فاصله ریلی تهران تا تبریز ۵ ساعت کوتاه تر می شود
معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از راه آهن بستان آباد- خاوران گفت: درصورت تامین ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار از مصوبات سفر رییس جمهور به استان آذربایجان شرقی این محور ریلی تا یک ماه آینده آماده بهره برداری می شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از راه آهن بستان آباد- خاوران گفت: درصورت تامین ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار از مصوبات سفر رییس جمهور به استان آذربایجان شرقی این محور ریلی تا یک ماه آینده آماده بهره برداری می شود.
به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیراله خادمی صبح امروز به منظور بازدید از روند اجرای زیرساخت های حمل و نقل به استان آذربایجان شرقی سفر کرد و طی نشستی با معاون عمرانی استاندار نسبت به رفع برخی مشکلات ایستگاه راه آهن خاوران واقع در تبریز بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
معاون وزیر راه وشهرسازی راه آهن دوخطه بستان آباد- خاوران را بخشی از کریدور ریلی شرق به غرب کشور اعلام کرد و گفت: در حال حاضر زیرسازی این محور ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ریلگذاری مسیر تکمیل شده است و در بخش روسازی نیز تنها عملیات تکمیلی باقی مانده است .
خادمی از تصویب ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح ریلی در سفر رییس جمهور به استان آذربایجان شرقی خبر داد و اظهار داشت: ۳۷۰ میلیارد تومان از این مصوبه تاکنون تخصیص یافته است و با توجه به پیشرفت فیزیکی پروژه در صورت تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان باقیمانده، این خط ریلی ظرف یک ماه آماده بهره برداری می شود.
وی اعتبار هزینه شده تاکنون را ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیز برای پرداخت بدهی ها به پیمانکار و مشاورین پروژه مورد نیاز است.
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه با تاکید بر احداث طولانی ترین تونل راه آهن کشور به طول ۲ هزار و ۸۰۰ متر در راه آهن بستان آباد- خاوران ادامه داد: در زمینه ساخت سازه های این محور روش های نوین با استفاده از ابزار و امکانات بومی و دانش مهندسین ایرانی به کار رفته که در نوع خود مثال زدنی است.
وی ادامه داد: احداث پل قوسی باسمنج به طول یک کیلومتر با استفاده از روش پیشرانی تدریجی یکی از روش های اجرایی است که برای اولین بار در احداث پلی در قوس استفاده شده است.
به گزارش شرکت مادر تخصصی ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، وی استفاده از ابزار دقیق برای رفتار سنجی دقیق تغییرات ساختاری در احداث تونل ها، استفاده از بالشتک های بزرگ مقیاس در ساخت پل ها و استفاده از ریل ملی را برای اولین بار در راه آهن بستان آباد- خاوران از ویژگی های قابل ذکر این پروژه اعلام کرد.
بیشتر از ۲۰ ساله همین حرفو میزنن
بااین قطارهای قراضه
اینقدر با شعور مردم بازی نکنید. 22 سال است که وعده میانه - بستان آباد - تبریز میدهید. پول هنگفتی از این ملت بیچاره را دور ریخته اید.حالا هم مدعی 300 میلیارد اعتبار دیگر شده اید برای رساندن ریل به خاوران؟ خاوران کجاست؟ خاوران مبدا بار است یا مسافر؟ مرکز جمعیتی ست یا مرکز بار و لجستیک؟ تکلیف بستان آباد - تبریز چه میشود؟ برای آن 25 کیلومتر چند هزار میلیارد اعتبار میخواهید؟ اگر عرضه ندارید کار را تمام کنید حداقل چرندیات تحویل ملت ندهید. راستش را بگوئید.نپیچانید.راه آهن بستان آباد- خاوران بخشی از کریدور ریلی شرق به غرب کشور نیست. راه آهن بستان آباد- تبریز بخشی از کریدور ریلی شرق به غرب کشور است.
کسی نیست بپرسه اختلاف ۱۳۰ کیلومتر چطور ۵ ساعت زمان سفر کاهش میده؟
صرفه جوئی 5 ساعته در سفر تهران به تبریز؟
اگه سالی دو میلیون نفر به تبریز سفر کرده باشن ، شما با این تاخیر 20 ساله در ساخت این راه آهن، 20 سال * 2 میلیون نفر * 5 ساعت در هر سفر = 200میلیون ساعت به زمان و زندگی مردم ایران خسارت وارد کرده اید.
یک نوشابه برای خودتون باز کنید.