بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

◄ اظهارنظر یک فعال حمل و نقل درباره عملکرد دنیامالی در سازمان بنادر

◄ اظهارنظر یک فعال حمل و نقل درباره عملکرد دنیامالی در سازمان بنادر

تین نیوز | احمد دنیامالی، مدیرعامل اسبق سازمان بنادر و دریانوردی علاقه خاصی به فعال کردن بخش خصوصی داشت و با حمایت های ایشان دو کشتی باری به منظور تردد با پرچم ایران وارد کشور شد.

به گزارش تین نیوز، قائم مقامی، عضو کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی ایران در حاشیه جلسه کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی ایران با اشاره به موارد سدراه توسعه حمل و نقل دریایی و مالکیت کشتی با پرچم ایرانی و تجربه شخصی خود بیان داشت: دنیامالی در زمانی که ریاست سازمان بنادر و دریانوردی کشور را بر عهده داشت، علاقه خاصی به فعال کردن بخش خصوصی داشت و یکی از مدیران خوش فکر سازمان بنادر به حساب می آمد.

وی با بیان اینکه "روزی دنیامالی به بنده پیشنهاد واردات کشتی به منظور تردد با پرچم ایران داد" افزود: بنده به ایشان گفتم در صورت انجام چنین کاری، هزینه ها و دردسر پرچم همچون بیمه و مالیات بر گردن من می افتد و در مقابل به دلیل پرداخت سهم 10 درصدی کشتیرانی جمهوری اسلامی از مزیت های پرچم ایران نمی توانم استفاده کنم.

این عضو کمیسیون حمل و نقل اتاق ایران خاطرنشان کرد: در نهایت با حمایت های دنیامالی دو کشتی به نام های "سیما روجا" و "سیما کیجا" با پرچم ایران به آب انداخته شد اما پس از دو سال، حق بیمه و مالیات بسیار سنگینی از سوی بیمه تامین اجتماعی و سازمان دارایی تحمیل شد.

قائم مقامی تصریح کرد: سر انجام به دلیل برخورداری از هیچ گونه امتیاز و مزیتی و به ناچار مجبور به پایین آوردن پرچم ایران شدم زیرا در شرایط برابر شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی نیز حق فعالیت نداشتم.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس اقتصادی

    البته دنیامالی خوش فکر است و درآمد سازمان بنادر را با افزایش جهشی عوارض بندری بسیار بالا برد و این سازمان را خودکفا کرد ولی به عواقب آن فکر نکرد که کشتی ها رغبت کمتری به تخلیه بار در ایران دارند و ترجیح می دهند بار خود را در بنادر کشورهای همسایه تخلیه کنند و عملکرد بنادر ایران روند تنزلی پیدا کردکه تاثیر سوء بر میزان تجارت و ترانزیت کشور را نیز در پی داشته است به درددلهای اخیر مسئولان خصوصی در بخش حمل دریایی توجه شود به این می گویند تفکر جزیره ای