بازدید سایت : ۳۲۷۴۳

تلفات تصادفات رانندگی در آلمان؛ مرگ روزانه ۸ نفر در ۲۰۲۳

اداره آمار فدرال آلمان اعلام کرد در سال ۲۰۲۳ میلادی روزانه ۸ نفر در این کشور بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست داده اند.

تلفات تصادفات رانندگی در آلمان؛ مرگ روزانه ۸ نفر در ۲۰۲۳
تین نیوز

اداره آمار فدرال آلمان اعلام کرد در سال ۲۰۲۳ میلادی روزانه ۸ نفر در این کشور بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست داده اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، بر اساس آمار فوق همچنین حدود یک سوم تصادفات رانندگیِ منجر به مرگ در مناطق شهری رخ داده است.

اداره آمار فدرال آلمان در تشریح تلفات جانی ناشی از حوادث رانندگی در سال ۲۰۲۳ اعلام کرد روزانه به طور متوسط ۸ نفر در اثر این سوانح جان خود را از دست داده و حدود ۱۰۰۴ نفر نیز مجروح شده اند.

طبق گزارش این اداره، سال گذشته میلادی در مجموع حدود ۲۸۳۹ نفر در تصادفات رانندگی کشته شدند. این میزان در سال ۲۰۲۲، حدود ۲۷۸۸ مورد بود. همچنین تعداد مجروحان حوادث ترافیکی در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال قبل از آن، ۱.۵ درصد افزایش داشت و به ۳۶۶ هزار و ۵۵۷ نفر رسید.

بنابر این آمار تقریبا نیمی از کسانی که در حوادث ترافیکی جان خود را از دست دادند، سرنشینان خودرو و حدود یک پنجم آنها نیز موتورسوار یا اسکوترسوار بودند.

همچنین بین سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۳، میزان مرگ و میر در میان دوچرخه سواران ۱۷ درصد افزایش داشته است.

به گزارش دویچه وله، با این حال طی این ۱۳ سال تعداد کل کشته شدگان ناشی از حوادث رانندگی حدود ۲۲ درصد کاهش یافته است.

آمار تازه همچنین حاکی از آن هستند که تعداد تصادفات ناشی از مصرف الکل در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال قبل از آن حدود چهار درصد کاهش داشته است.

پلیس فدرال آلمان ۲.۵ میلیون سانحه رانندگی را در سال ۲۰۲۳ در جاده های آلمان ثبت کرد که این میزان پنج درصد بیشتر از سال ۲۰۲۲ بود اما در اکثر موارد، این تصادفات تنها منجر به خسارت مالی شده بودند.

براساس آخرین به روزرسانی سازمان جهانی بهداشت (WHO)، تصادفات رانندگی که در کشورهای مختلف جهان رخ می دهد سالانه جان حدود ۱.۱۹ میلیون نفر را می گیرد و مصدومان زیادی نیز برجای می گذارد.

از نظر کارشناسان پس از آموزش رانندگان و فرهنگ سازی در زمینه رعایت مقررات رانندگی، باید کیفیت ایمنی جاده ها و خودروها را بالا برد تا هر تصادف جاده ای ساده ای منجر به کشته شدن سرنشینان خودرو نشود.

تصادف جاده ای

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.