اجرای سامانه آنلاین پاسخگویی به مسافران قطار
تین نیوز | سرپرست مدیریت ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات رجا از اجرای سامانه آنلاین پاسخگویی به شکایات مسافران قطار رجا خبر داد.
رمضان قلینژاد با بیان اینکه در راستای برقراری ارتباط با مسافران، سامانهای طراحی شده است تا اگر مسافر در حین سفر با مشکلی مواجه شد و پاسخ لازم را دریافت نکرد، همان لحظه بتواند به صورت آنلاین با سیستم ارتباط داشته و نظرات خود را مطرح کند، گفت: در این سامانه در قالب آن مسافر در هر حوزهای که با شرکت تعامل دارد، مانند آژانسها، ایستگاه، داخل قطار و از این قبیل، اگر در این حوزهها با مشکلی مواجه شد بتواند نظرات خود را انتقال دهد و همزمان پاسخ دریافت کند.
وی با بیان اینکه این نظرات همان لحظه در سامانه ارتباط با مشتریان ثبت میشود و سپس براساس دستهبندی اطلاعات، موضوع همان لحظه به مأمور مربوط در قطار منتقل و مشکل مسافری رسیدگی میشود، بیان کرد: مشکل مسافر از طریق پیامک به مأمور همان قطار در حال حرکت اطلاع داده میشود و پاسخ لازم در آن سامانه ثبت خواهد شد.
سرپرست مدیریت ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات رجا تصریح کرد: البته در این سامانه امکاناتی در نظر گرفتهایم که برای سرگرمی هم مورد استفاده قرار می گیرد به عنوان مثال در بخش سرگرمی، گزینههایی مانند موسیقی، فیلم، مسائل مذهبی و اخبار یا در بخش خواندنیها مواردی نظیر احکام و ادعیه در نظر گرفتهایم.
وی با اشاره به اینکه در بخش سفر نیز اطلاعات مرتبط با سفر مانند حقوق مسافر، مبدأ، مقصد و محل مسیر اطلاع داده شده است، اظهار داشت: مسافر همزمان میتواند مشاهده کند که قطار در کدام قسمت مسیر قرار دارد. همچنین اطلاعات گردشگری مقصد سفر، در این سامانه درج شده است و مسافر میتواند آن را دریافت کند.
قلینژاد با تاکید بر اینکه امکان ثبت نظرسنجی، شکایات، پیشنهادات و انتقادات در این سیستم در نظر گرفته شده است، بیان کرد: این اطلاعات به صورت آنلاین از مسافر دریافت میشود و سپس کد رهگیری برای مسافر پیامک شده و یا اینکه اگر مسافر مجهز به گوشیهای هوشمند بود، میتواند این کد رهگیری را دریافت کرده و اطلاعات لازم را برای پیگیریهای آتی داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه به هر حال فرآیندی در حال پیادهسازی است که مشتری در لحظه با ما در ارتباط باشد تا بتواند مشکلات خود را در حین سفر انتقال دهد، اظهار داشت: دسترسی مسافر به این سیستم از طریق تلفن همراه هوشمند، سیستم پیامک و اینترنت است؛ مسافر میتواند در قطار با استفاده از گوشی همراه خود از طریق سیستم Wifi به این برنامه در متصل شود ضمن آنکه در داخل قطارها نیز مانیتورهایی تعبیه میشود تا این سیستم قابل استفاده باشد.
سرپرست مدیریت ارزیابی عملکرد رجا افزود: ابتدا در قطارهای ویژه این سیستم پیادهسازی میشود و در گام بعد در قطارهایی که مجهز به تلویزیون هستند، این سیستم راهاندازی شده و به تدریج در تمام قطارها راهاندازی میشود.
قلینژاد تصریح کرد: البته مسافر میتواند از طریق گوشی تلفن همراه غیر هوشمند نیز در تماس با شماره 1539 یا پیامک به این شماره، مشکلات سفر را اعلام کند که در این صورت هم در لحظه به مشکلات وی رسیدگی میشود.