◄ 2 پیشنهاد برای جبران اثر جهش نرخ دلار بر هزینههای کامیونداران
واقعیت بازار نرخ ارز 15 هزار تومانی است که باید یا این مابه تفاوت یا با یارانه جبران گردد و یا نرخ حمل مثل کالاهای با منشاء ارزی و مقصد صادراتی بازارچههای مرزی، اصلاح گردد.
![2 پیشنهاد برای جبران اثر جهش نرخ دلار بر هزینههای کامیونداران](https://cdn.tinn.ir/thumbnail/PzPa0z1j0oJe/U7Ccvlt33jn-OqlMlImgutVLjEcw-jhlF2WJsSK4fMDDVSZN8IEX4Zd7jkGxwBqLJ5jM-fGYwhs1w24HZ1koLHKgJKYGMkZa/%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86%D9%87+%D8%A8%D8%A7%D8%B1+%DA%A9%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86.jpg)
یک فعال بخش حملونقل جادهای گفت: حملونقل هم بهایی دارد که حداقل در کارشناسی قیمت تمامشده و سود منطقی ناشی از سرمایهگذاری و هزینههای مشتمل باید دارای جاذبه و توجیه اقتصادی باشد.
به گزارش تین نیوز، محمدمهدی هراتیزاده با بیان این مطلب در شبکههای اجتماعی افزود: البته در مکانیزم نرخ و مناسبات بازار در قانون برنامه چهارم با توصیف و شرح وظایف مدیریتی و نظارت، این یک اصل است که حاکمیت نباید به انحصار و تحمیل ضرر و زیان بهدلیل رانت بینجامد.
او افزود: برخی مایل هستند، گزینه کنترل نرخ خدمات حملونقل را در ردیف هزینههای تولید و توزیع یا تجارت، در دست بگیرند و به اصطلاح با این مدیریت هدفمند از حملونقل بهرهبرداری دلخواه کنند.
وی گفت: آیا میشود هزینه تعویض روغن اسکانیا با فیلتر اصلی یک میلیون و 250 هزار تومان باشد و بار 3 میلیون تومانی از بندر حمل کرد؟
هراتیزاده اظهار کرد: واقعیت بازار نرخ ارز 15 هزار تومانی است که باید این مابهالتفاوت یا با یارانه جبران گردد و یا نرخ حمل مثل کالاهای با منشاء ارزی و مقصد صادراتی بازارچههای مرزی، اصلاح شود.