پروژه راه آهن بصره شلمچه؛ کمک به تقویت گردشگری ایران و عراق
مدیر دفتر اطلاع رسانی وزارت حمل و نقل عراق اعلام کرد که پروژه راه آهن بصره شلمچه، نقش بزرگی در تقویت بخش گردشگری عراق و ایران، به ویژه گردشگری دینی، ایفا خواهد کرد.
مدیر دفتر اطلاع رسانی وزارت حمل و نقل عراق اعلام کرد که پروژه راه آهن بصره شلمچه، نقش بزرگی در تقویت بخش گردشگری عراق و ایران، به ویژه گردشگری دینی، ایفا خواهد کرد.
به گزارش تین نیوز به نقل از میدل ایست نیوز، وزارت حمل و نقل عراق، از جزئیات اجرای پروژه راه آهن بصره شلمچه، برای حمل و نقل مسافران به ایران خبر داد.
به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، میثم الصافی، مدیر دفتر اطلاع رسانی وزارت حمل و نقل عراق، گفت: پروژه اتصال راه آهن بصره شلمچه، از چند محور تشکیل شده که بارزترین آنها پل سازی، پاکسازی مناطق از مین ها و نیز پرونده های تخلفات است.
الصافی افزود: اخیرا با طرف های ایرانی، درباره این پروژه مذاکراتی انجام شده است.
وی ادامه داد: طی سفر یک هیئت فنی از وزارت حمل و نقل عراق به ایران، در آوریل گذشته، درباره آخرین اقدامات انجام شده در پروژه و حمل و نقل مسافران از بصره و شلمچه، گفت وگو شده است.
مدیر دفتر اطلاع رسانی وزارت حمل و نقل عراق بیان کرد: این پروژه، مورد اهتمام دو کشور است چرا که وسیله حمل و نقل ایمن برای زائران و مسافران، به ویژه در ایام زیارت های میلیونی به شمار می آید.
الصافی افزود: پروژه راه آهن بصره شلمچه سهم زیادی در تقویت بخش گردشگری دو کشور، به ویژه گردشگری دینی ایفا خواهد کرد.
وی خاطر نشان کرد که پروژه مذکور علاوه بر اینکه مدت زمان سفر را کاهش می دهد و امنیت بیشتری برای مسافران فراهم می کند، در کاهش هزینه سفر نقش خواهد داشت.
مدیر دفتر اطلاع رسانی وزارت حمل و نقل عراق بیان کرد که بررسی ها و تصمیم های ویژه ای در اجرای این پروژه اتخاذ شده و یک شرکت اسپانیایی برای اجرای این پروژه انتخاب شده است.
الصافی در پایان خاطر نشان کرد که این خط اتصال ۳۶ کیلومتر خواهد بود.
باسلام
متوجه نشدیم پوا اجرای پروژه را ایران تمام وکمال بپردازد و آنگاه یک شرکت اسپانیائی برای اجرای پروژه انتخاب شده است پس شرکت های ایرانی کجای ماجرا هستند؟نکند اینهم از شاهکارهای نخبه برتر میعاد صالحی است که حالا از این طریق صدایش بیرون آمده است؟
باید روی راه آهن خسروی به عراق سرمایه گذاری می کردند چون مسافت کوتاهتر بود حساسیت های سیاسی مانند راه آهن شلمچه ایجاد نمی کرد هم احتیاج به سرمایه کمی نسبت به شلمچه دارد