بازدید سایت : ۳۲۷۴۳

◄ مشکلات بازنشستگی دریانوردان با وجود سخت و زیان آور بودن شغل دریانوردی

اگرچه بازنشستگی دریانوردان طبق قانون مشاغل و سخت و زیان آور محاسبه می شود اما دریانوردان ایرانی برای استفاده از این مزیت با مشکلاتی مواجه هستند.

مشکلات بازنشستگی دریانوردان با وجود سخت و زیان آور بودن شغل دریانوردی
تین نیوز

اگرچه بازنشستگی دریانوردان طبق قانون مشاغل و سخت و زیان آور محاسبه می شود اما دریانوردان ایرانی برای استفاده از این مزیت با مشکلاتی مواجه هستند.

به گزارش تین نیوز، مسئول کمیته قوانین و روابط کار و MIC  انجمن صنفی دریانوردان تجاری ایران در این باره گفت: بازنشستگی دریانوردان شامل قانون مشاغل سخت و زیان آور است.

مقداد رافع افزود: متاسفانه در برخی شرکت های دریایی، دریانوردان پس از انجام 20 سال خدمت صادقانه و سخت، درست در زمانی که باید با تکریم و آبرومندانه بازنشسته شوند، کارفرمایان با عدم تدبیر لازم موجبات سردرگمی و ناخشنودی آنها را فراهم می آورند. 

این فعال صنفی عنوان کرد: در چنین شرایطی دریانوردان مجبورند برای احقاق حق خود از کارفرما شکایت کنند بنابراین از همه کارفرمایان درخواست داریم با رفع موانع اداری دریانوردان را از این سردرگمی نجات داده و موجبات بازنشستگی محترمانه آنان را فراهم آورند.

وی عدم وجود مراکز کاریابی قانون مند و سالم و ساز و کار دقیق در این باره را یکی دیگر از مشکلات دریانوردان دانست و گفت: متاسفانه فضای کاریابی دریایی در کشورمان اصلا با کاریابی های بین المللی تناسبی ندارد و شایسته دریانوردان نیست.

مسئول کمیته قوانین و روابط کار و MIC  انجمن صنفی دریانوردان تجاری ایران تاکید کرد:  در حالی که قریب به 10 سال از تصویب کنوانسیون کار دریایی در ایران می گذرد،  دریانوردان ایرانی در اکثر سمت ها با چالش های بسیاری رو به رو هستند. 

رافع با بیان این که در حال حاضر دریانوردان ایرانی به سه گروه تقسیم می شودند، افزود: گروه اول دریانوردانی هستند که در سمت های ملوانی و افسری دوره های دانشگاهی و آموزشی را طی کرده و در انتظار الحاق به کشتی هستند.

او عنوان کرد: گروه دوم افسران و ملوانانی هستند که مشغول خدمت در شناورهای با تناژ کمتر از 3000 تن می باشند و گروه سوم افسران و ملوانانی را شامل می شود که به فعالیت در شناورهای بالاتر از 3000 تن مشغول هستند.

دانلود فایل آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.