بازدید سایت : ۴۴۵۱۹

بندر زرآباد، قطب گردشگری دریایی می شود

بندر زرآباد، قطب گردشگری دریایی می شود

تین نیوز | سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان گفت: بندر زرآباد به یکی از مهمترین قطب های گردشگری دریایی، کشاورزی و صیادی کشور تبدیل می شود.

علیرضا شه بخش  اظهار داشت: بندر زرآباد واقع در حوزه شهرستان کنارک یکی از مهمترین قطب های گردشگری استان سیستان و بلوچستان محسوب می شود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: بندر زرآباد به دلیل واقع شدن در نقطه ساحلی استان از شرایط آب و هوایی بهاری برخوردار است که برای گردشگران جذابیت مهمی محسوب می شود.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان وجود باغات موز، انبه و پرتقال را از دیگر جاذبه های این بندر بیان کرد و گفت : بندر زرآباد هم اکنون به عنوان قطب گردشگری کشاورزی استان نیز مطرح است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین بنادر صیادی کشور در زرآباد ساخته شده است، اظهار داشت: بندر صیادی زرآباد نیز هم اکنون به جاذبه ای منحصر بفرد برای گردشگران تبدیل شده است.

به گفته شه بخش ، وجود انبوه لنج ها و قایقهای صیادی در این بندر برای گردشگران ورودی به این بندر بسیار جذاب است.

شه بخش افزود: این بندر توریستی پتانسیل زیادی برای تبدیل شدن به یکی از قطب های گردشگری دریایی کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون امکانات گردشگری در این بندر وجود ندارد، خاطرنشان کرد: گردشگرانی که برای دیدن جاذبه های طبیعی بندر زرآباد وارد این بندر می شوند برای اقامت باید با طی مسافت 100 کیلومتر به چابهار بروند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان در ادامه یادآور شد : بندر زرآباد به عنوان یکی از مناطق نمونه گردشگری ساحلی استان معرفی شده است.

وی گفت : به زودی زیرساخت های اولیه در این بندر گردشگری با همکاری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری ایجاد خواهد شد.

شه بخش یادآور شد : امیدواریم با ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی شاهد ایجاد تاسیسات و امکانات گردشگری در این بندر باشیم.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: همچنین با ورود شناورهای تفریحی در این بندر ، گردشگری دریایی در این منطقه بیش از پیش رونق خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: امیدواریم در آینده ای نه چندان دور شاهد تبدیل بندر زرآباد به یکی از قطب های مهم گردشگری دریایی کشور باشیم.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هم اکنون گردشگرانی قصد سفر به بندر زرآباد را دارند می توانند با هماهنگی دفاتر خدمات مسافراتی استان سیستان و بلوچستان در قالب تورهای تفریحی به این بندر توریستی سفر کنند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.