بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

انتقال کشتی میرزا کوچک خان به بندر امیرآباد

تین نیوز | کشتی میرزا کوچک خان به منظور اخذ مجوزهای لازم برای تردد در مسیر بندرانزلی- باکو به بندرامیرآباد منتقل شده است.
 
حمید رضا آذر پور، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان اظهار داشت: کشتی تفریحی – مسافری میرزا کوچک خان نقطه عطف توسعه گردشگری دریایی و اولین شناور مسافری- تفریحی در دریای خزر است.
وی افزود: این کشتی در سالهای اخیر برای اهداف توسعه گردشگری دریایی در دریای خزر به کار گرفته شده است.
معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان با بیان اینکه هم اکنون فعالیت این کشتی به دلیل برخی مشکلات متوقق شده است به فعالیت کشتی میرزا کوچک خان در آینده نزدیک اشاره کرد و گفت: با مذاکرات صورت گرفته با مالک کشتی، قرار است به زودی گواهی نامه های لازم جهت اجازه صدور تردد این کشتی اخذ شود.
آذرپور تاکید کرد: هم اکنون کشتی میرزا کوچک خان به منظور اخذ مجوزهای لازم برای تردد در مسیر بندرانزلی- باکو به فاصله 12 مایل دریایی به بندرامیرآباد منتقل شده است.
این مقام مسئول در استان گیلان افزود: کشتی میرزا کوچک خان که در سال 1971 میلادی در کشور ژاپن ساخته شده است دارای پنج طبقه ، 74 متر طول، 12 متر عرض، 20 متر ارتفاع، 26 کابین درجه یک و دو و با گنجایش حدود 250 نفر مسافر را با ارائه امکانات پذیرایی و اقامتی داراست.
وی با اشاره به اینکه کشتی میرزا کوچک خان می تواند بین استان های ساحلی داخلی و خارجی تردد کند،خاطرنشان کرد: مهمترین اهداف فعال کردن این کشتی ایجاد مسافرتهای تفریحی دریایی بین شهرهای ساحلی گیلان و سایر استان های ساحلی شمال کشور و فراهم آوردن زمینه سفرهای دریایی بین کشورهای حاشیه خزر است.
معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، یادآور شد: فعالیت کشتی میرزا کوچک خان نباید فقط به نوارساحلی گیلان محدود شود بلکه باید شرایطی فراهم شود که بتواند در مسیر کشورهای همجوار نیز تردد داشته باشد.
وی ، تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان در راستای توسعه گردشگری دریایی گیلان همواره از فعالیت این کشتی در آبهای گیلان حمایت خواهد کرد.
وی تاکید کرد: به این منظور هماهنگی های لازم نیز با سازمان بنادر و دریانوردی برای اخذ مجوزهای لازم از سوی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری استان صورت خواهد گرفت.
معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان یادآور شد: عملی شدن این حمایت ها به عملکرد مالک این کشتی در راستای تعمیرات و اخذ گواهینامه های لازم دارد.
به گفته آذر پور، در صورت اخذ مجوزهای لازم از سوی سرمایه گذار این کشتی، احتمال می رود به زودی شاهد تردد این کشتی در قالب تورهای دریایی باشیم.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.