بازدید سایت : ۳۲۷۴۳

محافظت از فیل ها در راه آهن با هوش مصنوعی

راه آهن هند برای محافظت از فیل ها در طول خطوط ریلی از هوش مصنوعی کمک گرفته است.

محافظت از فیل ها در راه آهن با هوش مصنوعی
تین نیوز

راه آهن هند برای محافظت از فیل ها در طول خطوط ریلی از هوش مصنوعی کمک گرفته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از سایت ریل وی ساپلای، برخورد قطار با فیل ها در هند یک مشکل جدی است که منجر به مرگ حیوانات و خطرات ایمنی برای مسافران ریلی می شود.

بر این اساس شرکت سن سونیک Sensonic برنده یک قرارداد چند میلیون دلاری برای پیاده سازی یک سیستم نوآورانه تشخیص فیل در شبکه ساحل شرقی خطوط راه آهن هند شده است .
هدف این پروژه حفاظت از فیل های در معرض خطر و تضمین ایمنی حمل ونقل ریلی در بیش از ۳۰ کریدور ریلی است طول ۴۰۰ کیلومتر است.

کارشناسان تاکید دارند این برخوردها هم به اکوسیستم و هم به زیرساخت های راه آهن آسیب می رساند و شرایط خطرناکی را ایجاد می کند.
در سیستم تشخیص فیل سنسونیک که به سیستم گجراج Gajraj معروف است از فناوری های پیشرفته فیبر نوری و هوش مصنوعی برای حل این مشکل استفاده شده است.

این فناوری مبتنی بر سنجش صوتی توزیع شده (DAS) است که به لکوموتیو رانان اجازه می دهد به صدای نزدیک شدن فیل ها را بشنوند.
ارتعاشات از طریق کابل های فیبرنوری که در امتداد خطوط راه آهن قرار گرفته اند، به سیستم لکوموتیو ران منتقل می شود.
این سیستم با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی برای ردیابی حیوانات، حضور و حرکت فیل ها را در زمان واقعی ثبت می کند.

وقتی فیل ها خیلی به ریل های راه آهن نزدیک میشوند، سیستم هشدارهایی را برای کارگران راه آهن نیز ارسال می کند.
این هشدارها اجازه می دهد تا اقدامات احتیاطی لازم مانند کاهش سرعت قطار یا توقف قطار و اعزام پرسنل برای اطمینان از عبور ایمن فیل ها انجام شود.

دیپ دسای، مدیر عامل Sensonic هند، به اهمیت همکاری با راه آهن ساحل شرقی هند اشاره کرده و در این باره گفت : «سیستم تشخیص فیل ما راه حل جامعی را ارائه می دهد که هم از فیل ها و هم از قطارها محافظت می کند.»

وی افزود: این سیستم با جلوگیری از برخورد، می تواند تلفات جانی را به میزان قابل توجهی کاهش داده و اختلال در خدمات ریلی را به حداقل برساند که به نفع حیات وحش، مسافران و جوامع محلی است.
این قرارداد شامل استقرار سیستم Sensonic بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری در اطراف ۴۰۰ کیلومتر از خطوط راه آهن در ایالت های اوریسا و جارکند است.

نصب ۲۰ واحد حسگر استراتژیک و تجهیزات پشتیبانی برای نظارت در زمان واقعی، تجزیه و تحلیل داده ها و هشدار به پرسنل راه آهن نیز در این قرار داد مورد توجه واقع شده است.

با اجرای این سیستم بسیار پیش بینی می شود بهبود قابل توجهی در ایمنی و کارایی حمل و نقل ریلی در مناطقی که حیات وحش و منافع زیرساختی با هم برخورد می کنند، به وجود بیاید.

کارشناسان تاکید دارند : این پروژه نشان دهنده گامی مهم و رو به جلو در کاربرد فناوری برای حفاظت از محیط زیست و بهبود شرایط انسانی است و نشان می دهد که چگونه نوآوری می تواند به حل مشکلات پیچیده در تعامل طبیعت و فعالیت های انسانی کمک کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.