بازدید سایت : ۴۴۹۷۹
نشست وزاری حمل و نقل شانگهای با حضور ایران برگزار شد؛

تاکید کشورها بر استفاده از ظرفیت های کریدور شمال جنوب

پنج شنبه هفته گذشته، نشست برخط وزرای حمل و نقل شانگهای به میزبانی قزاقستان و با حضور وزرا و معاونین وزرای حمل و نقل کشورهای عضو سازمان برگزار گردید.

تین نیوز

پنج شنبه هفته گذشته، نشست برخط وزرای حمل و نقل شانگهای به میزبانی قزاقستان و با حضور وزرا و معاونین وزرای حمل و نقل کشورهای عضو سازمان برگزار گردید.

به گزارش تین نیوز به نقل از اندیشکده حمل  نقل ایران، سرتیپ سید کمال هادیانفر، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ایران به نمایندگی از مهرداد بذرپاش در این جلسه حضور پیدا کرد. 

هادیانفر در این نشست با تاکید بر ظرفیت های سازمان همکاری شانگهای، عضویت ایران در این سازمان مهم و تاثیرگذار را زمینه ساز ایجاد هم افزایی در استفاده از ظرفیت ها و توسعه تجارت و حمل و نقل دانست. وی با اشاره به افتتاح همزمان راه آهن رشت کاسپین توسط وزیر راه و شهرسازی ایران، اعلام کرد که افتتاح چنین پروژه هایی توسط ایران نشان دهنده عزم این کشور در ایجاد ارتباط با اعضا سازمان همکاری شانگهای و تقویت کریدورهای عبوری بین المللی مشترک است. 

ازبروف، معاون وزیر حمل و نقل روسیه نیز در این نشست مجازی با تاکید بر تقویت تعاملات تجاری و حمل و نقلی با کشورهای عضو اعلام کرد که کشورش در تلاش است تا بنادر خود در دریای خزر را در جهت تسهیل ارتباط با ایران توسعه دهد و آماده است تا با سایر اعضا نیز در جهت تقویت زیرساخت های کریدوری همکاری کند. 

سایر سخنرانان این نشست نیز با تاکید بر ظرفیت های بی شمار در پهنه سازمان همکاری های شانگهای بر ضرورت افزایش همکاری های تجاری و حمل و نقلی با یکدیگر تاکید کردند

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.