◄ کانون رانندگان کامیون خطاب به کانون شرکت های حمل و نقل: نیازی به حمایت تظاهری و مصلحتی کانون شرکت های حمل و نقل نداریم
روسای دو کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان ناوگان حمل فرآورده های نفتی کشور و انجمن های صنفی رانندگان حمل کالای سراسر کشور در نامه ای به رئیس کانون انجمن های صنفی موسسات و شرکت های حمل و نقل داخلی کالای کشور اعلام کردند: نیازی به حمایت تظاهری و مصلحتی کانون شرکت های حمل و نقل نداریم.
روسای دو کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان ناوگان حمل فرآورده های نفتی کشور و انجمن های صنفی رانندگان حمل کالای سراسر کشور در نامه ای به رئیس کانون انجمن های صنفی موسسات و شرکت های حمل و نقل داخلی کالای کشور اعلام کردند: نیازی به حمایت تظاهری و مصلحتی کانون شرکت های حمل و نقل نداریم.
خبرهای مهم و پربازدید امروز را بخوانید:
◄ واردات 30 هزار کامیون، کشنده و اتوبوس اروپایی و کره ای/ واردات کامیون چینی ممنوع شد؟
به گزارش تین نیوز، دو کانون کارگری مرتبط با رانندگان کامیون در این نامه که خطاب به کانون کارفرمایی شرکت های حمل و نقل نوشته شده، به برخی اقدامات شرکت های حمل و نقل اشاره کرده اند که موجب ضرر و زیان رانندگان کامیون شده و با توجه به این اقدامات، از کانون شرکت ها خواسته اند به جای حمایت تظاهری از رانندگان کامیون، با «ایجاد تمهیداتی جهت مجاب کردن شرکت های حمل و نقل نسبت به اجرای ضوابط و قوانین سازمان راهداری با هدف خدمت به سرزمین ایران اسلامی اقدام نماید».
در نامه کانون رانندگان کامیون از جمله به قرارداد بیمه تکمیلی رانندگان کامیون اشاره شده که توسط کانون شرکت ها صورت گرفته و در آن عنوان شده که « قرارداد تلخ و شوم بیمه تکمیلی رانندگان توسط کانون انجمن های صنفی موسسات و شرکت های حمل و نقل داخلی کشور طی چند سال اخیر منجر به حصول منافع خاص و کلان به نام راننده و به کام کانون شرکت ها شد».
دو کانون مرتبط به رانندگان کامیون یکی دیگر از مواردی که از سوی شرکت های حمل و نقل صورت گرفته و موجب ضرر و رانندگان شده را « دریافت وجوهات قانونی از رانندگان زحمتکش بابت حق بیمه آنها و عدم پرداخت آن به سازمان تأمین اجتماعی در دهه 70 » ذکر کرده اند.
به گزارش تین نیوز، در بخشی از این نامه تاکید شده است: همان طور که مستحضر هستید دریافت وجوهات قانونی از رانندگان زحمتکش بابت حق بیمه آنها و عدم پرداخت آن به سازمان تأمین اجتماعی در دهه 70 توسط شرکت های حمل و نقل، اجرای قرارداد تلخ و شوم بیمه تکمیلی رانندگان توسط کانون انجمن های صنفی موسسات و شرکت های حمل و نقل داخلی کشور طی چند سال اخیر که منجر به حصول منافع خاص و کلان (به نام راننده و به کام کانون شرکت ها) شد، اخذ کمیسیون های نامتعارف و غیرقانونی، عدم پرداخت به موقع کرایه های حمل به رانندگان، توزیع ناعادلانه محمولات و ترویج ضایعه بومی گرایی در استان ها و حتی اعتراض و نارضایتی های رانندگان و کامیون داران در سال 1397 که چالش ها و مشکلات زیادی برای اقتصاد کشور به ارمغان آورد، همه مواردی هستند که به واسطه عدم اعتنا به ضوابط، قوانین و مقررات سازمان راهداری از سوی شرکت های حمل و نقل زیرمجموعه کانون شرکت ها انجام و موجب تضییع حقوق زحمتکشان جاده ها گردیده است.
در بخش دیگری از این نامه عنوان شده است: اما با کمال تعجب و حیرت گاها مشاهده می گردد جناب عالی در جلسات کشوری از جمله مجلس، وزارتخانه ها، سازمان ها، ارگان ها و ... از حقوق رانندگان دفاع می کنید، در حالی که آنان توسط شرکت های حمل و نقل (خودتان) مورد بی مهری و کم لطفی قرار گرفته و این تناقضی است که موازنه مذاکرات را بر هم زده، و موجب می شود ذهن مسئولان ذیربط که می خواهند قدمی برای بهبود وضعیت کنونی صنعت حمل و نقل علی الخصوص رانندگان بردارند، در مسیر سردرگمی، دوری از واقعیت ها و حتی گمراهی نسبت به حقایق صنفی، قرار گیرد.
در ادامه این نامه آمده است: قطع به یقین نمایندگان کانون های سراسری رانندگان منتخبان این قشر زحمتکش بوده و دارای جایگاه قانونی و گسترده (کارگری) است و دست آنها برآتش حساس و خطیر صنعت حمل و نقل آشنا است و تاکنون در این عرصه به شایستگی، پیگیر مطالبات رانندگان بوده و نیازی به حمایت تظاهری و مصلحتی کانون شرکت های حمل و نقل نسیت.
در بخش دیگری از این نامه خاطرنشان شده است: لذا باعنایت به توضیحات فوق چنانچه هیئت مدیره آن کانون داعیه حمایت از قشر زحمتکش راننده دارد، مستدعی است این مهم را نه از طریق دفاع زرگری در نشست های کشوری، بلکه با ایجاد تمهیداتی جهت مجاب کردن شرکت های حمل و نقل نسبت به اجرای ضوابط و قوانین سازمان راهداری با هدف خدمت به سرزمین ایران اسلامی اقدام نموده، و به این شکل قدمی در راستای تحقق آرمان های انقلاب، حصول رضایتمندی جامعه هدف و تقویت انگیزه شغلی و جلوگیری از تضییع حقوق رانندگان و کمک به رشد و شکوفایی صنعت بزرگ حمل و نقل بردارد.
لعنت بر ظلم و جور بر مردم مستضعف
با سلام ، وقتی به اسم تعامل به معامله و خیانت منتهی می گردد خود کرده را تدبیر نیست، فقط پشت خط مر قانون نه معامله و کارچاق کنی.
قانون توسعه حمل و نقل ، قانون برنامه ها و احکام دائمی آنها ، قانون تجارت، وکالت و دلالان در راستای اهداف ایران ۱۴۰۴ گه احتمالا دو سال تمدید می گردد.
کافی است مفاهیم حقوقی اقدامات سلبی و ایجابی بهینه سازی ، آمایش، توجیه اقتصادی ، بهره وری، برند سازی، استحکام قراردادها، رابطه کار و کارگاه و کارفرما بویژه قید جنبه عمومی از اختصاصی مد نظر قانونگذار عملیاتی گردد
دزدی سازمان دهی شده از سمت دولت و شرکتها همه دست شون تو یه کاسه هست کلاه راننده رو بردارن.شرکت ایران خودرو و سایپا تشریف ببرین نرخ کرایه پنج جا تخلیه رو تو چند تا شهر رو میگه ۳میلیون کرایه میده تو هیچ قانونی ننوشته.تشریف ببرین شرکت اسنوا کرایه تا تهران تعرفه اش هست ۵ونیم میلیون اسنوا میده ۳۵۰۰ زیر تعرفه حمل و نقل پیدا کنید پرتقال فروش رو
چرامردم وگول میزنید .همه میدونن دست همتون تویک کاسه است پس جنگ زرگری راه نیندازید
درودبر کسانیکه انگیزه شغلی راننده گان زحمتکش رو تقویت میکنند،خدایی دیگر هیچ توانی برامون نمانده،گرانی سرسام آور قطعات و لاستیک وبیمه شخص ثالث ودستمزد خدمات مکانیکی و باطری سازی و آهنگری وووووووو واز همه مهمتر درآمد ریالی و خرج دلاری و یورویی باعث بد بختی ماشده،واز طرفی پرداخت کمیسیونهای بی خدایی وخارج از عرف ازرانندگان بسود یک عده مفت خور شده،وزندگی را به کام این قشر خدوم وزحمتکش تلخ کرده
وحتی تا مرحله توقف رسانده است،بنده از مسئولان ذیربط
عاجزانه تقاضا دارم در خصوص موارد ذکر شده اقدام لازم
وبایسته را انجام دهند،مزید بر تشکر است،راننده کامیون یداله خدمتی از رانندگان کامیونباسابقه27سال استان کرمانشاه 🤲🌹🙏🏼💯
بگویی نامسئول میخورد بهشان.
به جای عاجزانه هم باید بگوییم توانمندانه.
با سلام در استان بوشهر منطقه عسلویه بارهای پتروشیمی توافق بین صاحب بار و باربری ها به علت نبود انجمن صنفی رانندگان با کرایه خیلی پایین حمل میشه صاحب بار با باربری توافق میکنه هر باربری کمتر کرایه بزنه بار رامیده به اون باربری و متاسفانه چون رانندگان بومی جاده ای عسلویه نداره انجمن تشکیل نمیشه اگر میشود انجمن را رانندگانی که تو اون مسیر کار میکنند تشکیل بدن ممنون
فکری به حال مافیا کامیون بکنید که قیمت های کامیون اینطور نامتعارف بالا رفته .چه دلیلی داره کامیون واگن هود که اصلا امکانات نداره باقیمت ۶ میلیارد در بازار خرید فروش شود.
درود سوال چرابیمه روستای وارد شغل رانندگی شده اگرکسی راننده واقعی بایدبیمه رانندگان پرداخت بیمه روستای باعث شده هربازنشسته ازشغل دیگر یانظامیان یاسایرشغلها ازطریق بیمه روستای وارد بشوند وحق منه راننده راپایمال کنند چه ازنظرحقوق وچه ازنظربیمه
الهی کامیون بشه دونه ۳۰ میلیارد تومن والا دیگه توجاده ها جا نیست
مشکلات حل شد وتمام یعنی تو این مملکت خراب شده کسی نیست که به حال و روز رانندگان برسد از وضعیت بد گازوئیل وجریمه های کمرشکن وکمسیونهای بی رویه دیگه خسته شدیم
چرا قانون یکنواخت نیست زمانی میشود که ماشینهای فرسوده راجم کنیم هرکس اذهرشرکت مثل ماشین چینی اروپای داخلی میخرندیک ماشین فرسوده خارج شود
باسلام ما از مسولین زحمت ک تقاصا داریم تکلیف این چند سالی که شرکتها پول بیمه را ازما گرفتن وبه تامین اجتماعی ندادن آیا میشه کاری برایمان انجام بدن..