◄ شهریور تمام شد، آئین نامه جدید حقوق مسافران هوایی ابلاغ نشد
اول شهریور ماه امسال بود که سازمان هواپیمایی در خبری در سایت خود از اصلاح آئین نامه جدید حقوق مسافر و ابلاغ آن ظرف دو هفته یعنی نیمه شهریور خبر داد.
وی با بیان اینکه هیچ پروازی غیر ایمن انجام نخواهد شد، گفت: کادر پرواز براساس آموزش ها با مشاهده کوچکترین موردی که مرتبط با ایمنی باشند، پرواز را انجام نخواهند داد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: در مقابل با ابلاغ آئین نامه جدید حقوق مسافر چنانچه شرکت های هواپیمایی بیش از حد مجاز تاخیر داشته باشند، جریمه خواهند شد و چنانچه تاخیر پرواز شرکت ها به صورت مستمر باشد حتما دربرنامه ریزی پروازی آن شرکت تجدید نظر و یا در صورت لزوم به حذف پروازهای خارجی شرکت مربوطه اقدام خواهیم کرد.
وی در پایان اظهارداشت: مدیران فرودگاهی به صورت شبانه روی پاسخ گوی مسافران بوده و دفتر رسیدگی به شکایت سازمان در فرودگاه ها پاسخ گوی مردم عزیز خواهند بود.
مگر حمل و نقل هوایی داریم که حقوق مسافرش اهمیت داشته باشد؟ اکثر پروازها لغو و اندک مسیرهای دارای پرواز هم بازار سیاه دارد و کیفیت هم که ماشاءالله نگو. همش تاخیر و ابطال. این بابا و تیم مدیران فغعلی اینکاره نیستند.
چقدر باید در صنعت فرصت سوزی شود؟
تمام بازیگران اصلی صنعت، شاهد ضعیف ترین مدیران تاریخ هواپیمایی هستن. زمین گیر شدن بخش اعظم ناوگان فقط یکی از شاخص های عملکرد این تیم مفلوک است.
کاملا درست است. وقتی از حراست مهمترین معاون سازمان نظارتی را می آورند معلوم است نتیجه کار چه میشود. تخصص نیروی حراست در حوزه امنیت است. چطور این آدم توانایی کار بین المللی، حقوقی و نظارت بر حوزه های بازرگانی، هوانوردی و فرودگاهی را دارد؟
میوه فروشی را هم اینگونه اداره نمیکنند