کشورهای کریدور میانی و بررسی اعمال تخفیف 50 درصدی بر تعرفه ها
کریدور میانی به عنوان یک جایگزین برای سایر کریدورهای حمل و نقلی که اروپا و چین را به هم متصل می کنند بسیار گران است.
کریدور میانی به عنوان یک جایگزین برای سایر کریدورهای حمل و نقلی که اروپا و چین را به هم متصل می کنند بسیار گران است.
به گزارش تین نیوز به نقل از اندیشکده حمل و نقل ایران، در تلاش برای افزایش جذابیت مسیر، کشورهای در طول مسیر این کریدور در حال بحث در مورد اعمال تخفیف پنجاه درصدی بر تعرفه ها در طول مسیر هستند.
وزیر حمل و نقل ازبکستان در نشست بین المللی حمل و نقل در لایپزیگ(Leipzig) به خبرگزاری ترند(Trend) آذربایجان گفت که این گفتگوها در قالب پنج جانبه و توسط ادارات راه آهن کشورهایی که این کریدور از آن ها عبور می کند، بر روی ترجیحات تعرفه ای ادامه دارد.
تعرفه های کریدور میانی در حال حاضر در مقایسه با مسیرهای شمالی و جنوبی چندان رقابتی نیست. با این وجود، تخفیف توافق شده، حمل و نقل ریلی بار را رقابتی تر می کند.
کریدور میانی پتانسیل زیادی در یک چشم انداز ژئوپلیتیکی در حال تغییر دارد. کریدور میانی رقیب مستقیم مسیر شمالی است که عمدتاً از روسیه می گذرد و بسیار ارزان تر و پیچیده تر از همتای آسیای مرکزی خود است با این وجود پس از تحریم های روسیه در اثر جنگ اوکراین، کریدور میانی 10 میلیارد یورو سرمایه گذاری از اتحادیه اروپا را جذب کرده است.