بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

◄ خبری که پر از خبر بود!

وبلاگ تین نیوز، رضا محمدعلی بیگی | چندی پیش خبری بر روی سایت سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفت با این مضمون "آغاز به کار نماینده ثابت سازمان در آیمو" متن خبر را با دقت خواندم، خبری که پر از خبر بود! اشاراتی (نظرات) که جای تأمل بسیار دارد. لذا بر آن شدم تا مواردی را در قالب چند پرسش از معاونت محترم دریایی سازمان بنادر و دریانوردی جویا شوم. امید که پاسخ های آن جناب (آقای سید علی استیری) باعث گردد تا شاگردان این پیشکسوت دریایی آموخته ای را به درس آموخته های پیشین خود بیفزایند.

1. خواهشمندم نوع، روش و میزان مشارکت، همکاری و پشتیبانی آن معاونت محترم از سازمان جهانی دریانوردی را ذکر و بفرمایید که این پشتیبانی و همکاری مستمر که مد نظر آقای دبیر کل هم بوده چه دستاوردی برای صنایع دریایی کشور و سازمان جهانی دریانوردی داشته است؟
2. خواهشمندم نظر دبیر کل محترم سازمان جهانی دریانوردی را در خصوص اهمیت داشتن نماینده دائم در سازمان جهانی دریانوردی ذکر فرمایید. البته دانستن نقطه نظر آن جناب هم در این خصوص برای بنده محترم و ارزشمند می باشد.
3. خواهشمندم زحمات و دستاوردهای 8 سال فعالیت آقای علی اکبر مرزبان معاون سابق نماینده دائم دولت جمهوری اسلامی ایران در سازمان جهانی دریانوردی را ذکر فرمایید. به ویژه زحماتی که مد نظر آقای دبیر کل بوده است.
4. خواهشمندم نوع و میزان تلاش های سازمان بنادر و دریانوردی در همکاری با سازمان جهانی دریانوردی و دیگر کشورهای عضو را در حوزه های ایمنی، امنیت و محیط زیست دریایی ذکر فرمایید.
5. خواهشمندم معیارها و فرایند انتخاب نماینده دائم دولت ج.ا.ا در سازمان جهانی دریانوردی را ذکر فرمایید (معیارهایی که باعث انتخاب نماینده پیشین و کنونی گردیده است). البته مقصود بنده معیارهایی برای ارزیابی شایستگی های علمی و تجربی نمایندگان سازمان بنادر و دریانوردی می باشد.
6. خواهشمندم این اجازه را به تمامی اعضای محترم جامعه دریایی کشور از جمله بنده بدهید تا با توانمندی ها و شایستگی های (حقوقی و فنی دریایی -تجربی و آکادمیک) نماینده پیشین و کنونی آن سازمان محترم در سازمان جهانی دریانوردی بیش از پیش آشنا شوند.
7. خواهشمندم ذکر شود که دبیر کل و کارکنان محترم سازمان جهانی دریانوردی طی 8 سال گذشته چه حمایت ها و همکاری های موثر و کارآمدی با جامعه دریایی کشور و سازمان بنادر و دریانوردی دولت ج.ا.ا بالاخص بخش حمل و نقل دریایی داشته اند؟
8. خواهشمندم به اطلاع رسانده شود که طرح یا استراتژی نماینده جدید آن سازمان (سرکار خانم منصوریان) در خصوص شروع همکاری با سازمان جهانی دریانوردی در راستای اهداف این سازمان تخصصی بین المللی و دولت ج.ا.ا چیست؟
9. خواهشمندم به اطلاع رسانده شود که طرح یا استراتژی تدوین شده (البته در صورت وجود) قبلی و کنونی دولت ج.ا.ا در حوزه فنی و حقوقی صنعت حمل و نقل دریایی برای فعالیت در سازمان جهانی دریانوردی چیست؟ و نماینده محترم سابق آن سازمان در سازمان جهانی دریانوردی به چه میزان در دستیابی به اهداف ذکر شده در طرح مذکور موفق عمل نموده است؟
10. آیا بهتر نبود تا فردی با تحصیلات و تجربیات ارزشمند دریانوردی (فرماندهان یا سرمهندسانی از شرکت های کشتیرانی ج.ا.ا و یا شرکت ملی نفتکش ایران با تجربه حداقل 15  سال کار بر روی کشتی های اقیانوس پیما و پنج سال کار و تدریس در حوزه های حقوق و بیمه دریایی) به عنوان معاون نماینده دائم ایران در سازمان جهانی دریانوردی و نماینده ثابت سازمان بنادر و دریانودی ج.ا.ا در این سازمان تخصصی دریایی به کار گمارده می شد؟

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.