکزیت صندوق در اساسنامه محدودیت‏هایی را ایجاد کرده بود که با اصلاح اساسنامه این مشکلات برطرف خواهد شد.
 
گفتنی است، اصلاح اساسنامه صندوق توسعه صنایع دریایی مصوب جلسه مورخ سیزدهم بهمن ماه 1392هیأت وزیران، در جلسه مورخ 21 اسفندماه جاری شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.
 
وی همچنین اعلام کرد: طبق تصمیم مجمع عمومی فوق‏العاده صندوق توسعه صنایع دریایی، محمد سعیدنژاد، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، مصطفی اثباتی، معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، جلیل خبره، رییس هیأت مدیره شرکت صف، و سعید جعفری، مدیر صنایع فلزی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، بعنوان اعضای جدید هیأت مدیره این صندوق انتخاب شدند.
 
مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی با اشاره به تشکیل اولین جلسه هیأت مدیره جدید صندوق با حضور کلیه اعضاء گفت: در این جلسه که هفته گذشته برگزار شد؛ تأمین منابع مالی صندوق توسعه صنایع دریایی و تقویت آن مورد تأکید قرار گرفت.
 
وی اظهار امیدواری کرد با ترکیب هیئت مدیره جدید صندوق توسعه صنایع دریایی که همگی از افراد با تجربه این حوزه هستند، این صندوق بتواند حمایت‏های مناسبی از صنایع دریایی انجام دهد.
 
مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی همچنین درباره وضعیت سرمایه اولیه این صندوق در لایحه بودجه 93 گفت: علیرغم مذاکراتی که با مجلس داشتیم، ردیف مستقلی برای صندوق صنایع دریایی در نظر گرفته نشد و همچون سال‏های قبل، سرمایه اولیه این صندوق در قالب صندوق‏های صنایع و معادن در اختیار وزیر صنعت، معدن و تجارت قرار دارد که با نظر وزیر، تخصیص خواهد یافت.
 
فاضل همچنین از دیدار و مذاکرات مدیرعامل و هیأت مدیره صندوق توسعه صنایع دریایی با وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد و گفت: نگاه مهندس نعمت‏زاده به صنایع دریایی مثبت است و مقرر شده جلسات ادواری ماهانه با ایشان و بخش دریایی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای بهبود فعالیت‏ها و هماهنگی‏های اجرایی داشته باشیم.
 
 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.