بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

۵۰۰ میلیون دلار؛ هزینه ساخت فاز ۳ بندر شهیدرجایی

۵۰۰ میلیون دلار؛ هزینه ساخت فاز ۳ بندر شهیدرجایی

تین نیوز | عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه ساخت فاز 3 بندرشهیدرجایی 500 میلیون دلار هزینه دارد، گفت: با تکمیل این فاز، ظرفیت بندر به 8 میلیون TEU کانتینر افزایش می‌یابد.
 
علی جهاندیده با اشاره به کلنگ زنی فاز 3 بندر شهیدرجایی، اظهار داشت: فاز 3 این بندر امروز کلنگ زنی می شود که با اتمام پروژه ظرفیت به 8 میلیون TEU کانتینر می رسد.
 
وی با بیان اینکه طول اسکله 1.5 کیلومتر است، گفت: 55 هکتار محوطه کانتینتری فاز 3 بندر شهیدرجایی است و 5 میلیون مترمکعب عملیات لایروبی در این بخش انجام می شود.
 
عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه عمق آب را به 17 متر می رسانیم تا کشتی های سایز بزرگ هم امکان پهلوگیری در اسکله را داشته باشند، افزود: این طرح حدود 500 میلیون دلار هزینه دارد که علیرغم مشکلات مالی سازمان بنادر و دریانوردی اما باید این اقدامات زیربنایی از محل منابع سازمان تامین شود.
 
جهاندیده با اشاره به اینکه یال های غربی فاز 2 هم در حال تامین اعتبار و کارهای بانکی است تا در سال آینده انجام گیرد، بیان کرد: تجهیزات فاز 3 و فاز 2 هم انجام می شود تا با سرعت بیشتری عملیات اجرایی این فازها انجام بگیرد و به زودی شاهد افتتاح آنها باشیم.
 
 
 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.