بازدید سایت : ۸۳۱۳۷

◄ پاسخ وزارت راه و شهرسازی به مطلب اولین اشتباه وزیر در دعوت از تشکل های غیرمرتبط

برگزاری جلسات شورای عالی هماهنگی ترابری به صورت دوره ای و به عنوان عالی ترین مرجع تصمیم گیری در خصوص موضوعات کلان حمل و نقل با هدف بررسی چالش ها و ارائه راهکارهای مناسب برای بهبود وضعیت حمل و نقل کشور برگزار می گردد. در این جلسات، نمایندگان وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی دولت به عنوان عضو اصلی و تشکل های صنفی و بخش خصوصی به عنوان مدعوین با هدف تبادل نظر و تصمیم گیری جمعی حضور می یابند.

پاسخ وزارت راه و شهرسازی به مطلب اولین اشتباه وزیر در دعوت از تشکل های غیرمرتبط
تین نیوز |

به دنبال انتشار یادداشتی با عنوان "وزیر راه و شهرسازی و مشکلات رانندگان کامیون/ اولین اشتباه وزیر در دعوت از تشکل های غیرمرتبط" در تین نیوز؛  جوابیه ای از سوی روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی به این شبکه خبری ارسال شد.

به گزارش تین نیوز، متن این جوابیه به شرح زیر است:

جناب آقای ذهبیون

مدیرمسئول محترم پایگاه اطلاع رسانی تین نیوز

موضوع: جوابیه تین نیوز

با سلام و احترام

پیرو انتشار مطلبی با عنوان "وزیر راه و شهرسازی و مشکلات رانندگان کامیون/ اولین اشتباه وزیر در دعوت از تشکل های غیرمرتبط" در تاریخ ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ در پایگاه اطلاع رسانی تین نیوز؛ مقتضی است دستور فرمایید جوابیه این مرکز طبق ماده 23 قانون مطبوعات با عنوان "جزئیات دعوت از تشکل ها در شورای هماهنگی ترابری" به منظور تنویر افکار عمومی در آن پایگاه انتشار یابد.

جزئیات دعوت از تشکل ها در شورای هماهنگی ترابری

مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی به دنبال انتشار محتوایی با عنوان "وزیر راه و شهرسازی و مشکلات رانندگان کامیون/ اولین اشتباه وزیر در دعوت از تشکل های غیرمرتبط" در پایگاه اطلاع رسانی تین نیوز، ضمن تشکر از همراهی و مشارکت فعال تمامی ذینفعان حوزه حمل و نقل، به ویژه رانندگان محترم و صنوف مرتبط، نکاتی را جهت تنویر افکار عمومی اعلام می دارد:

مطلب مربوط با پاسخ وزارت راه و شهرسازی را در زیر بخوانبد:

◄ وزیر راه و شهرسازی و مشکلات رانندگان کامیون

 

وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی اصلی حمل و نقل کشور، همواره تلاش کرده است تا با بهره گیری از ظرفیت های قانونی وهمه ذینفعان گام های موثری در جهت بهبود وضعیت حمل و نقل در تمام مدها به خصوص حمل ونقل جاده ای بردارد.

در راستای تحقق این هدف، برگزاری جلسات شورای عالی هماهنگی ترابری به صورت دوره ای و به عنوان عالی ترین مرجع تصمیم گیری در خصوص موضوعات کلان حمل و نقل  با هدف بررسی چالش ها و ارائه راهکارهای مناسب برای بهبود وضعیت حمل و نقل کشور برگزار می گردد. در این جلسات، نمایندگان وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی دولت به عنوان عضو اصلی و تشکل های صنفی و بخش خصوصی به عنوان مدعوین با هدف تبادل نظر و تصمیم گیری جمعی حضور می یابند.

شایان ذکر است که در فرایند حمل و نقل جاده ای، سه جزء اصلی شامل شرکت ها یا موسسات حمل و نقل، مالکان ناوگان و رانندگان نقش ایفا می کنند. به منظور تضمین نمایندگی از منافع همه این گروه ها، در جلسات کمیسیون اصلی کانون انجمن صنفی حمل و نقل، نمایندگانی از هر یک از این سه جزء دعوت به مشارکت می شوند. با این حال، به دلیل تعدد و تکثر بسیار زیاد اصناف مرتبط با حمل و نقل (بیش از 360 صنف و تشکل) و با توجه به تنوع و گستردگی صنوف فعال در حوزه حمل و نقل، وزارتخانه در انتخاب نمایندگان برای شرکت در جلسات مذکور، موظف به رعایت برخی ملاحظات از جمله نمایندگی از کل صنف، فعالیت مستمر و قانونی و همچنین ارتباط مستقیم با موضوعات مطرح در جلسه می باشد.

شورای عالی هماهنگی ترابری، بر اساس آیین نامه خود، حق دارد تا هریک از کارشناسان ترابری دولتی و بخش خصوصی و مدیران موسسات غیر دولتی حمل و نقل را برای شرکت در جلسات شورا به منظور اظهار نظر مشورتی دعوت کند. این دعوت ها با حسن نیت و به منظور بهره مندی از نظرات کارشناسی همه ذینفعان صورت می گیرد. با این حال، شورای عالی در انتخاب افراد برای دعوت، آزادی عمل دارد و الزامی به دعوت از همه ندارد.

اتاق بازرگانی به عنوان عضو اصلی شورای عالی هماهنگی ترابری، نماینده رسمی بخش خصوصی در این شورا بوده و همواره از منافع بخش خصوصی دفاع کرده است. اتاق بازرگانی با همراهی خود از بخش خصوصی، نقش مهمی در شکل دهی سیاست های حمل و نقل ایفا می کند و نظرات و پیشنهادات آن در تصمیم گیری های شورا دارای اهمیت ویژه ای است، حضور فعال و موثر آن در جلسات شورای عالی، به منظور ایجاد تعادل بین منافع بخش خصوصی و عمومی، امری ضروری است.

همچنین، درباره ابطال مصوبه ۱۶۵ شورا توسط دیوان عدالت اداری، وزارتخانه ضمن احترام به رأی صادره، در حال بررسی دقیق موضوع و اتخاذ تصمیمات لازم جهت اجرای حکم صادره می باشد. در این خصوص، جلسات شورای عالی هماهنگی ترابری نقش مهمی در تعیین تکلیف حقوقی و اجرایی موضوع ایفا خواهد کرد.

در پایان، این وزارتخانه به عنوان یک نهاد دولتی و به عنوان نماینده حاکمیت موظف است به صورت عادلانه و با رعایت قوانین و مقررات موجود، به کلیه مطالبات صنفی پاسخ دهد. لذا از تمامی فعالان حوزه حمل و نقل درخواست می شود ضمن یاری رساندن به این شورا و پیشنهادات قانونی که گره گشا و تسهیلگری در حمل و نقل کشور نماید و با اخذ رویکردی سازنده  در تعامل با وزارتخانه راه وشهرسازی باشند. »

جوابیه وزارت راه به خبر اشتباه وزیر در دعوت از تشکل های صنفی

جوابیه وزارت راه به خبر دعوت اشتباه از تشکل های صنفی

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس صنعت حمل و نقل با ۲۰ سال تجربه

    سرکار خانم وزیری

    با سلام

    به اعتقاد بنده، وزارت راه و شهرسازی دارای یک طرح راهبردی علمی، استاندارد و واقعی برای تمامی مُدهای حمل و نقلی نمی باشد. از طرفی پیش نیاز یک طرح راهبردی علمی و استاندارد، خوشه بندی ذینفعان مُدهای مختلف حمل و نقل است. با داشتن یک طرح راهبردی درست و درمون برای صنعت حمل و نقل کشور نشست ها و جلسه ها با حضور ذینفعان معنا پیدا می کنه. و می‌شود امید داشت که خروجی این نشست ها ارزشمند و مشکل گشا باشه. در غیر اینصورت، اینگونه نشست ها یا برگزاری رویدادهایی در آینده، وضعیت را از اینی که هست بدتر خواهد نمود.

  • محمد ازغدی

    ابطال مصوبه ۱۶۵ ، اختیار تعیین حق توقف را از کانون شرکتهای حمل و نقل گرفته است سپس راهداری از همین کانون دعوت بعمل می آورد ¡!!!!!!!!!!!؟

  • محمود ابراهیم پور

    وقتی اساسنامه از بن غلط و اشتباه است، چه اصراری بر اجرای آن دارید.
    این اساسنامه ای که از آن دم میزنید، مدون چه سالی است؟ آیا نیاز امروز جامعه حمل و نقل را پاسخ میدهد؟ کمی عاقلانه فکر و عمل کنید نه از روی ارباب رعیتی. آقایان دولتی چه شناختی از مشکلات کامیون و تریلر و بقیه مسائل وسائط نقلیه دارند؟ آیا بومی گرایی و کمبود بار با این حجم از کامیون و تریلی و با این وضعیت اقتصادی منقبض و در حال تحریم، در اساسنامه تان پیش بینی شده؟ پس دم از اساسنامه نزنید و کار بلدها را وارد میدان کنید تا کار از اینی که هست، بدتر نشود. چون عواقب سنگینی میتواند به جامعه تحمیل کند.

  • عبدالعظیم عطاپور

    سلام
    برای کم کردن تضاد منافع بین شرکت‌ها ی حمل ونقلی ورانندگان خودمالک سیستم نوبت دهی واعلام بار دراختیار انجمن رانندگان باشد یعنی اگر شرکت‌ها ی حمل ونقل نیاز به کامیون برای حمل بار دارند با درخواست هز انجمن رانندگان صورت بگیرد وسازمان بر عمل کرد نظارت داشته باشد

  • خدادادبکرانی

    سلام
    سرکار خانم وزیر
    گفته شده در فرایندحمل ونقل جاده ای سه جز اصلی یعنی شرکتهای حمل ونقل ،مالکان ناوگان ،ورانندگان نقش ایفا می کنند،
    سوال اصلی اینکه منظور از مالکان ناوگان چه کسانی هستند وچند درصد از حمل ونقل را شامل می شوند ،
    وآیا در این سالها با وضعیت استهلاک وهزینه های تعمیر ونگهداری ناوگان مالکی در حملونقل مانده ؟
    شما هر ناوگانی که می بینید در این حمل ونقل دوام آورده به نوعی خود راننده ومالک بوده است وصرفا مالک در این حوزه حتی ممکن است به تعداد نیم درصد هم نرسد ...

    حال سوال اصلی اینه ،
    از رانندگان خود مالک چه تعداد نماینده واقعی در این جلسه دعوت شدند ؟!
    چرا اکثریت مدعوین از کارفرمایان وتشکلاتی بودند که ممکن است اسم مالک را حتی صوری بدنبال خود یدک بکشند ؟
    در صورتی مه آمار در حمل ونقل نشان از فعالیت وحجم عظیم بار حمل ونقل بردوش خودمالکان راننده می چرخد واینکه تعدادی تشکلات کارفرمایی بتوانند با چراغ سبز متولی اصلی تصمیمات خلق الساعه برای قشر عظیم خودمالک ورانندگان واقعی وسربازان اقتصادی این مرزو بوم بگیرند شایسته نیست وانتظارات بیشتری از وزیر جدید می باشد که توجه کافی در این جلسه شورا که اولین جلسه دردولت جدید وبا وزیر محترم جدید می باشد نشده است .باتشکر

  • محسن متقین


    بسمه تعالی
    ما بعنوان فعالان صنفی فارغ از نوع سلیقه مدیران دولتی که   می‌آیند و می‌روند، نقد سازنده خواهیم کرد ، هشدارهای لازم را می‌دهیم،راهکارها را پیشنهاد می‌دهیم،و به اصلاح امور با کمترین هزینه امیدوار خواهیم ماند.


    قبل ازاینکه چند نکته را در خصوص پاسخ
    مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی برای انتشار یادداشت منتشر شده متذکر شوم، ابتدا امر بایستی از مسئولین محترم ((تین نیوز)) اگر چنانچه با انتشار این مطلب دچار معذوریت و محدودیت شده‌اند عذرخواهی نمایم

    اما یادآوری نماییم که با گسترش دامنه ارتباطات و رسانه مسلماً جریان اطلاع رسانی و خبر متوقف نمی‌شود ،بلکه اشخاصی که انتقاد سازنده و راهکارهای ارائه شده دلسوزان را بر نمی‌تابند گاهاً ممکن است بتوانند برای مدت کوتاهی هزینه این کار را افزایش دهند.

    و اما چند نکته در خصوص یادداشت با تیتر ( وزیر راه و شهرسازی و مشکلات رانندگان)


    ملاحظه نموده آید که نویسنده در ابتدای متن فقط پنج موضوع را در قالب طرح سوال خطاب به سرکار خانم. وزیر مطرح کرده بود که البته پر واضح است که وزیری که هنوز چند صباحی نیست که بر صندلی وزارت تکیه کرده آند اصلا مورد سوال نیستند بلکه این سوالات فقط نشانگر وجود روش ها و شیوه های اعمال سلیقه مدیران مورد خطابی است که جا خوش کرده آند و ده تا وزیر هم عوض شود اینها کار خودشان را میکنند
    وگرنه مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارتخانه اینقدر عجولانه و بدون پرداختن به هیچ یک از موارد مطروحه اقدام به صدور پاسخ نمی‌کرد و با گردن افراشته در این پاسخ نمی‌نوشت

    (((شورای عالی در انتخاب افراد برای دعوت، آزادی عمل دارد و الزامی به دعوت از همه ندارد.)))

    ما می‌گوییم وقتی شما ابراز می‌فرمایید
    تنوع و گستردگی تشکلات حمل و نقلی وجود دارد و  شما شناخت کافی از ترکیب آنها ندارید ، پیشنهاد می‌کنیم اگر مدیریتی تحت عنوان ارتباط با تشکلات مردمی وفعالان صنفی در وزارتخانه نیست آن را ایجاد کنید و اگر هست وظایفش شامل شناخت کامل از تشکلات صنفی حمل و نقلی وطبقه بندی آنها، شناخت تشکلات همتراز و استعلام از متولیان ایجاد آنها ، حذف تشکلات موازی  دست و پا گیر براساس قوانین  تحقق یابد تا روزنه‌های احتمالی  نفوذ ، تاثیرگذاری و هدایت تصمیمات به سمت و سوی خاص توسط بعضی از مدیران جا خوش کرده در وزارتخانه و دبیرخانه شورای عالی هماهنگی ترابری بسته شود.


    ما می‌گوییم وقتی رئیس محترم اتاق بازرگانی به عنوان عضو اصلی شورا در گروه مدعوین هستند چه ضرورتی وجود دارد که سیاهی لشکری تحت عنوان تشکلات مثل ((انجمن شرکتهای  حمل و نقل بین المللی‌مالکان کامیون ایران)) که یک تشکل اقتصادی است و توسط همین اتاق بازرگانی ایجاد شده و هیچ نمایندگی ویا رابطه حقوقی با رانندگان کامیون ندارد مورد مشورت موارد مربوط به رانندگان قرار گیرد.؟!

    .
    یک کسی پاسخ دهد که این انجمن با بیش از چندین انجمن مشابه و حتی تشکل بالادستی آنها یعنی کانون سراسری انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی ایران چه تفاوتی دارد؟! ظاهراً این‌ها فرزندان اصلی وزارتخانه هستند.

    فدراسیون حمل و نقل و لجستیک هم همینطور مگر همه بخش‌های مختلف حمل و نقل کشور در کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی جمع نشده‌اند؟!
    وقتی اتاق بازرگانی خودش کمیسیون حمل ونقل دارد اینها همه بروند مشورت هایشان را به کمیسیون خودشان بدهند و کمیسیون حمل ونقل اتاق هم جمع بندی اش را بدهد به رییس اتاق که عضو اصلی شورای هماهنگی است .

    این‌ها چه کسانی هستند؟!!
    غیر از سیاهی لشکر؟!!!

    وقتی  وزارت راه و شهرسازی تقاضای ایجاد شفاف سازی را برنمی‌تابد و در پاسخ می‌گوید
    شورای عالی در انتخاب افراد برای دعوت آزادی عمل دارد و الزامی به دعوت از همه ندارد،انوقت خدای نکرده اینطور نشود که اعمال سلیقه بعضی از مدیران بدون شناخت کامل از این ((تشکلات بعضا خود ساخته))

    باعث نشود قشر عظیم رانندگان و کامیونداران کشور را که متولی رسمی جز سازمان راهداری و حمل و نقل کشور نمی‌شناسند را دوباره مثل خرداد ۹۷ کف خیابان ببینیم.


    باور بفرمایید نظام مقدس جمهوری اسلامی یکبار تجربه کرده است که هیچ یک از این تشکلات در مواقع بحرانی مسئولیت این قشر عظیم را به عهده نخواهند گرفت. زیرا هیچ رابطه حقوقی میان این تشکلات و رانندگان خودمالک و کامیونداران کشور تعریف نشده است .
    این جماعت جز خدا و یک متولی دولتی که در طول بیست سال گذشته توپ را به میدان همین تشکلات لی مسئولیت در مقابل رانندگان و کامیونداران خود مالک می انداخته است ندارند.

    ما گفتیم و باز هم میگوییم
    اینطور نشود که سرنوشت مصوبه ۲۲۹ بعد از دو سال بلاتکلیفی رانندگان  برای تعیین تکلیف موارد مطروحه در دستور جلسه به
    سرنوشت مصوبات ۲۰۵     ۱۶۵      ۲۲۳ و چندین مصوبه دیگر که در تصویب آن  با همین تشکلات مشورت شده است در دیوان عدالت اداری باطل گردد.

    در خصوص ابطال مصوبه ۱۶۵ هم که توضیحات کافی و وافی داده‌ایم که ظاهرا بنظر می‌رسد موضوع در وزارتخانه برای بعضی‌ از مدیران وزارتخانه حیثیتی شده  بود که البته تا اینجا دودش به چشم رانندگان رفت.

    به هر حال از تمکین به ناچارشورای عالی ترابری در خصوص رای دیوان عدالت اداری بعد نزدیک به دوسال (کم کاری) هم کمال تشکر را داریم..

    محسن متقین.  ۱۴۰۳/۶/۲۷

  • ابراهیم علیاری

    با سلام و احترام


    مدیر و مسئول روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی قبل از اینکه عجولانه جوابیه ای بر خلاف واقعیت های حمل و نقل و با بی توجهی به جایگاه های موجود هر سه جزء حمل و نقل تنظیم و برای نشریه تین نیوز ارسال میکردند

    باید ‌پس از تحقیق و بررسی تمام داده‌ها و اطلاعات موجود تصمیم و اقدام به پاسخ عجولانه می گرفتند.

      قطعا شورای عالی هماهنگی ترابری به عنوان عالی ترین مرجع تصمیم گیری در خصوص موضوعات کلان حمل و نقل به رسمیت شناخته شده و در اذهان عمومی جاافتاده و مورد دفاع و احترام میباشد.

    اما آن را که عیان است چه جاجت به بیان است

    این کمیته دیگر راهبردی و با هدف بررسی چالش ها و ارائه راهکارهای مناسب برای بهبود وضعیت حمل و نقل کشور برگزار نمی گردد ،بلکه به یک اتاق و بنگاه رانت سازی تبدیل شده و بیشتر برای هموار نمودن راه برای فساد و رانت سازی هست تا ارائه راهکار!!! (تفویض اختیار به تشکلات و نمایندگان دروغین در قضیه تعیین و تکلیف حق توقف رانندگان و کامیونها نمونه بارز از این موارد است)

    این بی احترامی به رانندگان و کامیون داران و سرمایه گذاران واقعی و تمسخر آنان است و این عمل شما بیشتر شبیه به بازی گرفتن جان و مال رانندگان میماند تا که...

    شمایی که در فرایند حمل و نقل جاده ای، سه جزء اصلی را شامل شرکت های حمل و نقل، مالکان ناوگان و رانندگان تعریف میکنید باید بدانید که بالای ۹۰ درصد رانندگان همان مالکان ناوگان فعال و سرمایه گذاران خصوصی در بخش حمل و نقل جاده ای هستند و شرکت های حمل و نقل تنها مدعیان توخالی  در حمل و نقل هستند که فکر نمیکنم بیشتر از ۲ درصد صاحبان ناوگان در حمل و نقل باشند.

    اگر کمی اطلاعات شخصی خود را در مورد ارقام و اعداد و آمارهای حمل و نقلی با مراجعه و مطالعه سالنامه های منتشر شده سازمان راهداری بعنوان متولی حمل و نقل در حد نرمال بالا می کشیدید دیگر به فکر پاک کردن لکه روی شیشه با دستمال کثیف نمی افتادید.

    شاید براساس متن اصل ۴۴ قانون اساسی بخش دولتی شامل کلیه صنایع بزرگ، صنایع مادر، بازرگانی خارجی، معادن بزرگ، بانک‌داری، بیمه، تأمین نیرو، سدها و شبکه‌های بزرگ آبرسانی، رادیو و تلویزیون، پست و تلگراف و تلفن، هواپیمایی، کشتیرانی، راه و راه‌آهن و مانند اینها باشد که به صورت مالکیت عمومی و در اختیار دولت محترم و سازمانها و نهاد های اجرایی باشد اما حمل و نقل جاده ای و ناوگان فعال در آن برای بخش خصوصی بنام خود مالک و در اختیار این قشر زحمتکش است

    و جایز نیست که دیگران و غریبه ها که حتی مالکیت ۲ درصد از کل ناوگان فعال در بخش حمل و نقل جاده ای را در اختیار ندارند برای این اکثریت (۹۰%)تعیین و تکلیف کنند.(به اصل ۲۲ و ۴۶ و ۴۷ قانون اساسی و ۲۹ و ۳۰ و ۳۱ و ۳۲ قانون مدنی هم در مورد مالکیت مراجعه کنید بد نیست)