ازسرگیری عملیات تکمیل مترو پرند
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از رفع مشکل معارضی ۵ هزار و ۳۰۰ واحد مسکن مهر پردیس و سر به سر شدن تعداد متقاضیان با تعداد ثبت نام کنندگان در سامانه پردیس خبر داد.
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از رفع مشکل معارضی ۵ هزار و ۳۰۰ واحد مسکن مهر پردیس و سر به سر شدن تعداد متقاضیان با تعداد ثبت نام کنندگان در سامانه پردیس خبر داد.
به گزارش تیننیوز به نقل از مهر، حبیب الله طاهرخانی درباره رفع مشکلات مالکان تعدادی از واحدهای مسکونی شهر جدید پردیس گفت: این تعداد متقاضی که در سامانه ثبت نام کرده بودند، امکان استفاده از واحد مسکونی خود را به دلیل پیدا شدن معارض نداشتند.
وی ادامه داد: مشکل این افراد رفع شده است؛ در حال حاضر میزان عرضه مسکن مهر در شهر جدید پردیس با تعداد متقاضیان این واحدها که در سامانه مسکن مهر ثبت نام کرده اند با این رفع معارضی، برابر شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: مالکان این ۵ هزار و ۳۰۰ واحد با آن ۷ هزار نفری که در سامانه مسکن مهر، گزینه اسکان در پردیس را انتخاب کرده بودند اما برای آنها واحدی در پردیس وجود ندارد، متفاوت است. چرا که در حال حاضر آن دسته از واحدهای مسکونی موجود در شهر جدید پردیس که تعداد آنها ۵ هزار و ۳۰۰ واحد است و در اراضی معارضی احداث شده بود، آزاد شده که درنتیجه تعداد افرادی که در سامانه ثبت نام کرده بودند با تعداد واحدهای احداث شده برابر شد.
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید افزود: بیش از ۸۱ هزار نفر متقاضی در سامانه مسکن مهر پردیس داریم که همه آنها بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان پول پرداخت و به تعهدات مالی خود عمل کرده اند. برای بخشی از این پروژهها معارض پیدا شد که با رفع این معارضی، مابهازای همه ۸۱ هزار متقاضی، واحد مسکونی وجود دارد که به زودی به همه آنها برگه صورت جلسه انتخاب واحد داده میشود.
طاهرخانی درباره آغاز مجدد ساخت متروی فرودگاه امام خمینی (ره) شهر جدید پرند گفت: توافقی با شهرداری پرند داشتیم که بخشی از منابع لازم برای اتمام متروی فرودگاه امام پرند را سازمان برنامه و بودجه تخصیص بدهد بخش دیگر اعتبارات مورد نیاز را هم شرکت عمران شهرهای جدید از محل منابع داخلی خود تأمین کند درنتیجه کارگاه متروی پرند پس از چند سال توقف دوباره فعال شد.
وی در خصوص میزان پیشرفت پروژه متروی پرند تصریح کرد: بخش سیویل و روسازی خط مترو به پایان رسیده اما ایستگاه آن نیمه کاره باقی مانده است. بحث اصلی، تأمین برق و سیگنالینگ است که آنها نیز باید به سرعت تکمیل شوند.