بازدید سایت : ۳۳۳۴۸

تأکید رئیس جمهوری بر تسریع در ساخت کریدور ریلی رشت آستارا/وزیر راه و شهرسازی: محدودیت منابع در تملک اراضی اصلی ترین مانع پروژه

رئیس جمهوری در نشستی با وزیر راه و شهرسازی و سفیر ایران در روسیه بر تسریع در ساخت کریدور خط آهن شمال جنوب تأکید کرد.

تأکید رئیس جمهوری بر تسریع در ساخت کریدور ریلی رشت آستارا/وزیر راه و شهرسازی: محدودیت منابع در تملک اراضی اصلی ترین مانع پروژه
تین نیوز |

رئیس جمهوری در نشستی با وزیر راه و شهرسازی و سفیر ایران در روسیه بر تسریع در ساخت کریدور خط آهن شمال جنوب تأکید کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، مسعود پزشکیان در نشستی با وزیر راه و شهرسازی و سفیر ایران در روسیه، ضمن بررسی آخرین گزارش ها، بر تسریع در ساخت کریدور خط آهن شمال جنوب از مسیر آستارا به رشت تأکید کرد.

در این نشست آخرین اقدامات مربوط به ساخت کریدور ریلی شمال جنوب از آستارا به رشت و نیز خط آهن پارس آباد به بندر عباس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پزشکیان در این جلسه با تاکید بر سرعت بخشی عملیات تملک اراضی در طول این مسیر گفت: تملک اراضی در طول این مسیر باید هر چه سریع تر انجام شود. تمامی دستورات لازم برای تأمین منابع لازم جهت تملک اراضی صادر خواهد شد و لازم است وزارت راه و شهرسازی هر چه سریع تر این کار را انجام دهد.

وزیر راه و شهرسازی: محدودیت منابع در تملک اراضی اصلی ترین مانع پروژه 

در این جلسه فرزانه صادق، وزیر راه و شهرسازی ضمن توصیف موانع پیش روی این پروژه اصلی ترین مانع را محدودیت منابع در تملک اراضی دانست که رئیس جمهور دستور مساعدت در این زمینه را صادر کرد.

کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه نیز در این جلسه از اهتمام روس ها برای اجرای این پروژه گزارش کرد و از تمایل آنان برای پیشبرد سریع تر مسیرهای حمل و نقل بار از جنوب تاکید کرد.

وی همچنین به تمایل روس ها برای اجرای خط آهن از پارس آباد تا بندر عباس به صورت مجزا اشاره کرد و گفت: روس ها علاوه بر خط آهن رشت-آستارا تمایل دارند با سرمایه گذاری خودشان خط آهنی با عرض ریلی استاندارد روسی از پارس آباد تا بندر عباس تاسیس کنند.

رئیس جمهوری در این جلسه از ساخت هر دو خط آهن استقبال کرده و گفت: گسترش خطوط آهن از شمال به جنوب به نفع مردم و اقتصاد کشور است و از آن استقبال می کنیم. این دو خط می توانند علاوه بر تأمین نیازهای روسیه، با اجرای توامان و ترکیبی خط ریلی استاندارد خودمان منشاء خدمات و اتفاقات خوبی برای کشور باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس ریلی

    رسما داریم مستعمره روسیه و چین میشیم
    معنی نداره روسیه از کشور ما برای اهداف مثلا تجاری خودش استفاده کنه خط عریض یعنی چی؟
    چرا ما باید اجازه دهیم روسیه از خاک ما با استاندارد خودش عبور کنه؟
    مگه روسیه اجازه میده ما در خاک روسیه خط استاندارد احداث کنیم که مثلا به کشور های دیگر راحت تر برسیم
    واقعا در این مللکت چه خبره؟
    اصلا این خط رشت آستارا مگه توجیه فنی اقتصادی داره
    خب بجاش بیائید بندر انزلی را توسعه بدید و کشتیرانی شمال را توسعه بدهید در انزلی هم ایستگاه راه آهن دارم و مشکلی انتقال بار به ریل را هم نداریم
    سفیر ما در روسیه چه کاره است که در حوزه های فنی نظر می دهد