بازدید سایت : ۴۴۸۳۱

5 نکته مهم برای رانندگان کامیون حامل مواد فاسدشدنی در گرمای مردادماه

رانندگان کامیون و تریلی هایی که در گرمای تابستان حمل کننده مواد فاسد شدنی هستند باید برخی نکات را برای جلوگیری از خسارت به بار و خودروی خود رعایت کنند.

5 نکته مهم برای رانندگان کامیون حامل مواد فاسدشدنی در گرمای مردادماه
تین نیوز

رانندگان کامیون و تریلی هایی که در گرمای تابستان حمل کننده مواد فاسد شدنی هستند باید برخی نکات را برای جلوگیری از خسارت به بار و خودروی خود رعایت کنند.

سایت باکامیون نوشت: گرمای بی سابقه این ماه‌ها مشاغل مختلف را با چالش‌ هایی رو به‌ رو کرده است. صنعت حمل و نقل نیز همانند تمام مشاغل دیگر تحت تاثیر این گرمای بی سابقه قرار دارد و این روزها رانندگان با مشکلات گوناگونی دست و پنجه نرم می ‌کنند. رانندگان خودروهای سنگین بدون توجه به اینکه چه نوع باری را جابجا می ‌کنند از این گرمای طاقت فرسا رنج می ‌برند. اما در این میان رانندگان کامیون‌ هایی که مواد فاسد شدنی را با تریلرهای یخچال دار حمل می ‌کنند، به طور خاصی با گرما و افزایش دمای هوا سرشاخ هستند.

از آنجایی که این گرما عملکرد تریلر یخچال دار را کاهش می‌ دهد و به نوعی بر ضد آن عمل می‌ کند. در این مقاله به بررسی 5 نکته ساده برای ارتقاءِ عملکرد تریلرهای یخچال دار می ‌پردازیم.

5 نکته ساده برای ارتقاءِ عملکرد تریلر پخچال دار

۱_ خنک سازی تریلر قبل از بارگیری

یکی از راه‌های به حداکثر رساندن بهره‌وری انرژی این است که قبل از بارگیری مواد فاسد شدنی، یخچال سرد شود. این کار باعث می‌شود که مواد فاسد شدنی در دمای بهینه وارد تریلر شوند و دیگر نیازی نباشد که سیستم سرمایشی تلاش بیش از حدی را برای کاهش دما انجام دهد و در نهایت سلامت محصول بهتر حفظ شود.

۲_ جلوگیری از هدر رفت انرژی در هنگام تحویل بار

توصیه می‌شود که در هنگام تحویل بار سیستم سرمایشی تریلر خاموش شود، چراکه در این زمان درب‌های تریلر باز هستند و روشن بودن واحد سرمایشی نتیجه‌ای جز استهلاک و هدر رفت انرژی ندارد.

همچنین می‌توان از « پرده هوا » در تریلر استفاده شود. به این ترتیب هوای گرم بیرون وارد تریلر نمی‌شود و هوای سرد تریلر نیز درون آن حفظ می‌شود.

ارتقاء عملکرد تیلر یخچال دار

۳_ چک کردن ضخامت عایق توسط رانندگان کامیون

بدنه و عایق تریلر باید ضخامت کافی داشته باشد. چراکه ضخامت مناسب عایق از هدر رفت انرژی جلوگیری می‌کند و به این ترتیب فشاری بر سیستم سرمایشی نمی‌آید.

۴_ سلامت تریلر در ارتقاءِ عملکرد تریلر پخچال دار

راننده باید به خوبی از سلامت تریلر خود آگاه باشد و به صورت منظم تریلر را چک کند. وجود هرگونه ترک و آسیب در بدنه، درز در درب‌ها و اختلال در عملکرد سیستم سرمایشی، راندمان تریلر پخچال دار را کاهش می‌دهد و در نهایت سلامت محموله را به خطر می‌اندازد.

۵_ انتخاب نوع مناسب درب

استفاده از درب های مناسب نیز نکته دیگری است که به رانندگان توصیه می‌شود به آن توجه کنند. طبق برخی از منابع انتخاب درب‌های دو لنگه  (Swing Door) در تریلرهای یخچال دار، گزینه بهتری در مقایسه با  درب های کرکره‌ای ( Roll up Door ) است.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.