بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

راه اندازی نسل جدیدی از نیروگاه های هسته ای دریایی؛ راه حلی برای چالش های زیست محیطی حمل ونقل جهانی

در سی و نهمین کنفرانس سالانه قدرت اتمی کره که در تاریخ ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ برگزار شد، بر چالش های بزرگ و پایان ناپذیر استفاده از سوخت های فسیلی در تجارت جهانی و تأثیرات زیست محیطی آن تاکید شد.

راه اندازی نسل جدیدی از نیروگاه های هسته ای دریایی؛ راه حلی برای چالش های زیست محیطی حمل ونقل جهانی
تین نیوز
 

در سی و نهمین کنفرانس سالانه قدرت اتمی کره که در تاریخ ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ برگزار شد، بر چالش های بزرگ و پایان ناپذیر استفاده از سوخت های فسیلی در تجارت جهانی و تأثیرات زیست محیطی آن تاکید شد. صنعت حمل ونقل دریایی به عنوان یکی از مهم ترین بخش های تجارت جهانی شناخته شده و حدود ۸۰ درصد کالاهای جهانی را جابجا می کند. این بخش سالانه حدود ۲۵۰ میلیون تن سوخت فسیلی مصرف می کند که منجر به تولید تقریباً ۳ میلیارد MWh انرژی و نزدیک به ۱ میلیارد تن انتشار دی اکسید کربن می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از اندیشکده پیشرفت دریایی، شرکت کور پاور (CORE Power) با پشتیبانی شرکت های برجسته در صنعت دریانوردی جهانی، در تلاش است تا بازار جدیدی برای انرژی هسته ای در بخش حمل ونقل دریایی راه اندازی کند. میکال بو، مدیرعامل شرکت، تاکید کرده است که نیروگاه های شناور هسته ای از دهه ۱۹۵۰ توسط نیروهای دریایی مورد استفاده قرار گرفته اند و ثابت کرده اند که راکتورها می توانند در تمام شرایط دریایی به طور ایمن فعالیت کنند. کشتی های مجهز به نیروی هسته ای قادرند بدون نیاز به سوخت گیری و بدون هیچ گونه انتشار آلایندگی، میلیون ها مایل را طی کنند.

نیروگاه هسته ای دریایی

 

همچنین مدیرعامل این شرکت اشاره کرده است که با همکاری شرکایی در ایالات متحده و صنایع سنگین هیوندای در کره، این شرکت در حال توسعه یک راه حل هسته ای نوین است که با بهره گیری از تکنولوژی های کارخانه های کشتی سازی می تواند به حل معضلات زیست محیطی تجارت جهانی کمک شایانی کند.

این سیستم می تواند مستقیماً روی کشتی ها یا در نیروگاه های شناور هسته ای برای تولید سوخت های پاک تر استفاده شود. این تکنولوژی جدید نه تنها زمان و هزینه های لازم برای اجرای سیستم های هسته ای مدرن دریایی را به شکل چشمگیری کاهش می دهد، بلکه با فراهم آوردن امکان بهره برداری از راکتورهای نسل بعدی، ایمنی و قابلیت های عملیاتی کشتی های هسته ای و نیروگاه های شناور در بنادر و نزدیک ساحل را نیز افزایش می دهد. شرکت کور پاور همچنین در تدوین چارچوب های قانونی و تنظیم گری نیروگاه های هسته ای شناور و کشتی های هسته ای مشارکت دارد تا از بهره برداری ایمن و موثر این فناوری جدید اطمینان حاصل نماید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.