بازدید سایت : ۴۱۹۶۱
در گفت وگو با مدیرعامل موسسه مطرح شد:

تلاش برای کسب درآمد بیشتر و نقدینگی مطلوب جهت رفع نیازهای ضروری اعضا

مجموعه مدیریت صندوق در چند سال اخیر با بررسی های دقیق کارشناسی از منابع و سرمایه گذاری های انجام گرفته در هر دو حوزه در حد توان تمام سعی و تلاش خود را کرده تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کند که الحمدوالله در هر دو موضوع موفقیت نسبی حاصل شده است.

تلاش برای کسب درآمد بیشتر و نقدینگی مطلوب جهت رفع نیازهای ضروری اعضا
تین نیوز |

 عضویت در مؤسسه مزیتی است که برای کارکنان شرکت راه آهن ج.ا.ا. فراهم شده و بدیهی است که انصراف از عضویت در صندوق و دریافت اندوخته به نظر می رسد موجب تضییع این مزیت برای کارکنان شریف راه آهن باشد؛ در پنج سال مالی اخیر نقطه عطفی در فعالیت مؤسسه به وجود آمد و هم زمان در هر دو بخش وام و حق السهم اندوخته تغییرات مثبتی حاصل شد تا جایی که در چند سال اخیر تنوع در وام و تغییر مداوم سقف مبلغ وام را به دنبال داشت.

به گزارش تین نیوز، طی مدت پنج سال گذشته در بخش وام  24829 فقره وام به مبلغ 909 میلیارد تومان به اعضا پرداخت شده که 83 درصد کل وام پرداختی و در بخش تخصیص حق السهم به اندوخته اعضا جمعا مبلغ 750 میلیارد تومان بوده که 79 درصد کل حق السهم تخصیص یافته از ابتدای تاسیس صندوق تا خرداد ماه 1403 را شامل می شود. این موضوع نشان می دهد تمامی این تلاش ها و زحمات در جهت جلب رضایت و خرسندی اعضا و رفع بخشی از مشکلات مالی آنان بوده است.

این مطالب گزیده ای از گفتگوی عبادالله فروزش مدیرعامل موسسه صندوق پس انداز کارکنان راه آهن درباره بخشی از خدمات رفاهی موسسه به اعضا است که در این صفحه متن کامل این گفتگو را می خوانید :

مهندس فروزش در ابتدا درباره هدف و ماموریت تاسیس موسسه گفت: هدف اولیه و غایی از تشکیل مؤسسه رفع نیازهای ضروری و ارائه خدمات رفاهی و افزایش و حفظ ارزش میزان اندوخته اعضا است؛ لذا موسسه بایستی با برنامه ریزی دقیق و هدفمند و سرمایه گذاری درست در جهت کسب درآمد بیشتر تلاش کند تا در سایه کسب نقدینگی مطلوب نسبت به رفع نیازهای ضروری اعضا اقدام نماید. موسسه صندوق پس انداز کارکنان راه آهن طی سالیان اخیر همیت خود را بر این اصل گذاشته تا بتواند رضایت ذی نفعان را به حداکثر مطلوب برساند.

فروزش، درباره نگاه جدید ایجاد شده در مؤسسه و با تاکید بر این موضع که این نگاه در جهت تلاش در اعطای وام بیشتر و افزایش اندوخته به اعضا و در نهایت انتفاع هرچه بیشتر اعضا بوده است، گفت: با قطعیت می توانیم این موضوع را عنوان کنیم که نگاه ها نسبت به اعضا هم در حوزه افزایش درآمد جهت تخصیص آن به حق السهم اندوخته و پرداخت تسهیلات و رفاهیات بسیار تغییر کرده است.

او ادامه داد: با مرور در سابقه عملکرد مؤسسه نشان می دهد؛ در طول سالیان قبل بین بخش وام بابت سقف و کارمزد آن با بخش حق السهم اندوخته بابت مبلغ و نرخ آن توازن وجود نداشته و اعضاء در مقاطع مختلف از آن گله مند بودند.

مهندس فروزش افزود: به عبارتی اگر به اعضا حق السهم بیشتری تخصیص می یافت در مقابل، مبلغ وام پایین و نرخ سود بالا رفته و باالطبع مشکل گشا نبوده است. و از طرفی اگر مبلغ وام افزایش و نرخ آن به کارمزد کاهش و در ازاء آن، اعضا حق السهم اندوخته (سود) خوبی دریافت نمی کردند.

مدیرعامل موسسه صندوق پس انداز کارکنان راه آهن با بیان این مطلب که اگر چه اصولا یک سازمان نمی تواند همزمان وام ارزان و سود مطلوب به ذینفان پرداخت نماید، افزود: در پنج سال مالی اخیر نقطه عطفی در فعالیت مؤسسه به وجود آمد و هم زمان در هر دو بخش وام و حق السهم اندوخته تغییرات مثبتی حاصل شد تا جایی که در چند سال اخیر تنوع در وام و تغییر مداوم سقف مبلغ وام را به دنبال داشت. همچنین از طرفی سهم بیشتری از درآمد حاصل از سرمایه گذاری مؤسسه به اندوخته اعضا در قالب حق السهم تخصیص یافت. به معنای ساده تر وام 10 میلیون تومان به 200 میلیون تومان و نرخ حق السهم از 27درصد به 40 درصد افزایش یافت.

مدیرعامل موسسه صندوق پس انداز کارکنان راه آهن تاکید کرد: مجموعه مدیریت صندوق در چند سال اخیر با بررسی های دقیق کارشناسی از منابع و سرمایه گذاری های انجام گرفته در هر دو حوزه در حد توان تمام سعی و تلاش خود را کرده تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کند که الحمدوالله در هر دو موضوع موفقیت نسبی حاصل شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • بازنشسته راه آهن پاسخ

    شما ابتدا بفرمائید با کدام سابقه مرتبط بر راس موسسه صندوق پس انداز راه آهن نشسته اید شما متخصص IT هستید تا جائی که می دانم و هیچ سابقه مالی و یا اعتباری در حوزه سرمایه گذاری و سرمایه پذیری ندارد
    دوستان منتصب شما در هیئت مدیره فعلی موسسه هم همه رانتی و با توجه به اتصال به گروه وشخص خاصی در موسسه حضور دارند عملکرد شما هم فقط یک طبل تو خالی است که با اعداد بازی می کند واقعا چرا به خودتان اجازه می دهسد با سرمایه های کارمندان راه آهن بازی کنید شما به موسسات مشابه در سازمانهای دیگر نگاه کنید و بعد عملکرد خود مقایسه ونقد کنید کارمند راه اهن یکی خود من سیس سال کار می کند سرمایه گذاری می کند و انتظار دارد در طول این سی سال بابت سرمایه گذاری خود عایدی قابل قبولی را داشته باشد اما چی گیرش می آید مبلغ ناچیزی که اگر در هرجای دیگری سرمایه گذاری می کرد ده برابرش را می توانست بدست بیاورد
    شما و دوستانتان صندوق پس انداز را حیاط خلوط خود و سفارشی هئی کرده اید که در آنجا بی تخصص پول می گیرند ورزومه جمع می کنند کدامیک از مدیران عامل شرکت های زیر مجموعه بر اساس شایسته سالاری انتخاب شده اند خود و دیگر دوستا یک پست مدیر عاملی و چند پست هیئت مدیرگی دارید با دریافتی های کلان از موسسه بر پست ها چنبره زده اید تا جائی که شرایط موسسه را روز به روز بدتر می کنید و با عدد سازی اعلام می کنید شرایط خوب است
    موسسه صندوق پس انداز کارکنان راه آهن چه خدمت درستی به خود کامندان می کند جز داد ن وام های کم و بدون هیچ خروجی ؟
    آیا شما می دانید که موسسات مشابه در شرکت های دیگر پنج تا ده برابر شما وام می دهند ؟
    واقعا اموال موسسه که در سی سال گذشته تا 100 برابر یا بیشتر ارزش مالی پیدا کرده اند چرا تجدید اموال نمی شوند تا حق کارمندان که در این اموال سهیم می باشند به ایشان تعلق گیرد
    موسسه صندوق پس انداز راه آهن یک دروغ بزرگ است برای کامند راه آهن که چشم امید دارد که شاید با کمک این موسسه خانه دار شود یا ماشین دار شود.
    شما ومتولیان این موسسه در مقابل خدا پاسخگو باید باشید که با اموال این مردم برای خود فامیل و دوستان خود چه چیزها که نساختید
    برادر ول کن برو به اون اعضای هیئت مدیره رانتی هم که نمی خواهم اسم ببرم بگو بس است جیبشان پر شده لطفا ول کنند
    باید امیدوار باشیم یک مدیر عامل راه آهن شجاع بیاید و این بساط د... و ... را جمع کند انشالله

  • کارشناس ریلی پاسخ

    فروزش بهتر بود می گفت تلاش برای کسب درآمد و نقدینگی مطلوب جهت رفع نیازهای اعضای هیئت مدیره صندوق پس انداز و دوستان
    راستی این جناب عاشوری چرا تمام نمیشه ماشالله هر ماه هم یک سفر خارجی تشریف دارند در این محدودیت های تحریمی
    بد نمی گذره به دوستان در هیئت مدیره صندوق پس انداز به نظر