◄ راهکارهای منتقدان و طرح جایگزین راه آهن رشت آستارا چیست؟
منتقدان ساخت راه آهن رشت آستارا پیشنهاد می دهند در صورت اصرار به اخذ وام ارزی، صرفا انعقاد قرارداد با طرف خارجی برای خرید تجهیزات و ماشین آلات و ناوگان حمل و نقل ریلی، دریایی و هوایی و سیستم های بارگیری و باراندازی باشد.

منتقدان ساخت راه آهن رشت آستارا پیشنهاداتی را در مورد ساخت این مسیر ریلی مطرح کرده و خواستار توجه متولیان امر به این راهکارها و طرح های جایگزین شده اند.
به گزارش تین نیوز، از جمله راهکارهای پیشنهادی منتقدان ساخت راه آهن رشت آستارا، استفاده از زیرساخت ها و کریدورهای ریلی و جاده ای شمال جنوب موجود در ایران به جای ساخت این خط ریلی است.
یکی دیگر از پیشنهادات مطرح شده استفاده از حمل و نقل ترکیبی حد فاصل آستارا و رشت است.
منتقدان همچنین پیشنهاد می دهند در صورت اصرار به اخذ وام ارزی، صرفا انعقاد قرارداد با طرف خارجی برای خرید تجهیزات و ماشین آلات و ناوگان حمل و نقل ریلی، دریایی و هوایی و سیستم های بارگیری و باراندازی باشد.
از دیگر راهکارهای ارایه شده فشار نیاوردن برای وارد کردن شرکت های خارجی به بازی های پیمانکاری در این پروژه است چرا که پیمانکاران ایرانی توانمندی در این حوزه حضور دارند.
قابل ذکر است منتقدان کلنگ زنی راه آهن رشت آستارا در ۲ سال اخیر موارد مهمی از مشکلات اجرای این طرح را مطرح کرده اند.
هشدارهای منتقدان در مورد باتلاقی بودن و تهدیدات اقتصادی، امنیتی، اجتماعی و محیط زیستی این پروژه چندین و چند بار در رسانه های مختلف از جمله تین نیوز مطرح شده است اینک پس از گذشت ۲ سال از کلنگ زنی، این پروژه خبرها حکایت از پیشرفت فیزیکی حدود یک درصد را دارد.
منتقدان کلنگ زنی راه آهن رشت آستارا همچنین به مشکلاتی که از محل تهاتر نفت و یا اخذ وام ارزی و بازپرداخت وام از محل درآمدهای نفتی کشور در این مورد وجود دارد اشاره کرده اند و به بیان انواع تهدیدات راه آهن رشت آستارا، پرداخته اند که ضروری است مسئولین ذیربط و جدید، توجه ویژه به این تهدیدات جدی را داشته باشند و صرفا با نگاه منافع ملی، نظر منتقدان را مرور نمایند.
بهترین مسیر اتصال اردبیل به آستارا میباشد که هم فاصله کمی دارد حدودا۶۰ کیلومتر وهم تخریب محیط زیست کمتر.راه آهن انزلی هم برای حمل ترکیبی کافیه
به جای نابود کردن طبیعت شمال و جنگل های هیرکانی.از ارمنستان استفاده کنید.حتما باید از آذر بایجان برود .از مسیر تبریز اصلاندوز و آذربایجان هم راه است
این منتقدان رو لطفا نام ببرید. پیشنهادهایشان هم مثل خودشان مبهم و غرض ورزانه است.
طرح قرون وسطی هست..گیلان باتراکم جمعیت بالا وجودصدهاتقاطع جزه مثیبت برای گیلان نخواهدداشت..وارهمین الان محکوم به شکست هست..باهزینه ایران فقط به نفع روس هاست تابرای روزمبادابه آب های خلیج فارس دسترسی داشته باشندمسولان کشورهمه تخم مرغ هارادرسبدروسیه وچین گذاشتید..ثمرش جزه زیان بکشورحاصلی نداشته ودرآینده هم نخواهدداشت..درضمن وابستگی مابکشورآذربایجان بیشترخواهدشد
آقای محمد رضا حدادی از زمانی که شما بی سواد آن آمدید و پستی تحویل گرفتید مملکت را به روز سیاه کشندید حالا چه نقشه شومی دارید که الان فهمیدند پروژه رشت به آستارا صرفه اقتصادی ندارد
چین این همه کار کرد ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم چرا اینقدر ضعیف هستیم
یک 160 کیلومتر راه آهن رو سی و پنج ساله میخواین بکشین زیرش زاییدین نود سال پیش هزارو پونصد کیلومتر راه آهن سراسرس کشیده شد این همه های و هو نداشت اون هم با بیل و کلنگ
خط آهن تبریز ارمنستان باکو گروزنی آستاراخان مسکو لنینگراد تا لهستان و اروپا موجود هست چه اسراریه شما خط جدید با این همه هزینه میخواهید درست کنید