◄ وجود 80 هزار طرح عمرانی نیمه تمام استانی؛ لزوم غربالگری طرح ها
برای سرمایه گذاری کشورهای دیگر در امر توسعه حمل و نقل و زیر ساخت های آن، خبرگان کشور باید مشارکت، ارایه نظر و در تعیین آن پروژه ها همکاری نمایند.
یک کارشناس حمل و نقل معتقد است: هیچ راه آهن سریع السیر و برقی در شرایط اقتصادی کشور مفید فایده نیست.
به گزارش تین نیوز، علی آزاد افزود: تا زمانی که اعتقاد به علم اقتصاد، تجربه، تخصص و کار کارشناسی شده نداریم وضع بهتر از شرایط موجود نخواهد شد.
وی در جمع متخصصان تین نیوز، با ابراز خرسندی از آغاز نقد طرح های عمرانی در میان کارشناسان خبره، عنوان کرد: کاش این مسئله سالهای پیشین شروع میشد که امروز ۸۰۰۰۰ طرح نیمه تمام استانی روی دست مملکت نمی ماند و این در حالی است که در حال حاضر حدود ۷۰۰۰ طرح عمرانی ملی هم داریم.
بیشتر بخوانید:
او تاکید کرد: در چنین شرایطی ناچار هستیم:
۱- برای طرح های استانی، دیگر هزینه ای منظور نکنیم و تصمیم گیری درمورد آنها را (چه تغییر کاربری، چه واگذاری، چه مشارکت و چه فروش) به مسئولان استانها واگذار کنیم.
۲-طرح های ملی را هم خبرگان غربالگری کنند و آنها که اتمامش فوری تر امکان پذیر است را در برنامه اجرا قرار دهیم.
۳- برای سرمایه گذاری کشورهای دیگر در امر توسعه حمل و نقل و زیر ساخت های آن، خبرگان کشور باید مشارکت، ارایه نظر و در تعیین آن پروژه ها همکاری نمایند.
۴- البته اگر به جای سرمایه گذاری کشورهای دیگر شرایطی فراهم شود که کشور قادر به دریافت وام از کشور های دیگر شود با توجه به توان جامعه فنی مهندسی کشور با همان میزان وام که معادل مبلغ سرمایه گذاری باشد. کار انجام شده در کشور حدود دو برابر خواهد شد.