بازدید سایت : ۳۸۳۶۵

اولین چراغ سبز دولت به شرکت های سرمایه گذار در آزادراه ها پس از ابلاغ عوارض آزادراه اصفهان شیراز

با ابلاغ عوارض 120 هزار تومانی برای آزادراه اصفهان شیراز از جانب مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربنا های حمل و نقل کشور، نخستین چراغ سبز دولت چهاردهم برای امیدواری شرکت های سرمایه گذار در آزادراه ها روشن شد.

اولین چراغ سبز دولت به شرکت های سرمایه گذار در آزادراه ها پس از ابلاغ عوارض آزادراه اصفهان شیراز
تین نیوز |

با ابلاغ عوارض 120 هزار تومانی برای آزادراه اصفهان شیراز از جانب مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربنا های حمل و نقل کشور، نخستین چراغ سبز دولت چهاردهم برای امیدواری شرکت های سرمایه گذار در آزادراه ها روشن شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ترابران، نرخ عوارض قطعات 1 تا 6 آزادراه اصفهان شیراز از سوی خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربنا های حمل و نقل کشور، ابلاغ شد.

خادمی در نامه ای به مدیرعامل شرکت احداث، نگهداری و بهره برداری آزادراه اصفهان شیراز در تاریخ 23 مهر 1403، اعلام کرد: «با عنایت به دستور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی در راستای اجرای ماده 34 آئین نامه اجرایی قانون احداث پروژه های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانک ها و سایر منابع مالی و پولی کشور و تبصره ذیل آن بدین وسیله نرخ عوارض وسایل نقلیه عبوری در آزادراه اصفهان شیراز جهت اجرا به شرح ذیل ابلاغ می شود.»

گفتنی است طبق این ابلاغیه، عوارض برای سواری و وانت، ۱۲۰ هزار تومان، عوارض برای مینی بوس و کامیونت ۲۶۰ هزار تومان، عوارض برای اتوبوس ۴۲۰ هزار تومان، عوارض برای کامیون دو محور و سه محور۳۵۰ هزار تومان و عوارض برای تریلی ۶۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

120 هزار تومان در ازای 140 کیلومتر کاهش مسیر!

خدایار خاشع، دبیر انجمن شرکت های سرمایه گذار، تصریح کرد که با این عوارض 120 هزار تومانی هم این مسیر برای مردم ارزش عبور دارد.

خاشع با اشاره به اینکه آزادراه اصفهان شیراز مسیر ۳۶۰ کیلومتری را به ۲۲۰ کیلومتر تبدیل می کند، تاکید کرد که این آزادراه 140 کیلومتر راه را با کیفیت بسیار مطلوبی کم می کند.

وی همچنین با بیان اینکه در ایران با مشکل ناترازی قیمت ها مانند نرخ سوخت نسبتا ارزان با نرخ جهانی سوخت مواجهیم، افزود: «اما واقعیت هم این است که نمی توان به مردم گفت که سوخت ارزان است، زیرا وقتی خودرو را به ۱۰ برابر قیمت به مردم می فروشیم که مصرف سوخت آن هم ۳ برابر حالت استاندارد است، نمی توانیم به مردم بگوییم که قیمت سوخت هم جهانی کنیم.»

او خاطرنشان کرد که همزمان با عادلانه شدن قیمت سوخت، قیمت خودروها هم باید عادلانه شود یعنی نمی توان خودرویی با مصرف زیاد به مردم بفروشیم و بعد مصرف زیاد سوخت را گردن آنها بیندازیم و قیمت سوخت را جهانی کنیم.

دبیر انجمن شرکت های سرمایه گذار با بیان اینکه اگر قیمت سوخت را همزمان با کالاهای دیگر واقعی کنیم، مردم راحت تر عوارض را می پذیرند، تاکید کرد که علیرغم تمام این موضوعات، باز این قیمت برای مردم قابل قبول است.

خاشع در نهایت تصریح کرد: «از اینکه بالاخره بعد از یکسال از افتتاح آزادراه نرخ عوارض عبور آن ابلاغ شد تشکر می کنیم و همچنین گله می کنیم از کسانی که در این یک سال کوتاهی کردند و به این پروژه و سرمایه گذارانش کم لطفی کردند.»

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.