بازدید سایت : ۷۲۷۱۳

◄ ستاد ملی مرز باید هرچه سریعتر ایجاد شود| مشکلات رانندگان در مذاکرات وزیر راه و شهرسازی در مرز بازرگان حل شد

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نشست صمیمانه وزیر راه و شهرسازی با تشکل‌ها و اصناف حمل و نقل از برطرف شدن مشکلات رانندگان با مذاکرات وزیر راه و شهرسازی در مرز بازرگان خبر داد.

ستاد ملی مرز باید هرچه سریعتر ایجاد شود| مشکلات رانندگان در مذاکرات وزیر راه و شهرسازی در مرز بازرگان حل شد
تین نیوز |

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در نشست صمیمانه وزیر راه و شهرسازی با تشکل ها و اصناف حمل و نقل از برطرف شدن مشکلات رانندگان با مذاکرات وزیر راه و شهرسازی در مرز بازرگان خبر داد.

اجبار «فول باک» برای رانندگان ترک لغو شد/ لغو عوارض سنگین سوخت برای رانندگان ایرانی

به گزارش تین نیوز به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، رضا اکبری، معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در نشست صمیمی وزیر راه و شهرسازی با تشکل های صنفی حمل و نقل بین المللی که امروز ۱۰ بهمن در سازمان راهداری برگزار شد، از  حل مشکل رانندگان در مرز ترکیه خبر داد.

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای گفت: در طول ماه های اخیر مسائل و مشکلاتی در مرز بازرگان ایجاد شد که برای حل این مشکلات جلساتی برگزار کردیم و در نهایت تصمیمات خوبی گرفته شد.

اکبری ادامه داد: در سفر وزیر راه و شهرسازی به ترکیه، با مذاکرات فشرده و جلسات مستمر، این مذاکرات به نتیجه رسید و جمع حاضر مایل هستند که نتایج را از زبان خانم وزیر بشوند.

«ستاد ملی گذر» هرچه سریعتر با نظرات اصناف حمل و نقل تشکیل شود 

وزیر راه و شهرسازی بر تشکیل ستاد ملی گذر تاکید کرد و از معاونان خود در حوزه حمل و نقل و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خواست تا هرچه سریعتر موارد مطرح شده با اصناف را جمع بندی و مهمترین موضوعات را ارایه دهند تا در جلسه با رییس جمهور مطرح شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عصر امروز ۱۰ بهمن، فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی نشستی صمیمانه با تشکل های صنفی حمل و نقل بین المللی داشت و سخنان آنان را بر اساس تجریبات ارزشمند چندین ساله خواند که از آنها استفاده خواهد کرد. 

او که رانندگی در بخش ترانزیت را از مشاغل سخت و دشوار می دانست؛ اظهار داشت: موارد مطرح شده از سوی فعالان حمل ونقلی مورد بررسی بیشتر قرار می گیرد تا نحوه دستیابی به راه حل ها از بطن آنها خارج شود. پیشنهادهای مطرح شده از سوی اصناف و فعالان حمل ونقلی راه حل های قابل اجراتر و منطبق تر با واقعیات نسبت به راه حل هایی هستند که از سوی مدیران اجرایی مطرح می شوند. بنابراین از آن راه حل ها استفاده می کنیم و منتظر راه حل های بیشتر در این خصوص هستیم.

وی با تاکید بر اینکه بخشنامه ها و ضوابط متعددی در حوزه حمل ونقل نوشته شده است؛ گفت: تفاهماتی که امروز با شما انجام می دهیم ملاک عمل خواهد بود و قطعا بدون در نظر گرفتن نظرات شما ضوابط جدیدی تهیه نمی شود.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه، کمبود مقررات و ضوابط در حوزه حمل و نقل و ترانزیت وجود ندارد، گفت: ضرورت دارد تا ضوابطی برای تسهیل در حمل ونقل جاده ای تدوین شود که با در نظر گرفتن پیشنهاد اصناف و تشکل ها خواهد بود.

صادق با تاکید بر اینکه مشکلات رانندگان در مرز بازرگان موضوع کوچکی نبود اما با راهکارهای استاندار با سابقه ابتدا مشکل از بحران خارج شد و بعد مذاکره با مسئولان ترکیه در دستورکار قرار گرفت؛ گفت: اگر چه رفع مشکلات در مرز بازرگان مستقیم به وزارت راه و شهرسازی مربوط نبود، اما در هم فکری با شما، وزیر راه و شهرسازی به عنوان لبه ارتباطی با رانندگان مامور شد تا مشکل به وجود آمده را در مذاکرات دیپلماتیک با طرف ترک برطرف کند. از این رو به عنوان نماینده تام الاختیار دولت، در این مذاکرات شرکت کردم که خوشبختانه به نتایج خوبی هم دست یافتیم.

وی در خصوص اقداماتی که در این باره انجام خواهد شد توضیح داد: ستاد ملی مرز هرچه سریعتر تشکیل می شود. از معاونان خود آقایان رسولی و اکبری می خواهم تا هرچه سریعتر موارد مطرح شده با نمایندگان اصناف حمل و نقل را جمع بندی و مهمترین موضوعات را ارائه دهند تا در جلسه با رییس جمهور مطرح شود.

صادق با تاکید مجدد بر نقش تسهیل گری دولت تصریح کرد: حمل و نقل موتور پیشران توسعه کشور است و نقش دولت تسهیل گری است.

وزیر راه و شهرسازی قول داد تا نکات مطرح شده توسط تشکل ها در جلسات با نمایندگان مجلس نیز مطرح و در اینباره نیز تسهیل گری های لازم انجام شود.

وی گفت: در خصوص محل استراحت رانندگان طرح جامعی تهیه می شود. از شرکت های حمل و نقلی می خواهم تا در اینباره پیشنهادات خود را اعلام کنند. زیرا این بخش حائز اهمیت فراوانی است و در کاهش تلفات جاده ای اثر فراوانی دارد.

وی تصریح کرد: بخشی از اهداف وزارت راه و شهرسازی در قانون برنامه هفتم توسعه، کاهش تلفات جاده ای است.

صادق گفت: اگر قرار است توسعه پایدار در کشور داشته باشیم مسیری جز ارتباط با دیگر کشورها و نوسازی و تجهیز ناوگان نداریم و این اهداف در ارتباط موثر با همسایگان شکل می گیرد.

صادق عنوان کرد :در تلاشیم حوزه حمل و نقل ریلی و دریایی را پیشرفت دهیم اما آنچیزی که می بینیم این است که بیش از ۹۰درصد حمل و نقل در جاده ها اتفاق می افتد. قطعا بهسازی و نوسازی جاده ها بسیار اهمیت دارد. انجمن ها می توانند در زمینه نوسازی و بهسازی و تعریض جاده ها سرمایه گذاری کنند و قطعا باید برای  سرمایه گذاری برد داشته باشد.

وی در پایان گفت: اعتقاد دارم اگر قرار است توسعه پایداری در کشور اتفاق بیوفتد از مسیری جز ارتباط با کشورهای دیگر و نوسازی جاده ها و توجه ویژه به حمل و نقل محقق نخواهد شد.

رشد ۲۷ درصدی ترانزیت کالا در ۱۰ ماهه امسال

مهدی خضری، معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز در این نشست به ارایه آماری از وضعیت ترانزیت کالا پرداخت و گفت: در حوزه ترانزیت در کل کشور ١٧٨۵ شرکت بین المللی فعال داریم که در این حوزه ۵٠ هزار ناوگان و ۴٠ هزار راننده فعالیت دارند.

وی با اشاره به رشد ترانزیت در سال ١۴٠٢ نسبت به ١۴٠١ گفت: در سال گذشته ١۴ میلیون و ٧۵٠ هزار تن کالا توسط ۶٣۶ هزار دستگاه جا به جا شده که بیش از ٩ میلیون تن آن کالاهای غیر نفتی بوده و شاهد رشد ٣٨ درصدی در این حوزه بودیم. همچنین در ١٠ ماه اول ١۴٠٣ شاهد رشد ٢٧ درصدی در ترانزیت بودیم که میزان رشد در این موضوع حایز اهمیت است. در این مدت ۶۴٧ هزار دستگاه ناوگان باری فعال بوده اند.

خضری توضیح داد: بعد از کرونا شاهد سیر صعودی در حمل و نقل و ترانزیت هستیم. از فروردین سال ٩٩ در ترانزیت با رشد نسبتا خوبی مواجه بودیم و شاهد شور و شوق در ترانزیت، با وجود بی مهری ها در کشورهای منطقه بوده ایم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.