بازدید سایت : ۶۰۵۹۲
| کد خبر ۲۹۵۵۱۵
کپی شد

◄ خبر خوش برای رانندگان کشور/ راه‌ اندازی صندوق بیمه رانندگان در انتظار تصویب

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: راه اندازی سامانه ملی حمل و نقل کالا و راهبری و نظارت بر اطلاعات این سامانه توسط انجمن های صنفی، می تواند بخش قابل توجهی از مشکلات از جمله توزیع عادلانه بار بر اساس منافع ذی نفعان را مرتفع کند.

خبر خوش برای رانندگان کشور/ راه‌ اندازی صندوق بیمه رانندگان در انتظار تصویب
تین نیوز |

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: راه اندازی سامانه ملی حمل و نقل کالا و راهبری و نظارت بر اطلاعات این سامانه توسط انجمن های صنفی، می تواند بخش قابل توجهی از مشکلات از جمله توزیع عادلانه بار بر اساس منافع ذی نفعان را مرتفع کند.

خبرهای پربازدید امروز را بخوانید:

◄ رونمایی از پلیس راهور همه فن حریف؛ از انحنای شاخ گاو تا کوانتوم آسفالت!

◄ اولین یارانه نقدی کم‌ درآمدها در سال ۱۴۰۴ ؛ این یارانه کی واریز می‌شود؟

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، رضا اکبری اظهار کرد: رانندگان، شرکت های حمل کالا و انجمن های صنفی این بخش گرداننده اصلی چرخ اقتصاد کشور هستند و رساندن کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم اقدامی جهادی، ارزشمند و خداپسندانه است.

بر اساس اعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، وی افزود: طی برگزاری نشست های تخصصی در سال گذشته، مشکلات صنف شرکت ها و رانندگان، بررسی و دسته بندی شد و تلاش می شود در سال جاری با همراهی و پیگیری متصدیان و متولیان، تغییر و تحول خوبی رقم بخورد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در دیدار با روسای کانون های کشوری انجمن های صنفی بخش حمل و نقل جاده ای کالای کشور گفت: دستیابی به تغییر و تحول در این بخش با همراهی و پیگیری متصدیان این بخش امکان پذیر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: راه اندازی سامانه ملی حمل و نقل کالا و راهبری و نظارت بر اطلاعات این سامانه توسط انجمن های صنفی، می تواند بخش قابل توجهی از مشکلات از جمله توزیع عادلانه بار بر اساس منافع ذی نفعان را مرتفع کند.

اکبری همچنین بازنگری در ضوابط فعالیت شرکت های بزرگ مقیاس هوشمند و بازارگاه ها را از دیگر اقدامات در سال جاری بیان کرد و افزود: با توجه به گذشت چهار سال از فعالیت شرکت های بزرگ مقیاس هوشمند و بازارگاه های حمل ونقل، برای بهبود خدمات رسانی و فعالیت در این بخش، نیازمند به بازنگری ضوابط و طراحی سامانه های نظارتی است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای یادآور شد: راه اندازی صندوق بیمه رانندگان در قانون توسعه حمل ونقل پیش بینی شده است و در صورت تصویب در مجلس شورای اسلامی، کمک مؤثری در رفع مشکلات بیمه رانندگان محسوب می شود.

همچنین مهدی خضری معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، هدف اصلی برنامه ها در راستای به حداقل رساندن مشکلات شرکت ها و رانندگان در سال جاری را به ویژه توزیع عادلانه بار، نوسازی ناوگان، ساماندهی فعالیت شرکت های بزرگ مقیاس هوشمند و بازارگاه های حمل ونقل و وانت بارها عنوان کرد.

در این نشست، مدیرکل دفترحمل و نقل کالا، مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک، مشاور ریاست و مدیرکل دفتر ریاست، رؤسای انجمن های صنفی شرکت ها و رانندگان حمل کالا، ناوگان حمل فرآورده های نفتی، وانت بار، بازارگاه های حمل و نقل و اتحادیه شرکت های تعاونی کامیون داران و انجمن بوژی داران و ناوگان فوق سنگین حضور داشتند و برنامه ها و پیشنهادهای راهبردی در این بخش را بیان کردند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محسن پاسخ

    میشه شرکت های حمل و نقل و باربری هارو به ما راننده ها نچسبونی؟ صاحب بار، فرستنده. خریدار، گیرنده. حمل و نقل با راننده و ناوگان. بارنامه، اداره راهداری. پس شرکت حمل و نقل بخدا هیچ منفعتی جز ایجاد تورم برای کشور و مردم و صاحبان بارها نداره. تورو خدا شرکت های حمل و نقل که ۵۰درصد کرایه رو بدون هیچ زحمتی و به زور از صاحبان بارها و راننده ها میگیرن از چرخه حمل و نقل حذف کنید

  • همسفر پاسخ

    ما از بیمه .قطعات گران کرایه پایین گله داریم بار که همجا کمابیش هست شما مشکل گرانی بی حد بیمه باش

    • ظفرعظیمی مهر

      بار هم همه جا نیست اگر هم بار باشد به ما غیربومی ها بار نمیدهند اگر بار در زنجان زدی جایزه داری بارنامه زنجان هر کامیون غیربومی داشته باشد من یه جفت لاستیک بهش جایزه میدم😂

  • ظفرعظیمی مهر پاسخ

    لطفاً به کمیسیون‌های پنجاه درصدی باربری ها و پرداخت نکردن کرایه توسط صاحبان بار و شرکتهای باربری بزرگ مقیاس ورود کنید .قیمت دلار کاهش یافته قطعات پلاستیک و روغن رو به افزایش است کارخانه میگوید ما کار با دلار نداریم تورم بالاست .دوران کامیون تمام شد صرف نمیکند ما که چهل روزست گاراژ هستم لاستیک ندارم و سیصدچهارثومان باید برای لاستیک وام بگیرم دیگه جواب نمیده ایست کردیم .

  • علی پاسخ

    تا وقتی سامانه حمل و نقل سنگین مثل اسنپ نباشه هیچی درست نمیشه،دلال حذف میشه،صاحب بار و نظارت بصورت آنلاین مسیر حرکت کامیون و قاچاق گرفته میشه،وقتی بار به مقصد رسید کرایه درجا پرداخت میشه.... اگه اصلاح نشه کلا هیچ روشی واسش جواب نمیده

  • ناشناس پاسخ

    پ آ، سلام، خیلی کرایه‌ها نسبت گرانی قطعات کم هست،کرایه‌ها دور واریز میشه،

  • علی پاسخ

    من .فاتح خوندم ب این. طرح تون‌.این چ نفعی برای رانندگان دار ‌اقا مبلغ بیمه زیاد این صندوق چکار برای ما میکنه. گازوییل نداریم کار کنیم ‌این صندوق ب چ‌درد ما میخوره. اقا بیمه اجباری حذف کنید ما نمیخایم بیمه اقا جان زور مگ شورش و درآوردین. گازوییل نیست کار کنیم. بی شرف های دزد

  • رسول جمشیدی پاسخ

    ما با چه درآمدی بیمه ماهانه که ۴۵ در صد گذاشتن روش را بدیم‌چرا در تصمیم گرفتن درست عمل نمیکنید

  • مجتبی پاسخ

    سلام این باربریها رو از وسط بردارین خاهشا بیدار خابی سرما گرما استرس و.... این همه بدبختی مال ما راننده ها بعد سودش باربری ببره

  • محمدجاسم پاسخ

    بیمه اجباری یک پول زوریه ازمردم میگیرید طرف نمیخاد بیمه بشه آخه بااین گرونیا مردم کمرشون شکسته زیربار خرج های ماشین لاستیک روغن استحلاک بیمه هم شده یک دردسر بزرگ آخه این چه بیمه ای هست که طرف سی سال بخاد بریزه بعد عمرش کفاف نده سی روز هم ازش استفاده کنه

  • ایرج پاسخ

    ایا مسولین میدونن که راننده ها اکثرا فقط راننده هستن یعنی کامیون مال کسی دیگه ای هست فقط حقوق بابت رانندگی میگیره ،اخه نامسلمونها ،من مستاجر با بیست تومن حقوق چطور ۵میلیونش بدم بیمه ،

  • ساسان پاسخ

    آقای معاون وزیر راه ، چرا مشاغل سخت برای رانندگان مصوب نمیشه ؟ چرا وزارت راه رانندگان رو زیر پوشش خودش نمیگیره ؟ چرا هیچکدام از مزایای پشت میز نشینان رو رانندگان ندارند ؟ چرا باید مهانه ۵ میلیون و با کمک دولت ماهی ۲،۵۰۰ بینه پرداخت کنند ؟ چرا وضع آسفالت جاده ها اینجوریه ؟ چرا کامیون چینی ۱۰ میلیارد شده ؟ چرا امتیاز ورود کامیون رو فقط و فقط به خود رانندگان نمی‌دید؟ و و و

  • ناشناس پاسخ

    این طرحهای به درد نخور شما فقط جلو پیشرفت مملکت رو میگیره تاالان هرتصمیمی گرفتید جز بدبختی هیچی نداشته شما اگه دلسوز راننده هابودید جاده هارو درست میکردید

  • علیرضا پاسخ

    هرپایانه بار در ایران یک قانون جداگانه برا خودش داره مثال انزلی قانون بارگیری از صفرتا صد بومی با غیر بومی فرق داره که اگر به غیر بومی بار بدن نصف نصف هست و هر کدومشون یک اعلام بار جداگانه برا خودشون دارن از آبدارچی بگیر تا تک‌تک باربری ها وشاگرد باربری ها

  • امیر پاسخ

    راه جدیدی برای دزدیهای جدید

  • اسحق باقری پاسخ

    سلام سوخت رانندگان سنگین یک چهارم شده خواهشا التفات فرمایید دراین باره مشکل سازی فرمایید ممنون..

  • محمد پاسخ

    ما رانندها هیچ خدماتی از طرف دولت نمی بینیم باوجود مبلغ بیمه بالا بیکاری ونابود امنیت شغلی چطور میشه زندگی کرد واقعا این زندگی ک

  • کدملی ۴۰۳۰۵۱۹۴۸۲ پاسخ

    سلام من راننده ده چرخ هستم دو سرویس باراز تهران برای آق‌قلا از پایانه قرفه ۲۵۲ گرفتم کمسیون سرویس اول ۶۸۰۰۰.۰۰۰ریال سرویس دوم ۶۳۰۰۰۰۰۰

  • راننده برون شهری پاسخ

    سلام ما رانندگان بدون کامیون از مسئولین سازمانها می خواهیم سخت و زیان اور شدن شغل رانندگی برون شهری سنگین را پیگیری کنند ۱۵ سال سابقه برون شهری کامیون از مزد رانندگی صاحب یک دوچرخه هم نیستم کار رانندگان حرفه ای و درنوع خودش تخصصی است و بیمه و مزایای ما رانندگان را با جامعه برابر کنید