بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

گردشگری دریایی در بندر آستارا توسعه نیافته است

گردشگری دریایی در بندر آستارا توسعه نیافته است

تین نیوز | مدیر بندر آستارا گفت: عدم اطلاع رسانی صحیح سرمایه گذاران بخش خصوصی از تسهیلات سازمان بنادر و دریانوردی در امر ورود شناورهای تفریحی باعث شده تا بندر آستارا از تبدیل شدن به قطب گردشگری دریایی منطقه روز به روز فاصله بگیرد.

رسول بهرامی، مدیر بندر آستارا  اظهار داشت: با وجود قابلیت های بالای بندر آستارا برای تبدیل شدن به هسته اصلی گردشگری دریایی شمال کشور ، متاسفانه سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد امکانات گردشگری دریایی در این بندر از جمله شناور تفریحی و ... اقدام نمی کنند.

وی دلیل این امر را عدم اطلاع رسانی صحیح به سرمایه گذاران دانست و گفت: شاید بسیاری از سرمایه گذاران بخش خصوصی از تسهیلاتی که طی سالهای اخیر سازمان بنادر و دریانوردی در امر توسعه گردشگری دریایی در نظر گرفته است بي خبرند و همین امر باعث شده تا کمتر شاهد حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در عرصه توریسم دریایی کشور باشیم.

مدیر بندر آستارا تصریح کرد: همچنین به نظر می رسد اخبار مربوط به همایش ها و سمینارهای مرتبط با دریا و صنایع دریایی فقط در جراید و شبکه های اطلاع رسانی دریایی منتشر می شود که همین امر باعث می شود تا افراد جامعه با وضعیت سرمایه گذاری در بخش های دریایی هیچ آشنایی نداشته باشند.

بهرامی یادآو شد: در صورتی که سرمایه گذاران از وضعیت منحصر به فرد آستارا برای توسعه گردشگری دریایی و نیز حمایت صددرصدی سازمان بنادر و دریانوردی از آنها مطلع شوند، بدون شک به بخش توریسم دریایی ورود خواهند یافت.

به گفته وی، بندر آستارا به لحاظ موقعیت جغرافیایی تحت تاثیر طوفان هایی که توسط بادهای شمال و شمال غرب وزیده می شوند قرار نمی گیرد و بنابراین ما هیچ گاه شاهد ایجاد موج های با ارتفاع زیاد در این بندر نیستیم.
وی تاکید کرد: همین ویژگی باعث شده تا بندر آستارا به عنوان تنها بندر استاندارد مسافربری شمال کشور مطرح شود.

مدیربندر آستارا ادامه داد: هم اکنون افراد زیادی از کشور آذربایجان جهت درمان های پزشکی از مسیر خشکی به تبریز،اردبیل و رشت سفر می کنند.
وی ادامه داد: در صورت راه اندازی خط مسافربری آستارا- باکو افرادی که قصد درمان دارند و تعدادشان نیز بسیار زیاد است بدون شک مسیر دریا را برای سفر به ایران انتخاب خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه مدت زمان سفر به ایران از سمت باکو از طریق خشکی و دریا هر دو حدود شش ساعت به طول می انجامد اظهار داشت: اما سفر دریایی نیاز به معطلی در گمرک و بسیاری دیگر از کارهای اداری را ندارد و از این نظر سفر بسیار راحت تری محسوب می شود.
به گفته این مقام مسئول در اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان، به این ترتیب بندر آستارا می تواند به قطب توریسم درمانی ایران تبدیل شود.

بهرامی تاکید کرد: همچنین بندر آستارا قابلیت جذب توریست های درمانی سایر کشورهای حاشیه دریای خزر را دارد.

یادآور می شود، هم اکنون نوع فعالیت بندر آستارا با مساحت 55 هکتار، تخلیه و بارگیری کالا و فرآورده‌های نفتی بوده است. 

مساحت 550 هزار مترمربع، ظرفیت اسمی بندر، سالانه 3.5 میلیون تن، اشتغال‌زایی مستقیم 250 نفر، اشتغال‌زایی غیرمستقیم هزار نفر و سرمایه گذار 300 میلیارد ریالی از جمله ویژگی های بندر صیادی آستارا واقع در استان گیلان است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • افندی زاده

    تا زمانی که آستارا جزء استان گیلان است، وجود بندر انزلی در این استان، آستارا را تحت الشعاع خود قرار خواهد داد. و سرمایه گذاران استان اردبیل هم با توجه به اینکه آستارا در این استان قرار ندارد، در سایر نقاط استان سرمایه گذاری خواهند کرد.