بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

مرسک رکورد عملکرد زمانی کشتی ها را شکست

مرسک رکورد عملکرد زمانی کشتی ها را شکست

تین نیوز | خط کشتیرانی مرسک بهترین عملکرد زمانی تردد در میان خطوط کشتیرانی کانتینری در سال 2015 را از آن خود کرد.


جدول زمانی تردد خطوط کشتیرانی کانتینری وضعیت بهتری را در سال 2015 در مقایسه با سال گذشته تجربه کرد، چنانکه در سه ماه آخر سال علیرغم دست و پنجه نرم کردن با معضلاتی از قبیل باراضافی و تقاضای کم، سطح بالایی از عملکرد زمانی را به نمایش گذاشت.
 
در این گزارش آمده است، خطوط تجاری ساحلی شرقی آسیا-آمریکا، آسیا-مدیترانه، اروپا-آسیا با عملکرد به موقعشان یک سال موفقی را پشت سر گذاشتند.
 
سلن تل به این مطلب اشاره کرد: می توان از سال 2015 به عنوان یکی از بهترین سال ها از لحاظ پایدارترین جدول زمانی کشتی ها نام برد،این در حالی است که سال 2014 به دلیل تاپیر پذیری بنادر از شرایط بد آب و هوایی، تراکم کشتی ها در بنادر اروپای شمالی و همچنین اعتصاب نیروهای کار،شرایط مناسبی را تجربه نکرد. 
 
این گروه تحقیقی هم چنین افزود: از لحاظ بعد زمانی سه ماه، در سه ماه آخر سال 2015، عملکرد زمانی کشتی ها با روند صعودی به 84 درصد رسید، این در حالی است که از بعد زمانی یک ماهه، ماه سپتامبر یک رشد بی سابقه 85.8 درصدی را مشاهده کرد.
 
قابل توجه است که سه ماه اول سال 2015، رشد 69.6 درصدی را نشان می دهد که به دلیل اعتصاب نیروی کار که به تبع عملکرد به موقع کشتی ها را تحت شعاع خود قرار داده بود و تراکم کشتی ها در بنادر ساحل غربی امریکا را به دنبال داشت ، این روند کاهشی مشاهده شد.
 
سلن تل با مطالعه بر روی 20 کشتیرانی برتر دنیا و19 شرکت از کشتیرانی هایی که عملکرد پایدارانه ای در جدول زمانی ترددها از خود نشان دادند، کشتیرانی مرسک جایگاه اول را به خود اختصاص داد. نادیده نماند که در سال 2014 کشتیرانی کوپن هاگ بهترین عملکرد از لحاظ زمانی را از آن خود کرد.
 
نکته قابل توجه این است که کشتیرانی مرسک به عنوان بزرگترین خط کشتیرانی کانتینری دنیا، اگرچه از لحاظ عملکرد زمانی در سال 2015 در صدر جدول قرار گرفت اما یک کاهشی محسوسی با رسیدن به 83.1 درصدی در مقایسه با 83.4 درصدی سال 2014 به همراه داشت .
 
مول و هامبورگ به ترتیب جایگاه دوم و سوم را تسخیر کردند، البته ناگفته نماند که سیر صعودی هامبورگ نامحسوس بود و تنها یک درصد افزایش را درسال 2015 تجربه کرد. ناگفته نماند که اکثر کشتیرانی ها روند صعودی قابل توجهی را به نمایش گذاشتند.
 
سلن تل به این مطلب اشاره کرد: نکته جالب این است، فاصله بین برترین و ضعیف ترین کشتیرانی از لحاظ عملکرد زمانی، در فیبریه 2013 26.1 درصد بود که این فاصله در دسامبر 2016 با رسیدن به 6.9 درصد کمتر شد.
 
در ادامه این گزارش آماده است: در راستای افزایش روند همکاریهای کشتیرانی ها با متحدانشان و کشتی هایی که با آنها قرارداد مشارکت دارند، به تبع سرویس دهی خدمات هم با شرایط بهتری رو به رو می شود.
 
سلن تل در پایان نوشت: وقتی بیشتر کشتیرانی ها با کشتی های مشابه ای در آبها فعالیت می کنند، کشتیرانی های کمتری قادر خواهند بود تفاوت در عملکرد را به نمایش بگذارند ،به عبارت دیگرارزیابی صورت می پذیرد اما بدون در نظر گرفتن اینکه کدام کشتیرانی مسئول عملکرد واقعی کشتی مورد نظر است .
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.