بازدید سایت : ۶۹۳۳۳
در گفتگو با تین نیوز مطرح شد:

◄ واکنش یک نماینده مجلس به کاهش ۱۵ درصدی بودجه عمرانی ۹۵ / نقش حداکثری حمل و نقل جاده ای در پساتحریم

◄ واکنش یک نماینده مجلس به کاهش ۱۵ درصدی بودجه عمرانی ۹۵ / نقش حداکثری حمل و نقل جاده ای در پساتحریم
|

تین نیوز | عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به برنامه دولت مبنی بر کاهش 15 درصدی بودجه عمرانی سال 95 و احتمال تقلیل سهم حمل و نقل جاده ای گفت: دولت به جای کاهش بودجه عمرانی، هزینه های جاری خود را کاهش دهد و وزارت راه به میزان عملکرد و پیشرفت های حاصله از سوی شرکت ها و سازمان های تابعه نسبت به برنامه و تقویت شقوق دیگر به تقسیم بودجه بپردازد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، چندی پیش یکی از معاونان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه دولت برای کاهش 15 درصدی بودجه عمرانی در سال 95 گفت: وزارت راه و شهرسازی در خصوص حمل و نقل ریلی دو سناریو افزایش بودجه تخصیصی راه آهن و جلو گیری از کاهش آن را در نظر دارد. همچنین پیش بینی ها حاکی از افزایش درآمد 5 تا 8 میلیارد دلاری دولت است که نوید بهبود شرایط تخصیص را به همراه دارد.

درصورت تثبیت یا افزایش بودجه راه آهن برای سال آینده بار سنگین کاهش 15 درصدی بودجه عمرانی بر دوش حمل و نقل جاده ای با توجه به سهم 95 درصدی آن در بخش بار، مسافر و زیرساخت خواهد بود.

در این خصوص علی نعمت چهاردولی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام مخالفت خود با کاهش 15 درصدی بودجه عمرانی برای سال آینده اظهار داشت: چرخه اقتصادی حداقلی امروز کشور مدیون حمل و نقل جاده ای با سهم 92 درصدی آن در برابر سهم هشت درصدی ریلی و هوایی است.

وی با بیان اینکه "هیچ موقع چنین موردی اتفاق نخواهد افتاد تا تنها حوزه راهبردی حمل و نقل کشور محدود شود" تصریح کرد: در صورت عدم رسیدگی و سرمایه گذاری به ناوگان باری و مسافربری همچنین ارتقا و تعریض جاده ها با افزایش حوادث و تلفات جاده ای روبرو خواهیم شد.

نماینده مردم ملایر با اشاره به پیش بینی های دولت مبنی بر بازگشت پول درآمدهای نفتی بلوکه شده در پساتحریم و روان سازی شرایط تخصیص بیان داشت: بخش اعظم پول های بلوکه از قبل هزینه شده یا طبق قرار قبلی باید در اختیار بانک مرکزی قرار گیرد. همچنین متقاضایان بسیاری در بخش های مختلف در انتظار سهم خود از این منابع مالی هستند که سهم بخش عمران بسیار ناچیز خواهد بود.

این عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: با توسعه تجارت، صادرات و واردات در پساتحریم به طور قطع حمل و نقل جاده ای نقش حداکثری ایفا خواهد کرد و بی توجهی به آن کشور را با مشکل روبر خواهد کرد.

چهاردولی تاکید کرد: نباید اعتبارات عمرانی کاهش یابد و در مقابل دولت به جای کاهش بودجه این حوزه، هزینه های جاری خود را کاهش دهد و از طرفی به میزان عملکرد و پیشرفت های حاصله از سوی شرکت ها و سازمان های تابعه وزارت راه نسبت به برنامه به تقسیم بودجه بپردازند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.